ခယဂုဏ္ေတာ္
၀ိရာဂဂုဏ္ေတာ္
အမတဂုဏ္ေတာ္
ပဏီတဂုဏ္ေတာ္
ယဒဇၥ်ဂါ (ယံ + အဇၥ်ဂါ)
နိေရာဓသစၥာ
ဥပမာေဆာင္ ထင္ရွားေအာင္ျပေပအံ့ -
သမံနတၳိ
ဒိ႒ဓမၼိက နိဗၺာန္
သမၸရာယိက နိဗၺာန္
ထုိနိဗၺာနဓာတ္တရားျမတ္ကို
ေသာတာပတၱိမဂ္ျဖင့္ ျမင္လုိက္သည္ႏွင့္တစ္ျပိဳင္နက္ ရာဂစေသာ
ကိေလသာအခ်ိဳ႕သည္လည္းေကာင္း၊ ထုိကိေလသာရွိသူတုိင္း (၇-ဘ၀ေနာက္ရရွိမည့္)
ရုပ္နာမ္တုိ႔သည္လည္းေကာင္း ကုန္ခန္းၾကရေတာ့၏။ အထက္မဂ္မ်ားကို ရေသာအခါလည္း
ဤနည္းအတုိင္း ကိေလသာအပူေတြ ကုန္ရေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သႏၱိျဖစ္ေသာ
ထုိနိဗၺာန္သည္ ကိေလသာတုိ႔၏လည္းေကာင္း၊ ရုပ္နာမ္တုိ႔၏လည္းေကာင္း
ကုန္ခန္းေၾကာင္းခယဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုပါသည္။
၀ိရာဂဂုဏ္ေတာ္
တပ္မက္ျခင္းသေဘာကို ပါဠိလုိ “ရာဂ”ဟုေခၚ၏။
ထုိရာဂသည္ ရုပ္နာမ္ ခႏၶာေပၚ၌လည္းေကာင္း၊ ခႏၶာႏွင့္စပ္ေသာ
ပညတ္အေပၚ၌လည္းေကာင္း ျဖစ္ရေသာ တရားတည္း။ ရုပ္နာမ္တုိ႔၏ ကုန္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ
နိဗၺာန္သည္ ထုိရာဂႏွင့္ လံုးလံုး မစပ္ေတာ့ရကား “၀ိရာဂ-ရာဂမရွိ”ဟူေသာ ဂုဏ္ႏွင့္လည္း ျပည့္စံုပါသည္။
“ေသျခင္း” ဆုိသည္မွာ တစ္ဘ၀အတြက္ ေနာက္ဆံုးပ်က္ျခင္းတည္း။ ထုိအပ်က္ဟူသည္လည္း အျဖစ္ရွိျပီးမွ ေပၚလာ၏။ ပ်က္ဖုိ႔ ေရွးရူေနေသာ (ပ်က္ဖုိ႔ ျပင္ေနေသာ) သေဘာကို “အုိျခင္း ေဆြးေျမ႕ျခင္း” ဟုေခၚ၏။ ပါဠိလုိ ဇာတိ၊ ဇရာ၊ မရဏ။ ျမန္မာလုိ “ျဖစ္ျခင္း၊ ရင့္ျခင္း(အိုျခင္း)၊ ေသျခင္း(ပ်က္ျခင္း)” ဟူေသာ သေဘာသည္ ရုပ္တရား နာမ္တရားတုိ႔၏ သေဘာျဖစ္၏။ ရုပ္နာမ္အားလံုး ကုန္ဆံုးျပီးေသာ ထုိနိဗၺာန္သည္ ေသျခင္း “မတ” မရွိရကား အမတဂုဏ္ႏွင့္လည္း ျပည့္စံုသည္။
နိဗၺာနဓာတ္ တရားျမတ္သည္ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ (စား၍ မ၀ႏုိင္ေအာင္ အရသာရွိေသာ အစာကဲ့သို႔) မၾကာမၾကာ အာရုံျပဳ၍ ေနခ်င္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ အရသာရွိေသာ တရားေတာ္ျဖစ္၏။ ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ (ဖလသမာပတ္ကို ၀င္စားကာ)
ထုိနိဗၺာန္ကို အာရုံျပဳ၍ မၾကာမၾကာ သီတင္းသံုးေတာ္မူေလ့ရွိ၏။
