“ ❤ ဤဘေလာ့ရဲ႕ Post မ်ားကို အၿမဲ Update ျပဳလုပ္ေပးလွ်က္ရွိပါသည္ ❤ ”

Tuesday, November 13, 2012

နားေပါက္ေဖာက္ရာတြင္ သတိထားသင့္တာေလးမ်ား


ထံုးတမ္းဓေလ့အရ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီး အမ်ားစုက နားေပါက္ေဖာက္ၿပီး နားကပ္ ဝတ္ဆင္ၾကပါတယ္။ ေရွးဘုရင္ေတြ ေခတ္တုန္းကလည္း နားထြင္းမဂၤလာ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ျမန္မာ့ဓေလ့အရ နားေဖာက္တာက ထံုးစံလုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်န္းမာေရး ႐ႈေထာင့္က ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ခႏၶာကိုယ္မွာ အေပါက္ေဖာက္ၿပီး ပစၥည္းေတြ ထည့္တာကေတာ့ မေကာင္း ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးတမ္းေတြအရေတာ့ ေဖာက္ေနၾကတာ ပါပဲ။
ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ကို တားလုိ႔ေတာ့မရပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ အေကာင္း ဆံုးျဖစ္ေအာင္ အႀကံေပးခ်င္ပါတယ္။

နားေဖာက္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ နားရြက္ေအာက္ေျခမွာ ရွိတဲ့ နားသန္သီး (Ear Lobe) မွာ ေဖာက္တာက အႏၲရာယ္ အကင္းဆံုးပါပဲ။ နားအေရျပားကို ေဖာက္ မယ္ဆုိရင္ အားလံုးသိထားတဲ့အတုိင္း HIV ပိုး၊ အသည္းေရာင္ အသား ဝါ ဘီပိုး၊ စီပိုးေတြ ကူးစက္ႏိုင္ပါတယ္။ အပ္နဲ႔ပဲ ေဖာက္ေဖာက္၊ ေသနတ္နဲ႔ပဲ ေဖာက္ေဖာက္ အေရျပားကို ေဖာက္တဲ့အခါ ေသြးထြက္တတ္ၿပီး ေဖာက္တဲ့ပစၥည္းကိရိယာေတြ မသန္႔ရင္ ပိုးဝင္တတ္ပါတယ္။ HIV ပိုး၊ အသည္း ေရာင္ အသားဝါဘီပိုး၊ စီပုိးေတြအျပင္ ဘက္တီးရီးယား ပိုးေတြလည္း ဝင္တတ္ပါတယ္။

ဘက္တီးရီးယား ပိုးေတြဝင္ရင္ နားက ေရာင္လာမယ္၊ ကိုက္လာပါမယ္။ ဘက္တီးရီးယားပိုးထဲမွာ အဆုိးဆံုးက ေမးခိုင္ပိုးဝင္တာပါ။ အျဖစ္နည္းပါတယ္။ အျဖစ္မ်ားတာကေတာ့ တျခားဘက္တီးရီးယား ပိုးေတြဝင္တာပါ။ ေရာင္တယ္ဆုိရင္ ပိုးသတ္ေဆး ေပးလို႔ရပါတယ္။ ဘက္တီးရီးယားပိုးေတြက လူနာအတြက္ အႏၲရာယ္ သိပ္မမ်ားေပမယ့္ HIV ပိုး၊ အသည္းေရာင္ အသားဝါ ဘီပိုး၊ စီပိုးေတြဆိုရင္ေတာ့ ေနာက္ဆက္တြဲ ဒုကၡေတြ ခံစားရႏုိင္ပါတယ္။