တရားေဟာေတာ္မူတုန္းမွာပင္ ပရိသတ္က သာဓုသာဓုေခၚျပီးမွ တရားကိုဆက္၍
ေဟာေတာ္မူ၏။ နိဗၺာန္ တရားေတာ္သည္ ရဟႏၱာျဖစ္ျပီး ပုဂၢိဳလ္အတြက္ ဤမွ်ေလာက္
အရသာရွိေသာ တရားထူး တရားမြန္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပဏီတဂုဏ္ႏွင့္လည္း
ျပည့္စံုပါသည္။
ထုိနိဗၺာန္တရားေတာ္ကို
ဤသာသနာေတာ္၌ ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ အစဆံုး သိေတာ္မူ၊ ေတြ႕ျမင္ေတာ္မူရ၏။
ေတြ႕ျမင္ရာ႒ာနႏွင့္ ကာလကား ဘုရားျဖစ္ရာ ေဗာဓိရပ္၌သာ ကဆုန္လျပည့္ညဥ္႔
အာရုဏ္တက္ေတာ့မည့္ဆဲဆဲ အခ်ိန္အခါတည္း။
ထုိအခ်ိန္၀ယ္
ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ဒုကၡသစၥာ၊ သမုဒယသစၥာ၊ နိေရာဓသစၥာ၊ မဂၢသစၥာ ဟူေသာ သစၥာ
၄-ပါးကို ပိုင္းျခားထင္ထင္ သိျမင္ေတာ္မူ၏။ ထုိသို႔ သိျမင္ေတာ္မူရာ၀ယ္ “နိေရာဓသစၥာ”ဟူသည္
ဤနိဗၺာနဓာတ္ တရားျမတ္ပင္ျဖစ္၏။ ထုိအခ်ိန္၌ မ်က္စိေအာက္သို႔ ေရာက္ေေနေသာ
အရာ၀တၳဳကို ျမင္ရသကဲ့သို႔ ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ မဂ္ဉာဏ္ျဖင့္ ခယ၊ ၀ိရာဂ၊ အမတ
ဂုဏ္အေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ နိေရာဓသစၥာကို ထင္ထင္ရွားရွား
ျမင္ေတာ္မူပါသည္။
အဏွျမဴဓာတ္၏
စြမ္းအားကို ရွာေဖြၾကေသာ ေလာကီ ပညာရွင္တုိ႔သည္ အလြန္ၾကိဳးစားေသာအခါ
ထုိအဏွျမဴအားကို ေတြ႕ျမင္ၾကရ၏။ ထုိေတြ႕ျမင္အပ္ေသာ ထုိဓာတ္အားသည္
သူတို႔ေတြ႕မွ ျဖစ္သည္မဟုတ္။ နဂိုသဘာ၀အတုိင္း
ရွိေသာအားျဖစ္သကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ေလးနက္ေသာ က်မ္းစာ၏ အဓိပၸာယ္
အမွန္သိရေအာင္ စဥ္းစားၾကေသာ စာေပပညာရွင္တုိ႔သည္ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ
အေတာ္ၾကိဳးစားေသာအခါ ထုိအဓိပၸာယ္ကို သိရ၏။ ထိုသိအပ္ေသာ အေၾကာင္းအရာ
အဓိပၸာယ္စာသည္ ထိုအခ်ိန္မွ ျဖစ္ရသည္မဟုတ္ဘဲ နဂိုသဘာ၀အတုိင္းပင္
ရွိသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း တရားထူးရေအာင္ အားထုတ္ေသာ ေယာဂီသူမြန္သည္လည္း
နိဗၺာန္ႏွင့္တကြ၊ သစၥာ ၄-ပါးကို သိရေအာင္ တရားအားထုတ္ေသာအခါ အလြန္႕အလြန္
ၾကိဳးစားမွ ထုိတရားကို သိရ၏။ ထုိသိအပ္ေသာ နိဗၺာန္တရားသည္ ထုိအခ်ိန္မွ