နားေဖာက္မယ္ဆုိရင္ ဘယ္မွာပဲေဖာက္ေဖာက္ အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္က သန္႔ရွင္းတဲ့ တစ္ခါသံုး ပစၥည္းေတြကိုသာ သံုးပါ၊ နားေဖာက္ေနက်ေနရာ နားသန္သီးမွာပဲ ေဖာက္ပါ။ နားသန္သီးမွာ ေဖာက္တာက ျပႆနာမရွိဘူး ဆုိေပမယ့္ နားေဖာက္မယ့္ ပစၥည္းကိရိယာေတြက သန္႔ရွင္းဖုိ႔ေတာ့ လိုပါတယ္။ နားေဖာက္တဲ့ ပစၥည္းကိရိယာေတြ မသန္႔ရွင္းတာေၾကာင့္ ပိုးဝင္ၿပီး နားေရာင္လုိ႔ လာျပတဲ့လူနာေတြ ဆရာတုိ႔ဆီကို မၾကာခဏ ေရာက္လာတတ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕လည္း နားကြင္းေတြ အမ်ားႀကီး ဝတ္ခ်င္တာေၾကာင့္ နားသန္သီးမွာ နားေဖာက္တာ အျပင္ နားရြက္ရဲ႕ အေပၚဘက္ကို တက္ၿပီး နားေဖာက္ၾကပါတယ္။ နားရြက္အေပၚဘက္ တက္ေဖာက္တာမ်ဳိးကိုေတာ့ ဆရာတုိ႔က အားမေပးပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းဆိုတာ တားလုိ႔ မရပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ အႏၲရာယ္ကင္းေအာင္ အႀကံေပးခ်င္ပါတယ္။

တခ်ဳိ႕ လူငယ္ေလးေတြလည္း နားေပါက္ေတြ အမ်ားႀကီး ေဖာက္တတ္ၾကပါတယ္။ အဲလိုေဖာက္တဲ့အခါ နားရြက္ရဲ႕ အေပၚမွာက အေရျပားနဲ႔ အ႐ိုးႏုပဲ ရွိတာေၾကာင့္ အ႐ိုးႏုကို ေဖာက္မိတတ္ၾကတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ နားရြက္ရဲ႕အေပၚပိုင္းမွာ အ႐ိုးႏုနဲ႔ လြတ္တဲ့ အေရျပားက နည္းနည္းေလးပဲ ရွိတာေၾကာင့္ပါ။ နားေဖာက္တာ အ႐ိုးႏုကို ေဖာက္မိလို႔ ပိုးဝင္သြားတယ္ဆုိရင္ အ႐ိုးႏုေရာင္တာ (Perichondritis) ျဖစ္လာတတ္တယ္။

အ႐ိုးႏုေရာင္တာကတစ္ဆင့္ နားရြက္ပံုစံ ပ်က္စီးသြားတတ္ပါတယ္။ နားရြက္ပံုစံ ကားကားေထာင္ေထာင္ေလး ျဖစ္ေနတာက နားရြက္မွာရွိတဲ့ အ႐ိုးႏုေၾကာင့္ပါ။ နားရြက္ရဲ႕ အ႐ိုးႏုသာ ပ်က္စီးသြားၿပီး အေရျပားသာ က်န္ခဲ့တာေၾကာင့္ နားရြက္က ပံုမွန္ပံုစံ မေပၚေတာ့ဘဲ ေပ်ာ့သြားတယ္၊ ကုပ္သြားတယ္။ ဆုိလိုတာက ႐ုပ္အဂၤါ ပ်က္စီးသြားပါတယ္။ လွခ်င္လုိ႔ နားေဖာက္တာ ေနာက္ဆံုးရလဒ္က နားရြက္ပံုစံ ပ်က္စီးသြားတတ္ပါတယ္။ တစ္သက္လံုး နားကို ဖုံးၿပီးေနရတတ္ပါတယ္။ ပံုမွန္နားရြက္ျပန္ရေအာင္ ခက္ခက္ခဲခဲ ခြဲစိတ္ျပဳျပင္ရပါတယ္။

နားဆရာဝန္ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အႀကံေပးခ်င္တာကေတာ့ နားေဖာက္မယ္ဆုိရင္ ေဖာက္ေနက်ေနရာ နားသန္သီးမွာပဲ ေဖာက္ပါလုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ နားရြက္အေပၚဘက္မွာ နားေဖာက္ခ်င္တယ္ ဆုိရင္ေတာ့ တတ္သိနားလည္တဲ့ ဆရာဝန္နဲ႔ ေဖာက္ေစခ်င္ပါတယ္။ သန္႔ရွင္းတဲ့ေနရာမွာ တစ္ခါသံုးအပ္န႔ဲ ေဖာက္ေစခ်င္ပါတယ္။ နားအေပၚဘက္မွာ ေဖာက္မိၿပီး နားနာလာတယ္၊ နားကိုက္လာတယ္ဆုိရင္ ဆရာဝန္နဲ႔ ျပဖုိ႔လုိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ ့ေဆးကုသဖုိ႔ ေနာက္က်သြားလုိ႔ အ႐ိုးႏုတစ္ခုလံုး စားသြားခဲ့ရင္ နားရြက္ပံုစံ ပ်က္သြားပါတယ္။ နားရြက္အ႐ိုးႏုက ပ်က္စီးတာ ျမန္ပါတယ္။ ဆရာတုိ႔ မၾကာခဏ ေတြ႕ေနရပါတယ္။

from; ေမာင္ျမင္႔
ျမ၀တီ

အဖန္ငါးရာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္သတ္ေသရတယ္ဆုိတာ ဟုတ္ရဲ့လား ...

အဖန္ငါးရာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္သတ္ေသရတယ္ဆုိတာ ဟုတ္ရဲ့လား ...


ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာအမ်ားရဲ႕ လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြေတြအေၾကာင္း စာေတြေရးေပးေနတာသိေတာ့ ဒကာတစ္ေယာက္က

“အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာေတြမွာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသရင္ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာမွာ အဲဒီလုိပဲ သတ္ေသၿပီး ေသရတယ္ဆုိတာ ဟုတ္ပါသလားဘုရား၊ ဟုတ္တယ္ဆုိရင္ တပည့္ေတာ္ ဖတ္ဖူးတဲ့ စာအုပ္ထဲမွာ ရဟန္းတစ္ပါးဟာ ကုိယ့္လည္ပင္းကုိကုိယ္ ဓားနဲ႔လွီးၿပီး သတ္ေသသြားေပမယ့္ အဲဒီအခုိက္မွာ ရဟႏၲာ ျဖစ္သြားတယ္လုိ႔လည္း ဖတ္ဖူးပါတယ္၊ ရဟႏၲာျဖစ္သြားရင္ ေနာင္ဘဝ မရွိေတာ့ဘူး မဟုတ္လားဘုရား၊ ဒါဆုိရင္ ဒီအဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာခံရတဲ့ကိစၥ တပည့္ေတာ္ ဘယ္လုိနားလည္ရမလဲ ဘုရား”

လုိ႔ ေမးဖူးပါတယ္။

(ေျဖ ။ အရွင္၀ိစိတၱ)
ဟုတ္ပါတယ္။ ဒီဒကာေျပာမွပဲ ဘုန္းဘုန္းအေတြးထဲမွာ ဒီအဖန္ငါးရာငါးကမၻာ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လဲြေနတဲ့ ျမန္မာေတြရဲ႕ အလဲြကုိ တင္ျပေပးဖုိ႔ စိတ္ကူးရခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသျခင္းနဲ႔ အဖန္ငါးရာငါးကမၻာအေၾကာင္းကုိ လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြတစ္ခုအျဖစ္ အခုလုိ တင္ျပျဖစ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ အဲဒီလုိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသရင္ ေနာင္ဘဝေတြမွာလည္း ဘဝေပါင္းငါးရာ တုိင္ေအာင္ အခုလုိပဲ သတ္ၿပီးေသရတယ္ဆုိတဲ့ အယူအဆဟာ အေတာ္ကုိလဲြေနတဲ့ အယူအဆ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားေဟာမဟုတ္သလုိ က်မ္းဂန္မွာပါတဲ့ အခ်က္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ပိဋကတ္ေတာ္မွာလာတဲ့ ဇာတ္ေတာ္တစ္ခုေတာ့ ရွိပါတယ္။ အဲဒီဇာတ္ေတာ္က ဧကနိပါတ္ ၊ မတကဘတၱဇာတ္ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီဇာတ္ေတာ္မွာ ဒိသာပါေမာကၡ ဆရာႀကီးတစ္ဦးဟာ ေသသူကုိ ရည္စူးၿပီး ဆိတ္တစ္ေကာင္းကုိ သတ္ဖုိ႔ေရခ်ိဳးေပးခ်ိန္မွာ အဲဒီဆိတ္ဟာ တစ္ၿပိဳင္တည္းမွာ ရယ္လည္းရယ္ၿပီး ငုိလည္းငုိတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ဆရာႀကီးက ဘာေၾကာင့္ရယ္လည္းရယ္၊ ငိုလည္းငုိတာလဲလုိ႔ ေမးေတာ့ ဆိတ္က
“ကၽြႏ္ုပ္လည္း အတိတ္ဘတစ္ခုမွာ အခုဆရာႀကီးလုိပဲ ဆိတ္တစ္ေကာင္ကုိ လည္ျဖတ္သတ္ခဲ့မိလုိ႔ အဲဒီအကုသိုလ္ဝဋ္ေကၽြးဟာ ဒီဘဝအထိ ဘဝေပါင္း (၄၉၉)ဘဝတုိင္တုိင္ လည္ျဖတ္အသတ္ခံခဲ့ရေၾကာင္း၊ ဒီလုိဝဋ္ေကၽြးကုိ ေနာက္တစ္ဘပဲ ခံၿပီးရင္ ကုန္ဆုံးေတာ့မွာ ျဖစ္တာကုိေတြးၿပီး ဝမ္းသာလုိ႔ ရယ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔၊ ငုိတာကေတာ့ အခုအကၽြႏု္ပ္ကုိ သတ္မယ့္ဆရာႀကီးလည္း ကၽြႏု္ပ္လုိပဲ ဘဝေပါင္းငါးရာ အသတ္ခံရေတာ့မွာပါလားလုိ႔ ေတြးၿပီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတဲ့အတြက္ ငုိျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း”
ေျပာၾကားလုိက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ ဆရာႀကီးဟာ ေၾကာက္လန္႔ၿပီး ဆိတ္ကုိမသတ္ေတာ့ဘဲ လႊတ္လုိက္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အကုသိုလ္ဝဋ္ေကၽြးရွိတဲ့ ဆိတ္ဟာတစ္ေနရာမွာ မုိးႀကိဳးထိလြင့္လာတဲ့ ေက်ာက္ခ်က္ထိၿပီး လည္ပင္းျပတ္ကာ ေသသြားခဲ့ရပါတယ္။ ဝဋ္ေကၽြးပါလာေတာ့ တစ္ဦးမသတ္လည္း တစ္ခုခုနဲ႔ ေသသြားရတဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။