ျဖစ္ေပၚလာေသာ တရားမဟုတ္။ သဘာ၀အတုိင္း ရွိေနေသာ သႏိၱသုခတရားသာ ျဖစ္ပါသည္။
ဓမၼကၡႏၶာေပါင္း
ရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္ဟူေသာ ပရိယတ္တရား၊ ကိေလသာတုိ႔ကို သူ႔နည္း သူ႔ဟန္ျဖင့္
ပယ္ႏုိင္ေသာ စ်ာန္တရား၊ ေျမလွ်ိဳမိုးပ်ံ ပံုသဏၭာန္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို
ဖန္ဆင္းႏုိင္ျခင္းစေသာ တန္ခိုးရွိေသာ အဘိညာဥ္ တရား၊ ဆုိင္ရာ ကိေလသာတုိ႔ကို
အၾကြင္းအက်န္မရွိေအာင္ ပယ္ႏုိင္ေသာ မဂ္တရား ဖုိလ္တရား တုိ႔သည္ ဆုိင္ရာ
အက်ိဳးအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေပးႏုိင္ၾကေသာ္လည္း နိဗၺာန္ႏွင့္ တန္းတူေသာတရား
တစ္ပါးမွ် မရွိပါေခ်။
ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ စိတ္ေတာ္၌ မၾကာမၾကာ ထင္ေပၚေနေသာ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ဘ၀၌ အာရုံျပဳရေသာေၾကာင့္ “ဒိ႒ိဓမၼိက နိဗၺာန္”ဟု ေခၚ၏။ ၀ိပါက္စိတ္မ်ားႏွင့္ ကမၼဇရုပ္မ်ားကို “ဥပါဒိ” ဟု ေခၚ၏။ ထုိဥပါဒိ ရွိေနစဥ္အခါ၌ အာရုံျပဳရေသာေၾကာင့္ “သဥပါဒိေသသနိဗၺာန္”ဟုလည္း ေခၚသည္။
ဗုဒၶျမတ္စြာ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူျပီးေသာအခါ တည္ရွိရစ္ေသာ ထုိနိဗၺာန္ကိုပင္ “သမၸရာယိက နိဗၺာန္”ဟု ေခၚ၏။ ၀ိပါက္ နာမကၡႏၶာႏွင့္ ကဋတၱာရုပ္ဟူေသာ ကမၼဇရုပ္ အၾကြင္းအက်န္မရွိေသာေၾကာင့္ “အႏုပါဒိေသသနိဗၺာန္”ဟုလည္း ေခၚသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ “ဗုဒၶျမတ္စြာ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူျပီးေသာ္လည္း ဗုဒၶျမတ္စြာ သိေတာ္မူအပ္ျပီးေသာ အသခၤတ နိဗၺာနဓာတ္သည္ကား ယေန႔တုိင္ေအာင္ တည္ရွိေနသည္”ဟု မွတ္ပါ။ (ဣတိ၀ုတၱက႒ကထာ၊ ဒုက၊ ဒု၀ဂ္၊ နိဗၺာနဓာတုသုတ္ အဖြင့္)
အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
http://goldenmyanmarparadise.ning.com/profiles/blog/show?id=5620648%3ABlogPost%3A1509950&xgs=1&xg_source=msg_share_post
http://goldenmyanmarparadise.ning.com/profiles/blog/show?id=5620648%3ABlogPost%3A1509950&xgs=1&xg_source=msg_share_post
No comments:
Post a Comment