ဒီဇာတ္ေတာ္လာ အေၾကာင္းအရာကုိၾကည့္ရင္ ဆိတ္ဟာအတိတ္ဘဝ လူျဖစ္စဥ္က ဆိတ္တစ္ေကာင္ကုိ သတ္ခ့ဲမိတဲ့ ဝဋ္ေကၽြးေၾကာင့္ ဘဝေပါင္းငါးရာတုိင္ေအာင္ အသတ္ခံၿပီး ေသခဲ့ရတဲ့အျဖစ္ကုိ ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသလုိ႔ အဖန္ငါးရာ၊ ဘဝငါးရာ ခံရတာ မဟုတ္ဘဲ သူမ်ားကုိ သတ္မိတဲ့ အကုသုိလ္ ဝဋ္ေကၽြးေၾကာင့္ ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ အသတ္ခံရတဲ့ ဇာတ္ေတာ္လာ အေၾကာင္းအရာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဇာတ္ေတာ္လာ အေၾကာင္းကုိ နားစြန္နားဖ်ား ၾကားမိရာက ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသရင္ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာ ခံရတယ္ဆုိၿပီး ျမန္မာမ်ား အမွတ္လဲြေနတာ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတဲ့အတြက္ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာအထိ အဲဒီလုိ ထပ္တူသတ္ေသရမယ္ဆုိတဲ့ အယူအဆဟာ လဲြေနတယ္ဆိုတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလုိေျပာေတာ့ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတာ အဖန္းငါးရာ ငါးကမၻာ ခံရတာမဟုတ္ဘူးဆုိၿပီး စိတ္ညစ္ညစ္နဲ႔ ကိုယ့္ကုိယ္သတ္ေသတာလည္း မလုပ္မိၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက မဟုတ္တာဆုိ သိပ္ၿပီးအတုယူတတ္တာ ဆုိေတာ့ သူမ်ားသတ္ေသတာေတြၾကည့္ၿပီး ကုိယ့္ကိုယ္သတ္ေသမိမွာစုိးလုိ႔ ေျပာရတာပါ။ ေသခ်ာစဥ္းစားရမွာက အဲဒီလုိ စိတ္ညစ္လုိ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတဲ့ သူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေသခါနီး စိတ္အစဥ္ဟာ ဘယ္လုိမွ ေကာင္းတဲ့စိတ္အေတြး မျဖစ္ႏုိင္တဲ့အတြက္ ဒီစိတ္နဲ႔ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အဆုံးစီရင္လုိက္မယ္ဆုိရင္ ေကာင္းတဲ့ဘုံဘဝမွာ ျဖစ္ဖုိ႔ဆုိတာ မလြယ္လွပါဘူး။ ေသခါနီးမွာျဖစ္တဲ့ စိတ္အစဥ္ဟာ ေနာက္ဘဝမွာ အရင္အက်ိဳးေပးတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေသခါနီးစိတ္အစဥ္ဟာ အထူးသတိျပဳရမယ့္ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ကား သတ္ေသမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတာနဲ႔ သူတပါးကုိ သတ္လိုက္တာမွာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတဲ့အတြက္ ဘဝငါးရာ အဖန္ငါးရာ အဲဒီလုိပဲ သတ္ၿပီးေသရတယ္ဆုိတာ အေျခအျမစ္မရွိတဲ့ စကားျပစ္ေၾကာင္းနဲ႔၊ သူတပါးကုိ ကုိယ္ကသတ္တာဆုိရင္ေတာ့ သတ္တဲ့စိတ္ေစတနာအတုိင္း ဒီအကုသုိလ္ဝဋ္ေကၽြးကုိ ျပန္လည္ ေပးဆပ္ရတတ္ၿပီး အကုသိုလ္အျပစ္ သိပ္ႀကီးရင္ ဘဝေပါင္း ငါးရာအထိေတာင္ ခံရတတ္ေၾကာင္း သတိျပဳၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသမႈအပုိင္းမွာလည္း ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ အျပစ္ကုိျမင္ၿပီး ခႏၶာကုိယ္ကုိ ၿငီးေငြ႕လုိ႔ သတ္လုိက္တဲ့ အပုိင္းမွာ အျပစ္မရွိေပမယ့္ ေဒါသအေလ်ာက္ သတ္မိရင္ေတာ့ အျပစ္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အျပစ္ျဖစ္တတ္တယ္ဆုိတာ ခုနေျပာသလုိ ေသခါနီး စိတ္အစဥ္ဟာ မေကာင္းႏုိင္တဲ့အတြက္ ေသၿပီးေနာက္ အပါယ္ဘုံဘဝေတြအထိ ေရာက္ေစႏုိင္တာျဖစ္လုိ႔ အျပစ္ျဖစ္တတ္တယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶလက္ထက္က ဝဂၢလိ အမည္ရွိတဲ့ မေထရ္တစ္ပါးဟာ ခႏၶာကုိယ္ကုိၿငီးေငြ႕ၿပီး ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ အျပစ္ကုိျမင္တဲ့အတြက္ ကုိယ့္လည္ပင္းကုိကုိယ္ ဓားနဲ႔ျဖတ္ၿပီး သတ္ခဲ့တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီမေထရ္ဟာ ဒီအခုိက္မွာ ေဝဒနာကုိ ႐ႈလုိက္တဲ့အတြက္ ရဟႏၲာျဖစ္သြားတယ္လုိ႔ ခႏၶဝဂၢသံယုတ္ ပါဠိေတာ္ (၄၉)မွာ ေဖာ္ျပပါရွိပါတယ္။ ဒါကုိၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ အျပစ္ကုိျမင္ၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတဲ့အပုိင္းမွာ ဒီလုိသတ္ေသလုိက္တဲ့အတြက္ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာ ခံစရာမရွိေတာ့ဘူးဆုိတာ သတိျပဳႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ျမန္မာအမ်ား အမွတ္မွားေနၾကတဲ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသရင္ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာ အဲဒီလုိပဲ ေသရတယ္ဆုိတဲ့ အယူအဆဟာ လဲြေနတဲ့ အယူအဆျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္တဲ့ကံမဟုတ္ဘဲ သူမ်ားကုိ သတ္ခဲ့တဲ့ ပါဏာတိပါတ ကံမ်ိဳးကသာ ကုိယ္လုပ္ခဲ့တဲ့ အကုသုိလ္ကံ အႀကီးအေသးကုိလုိက္ၿပီး တစ္ခါတစ္ေလ ဘဝေပါင္းငါးရာအထိ ျပန္လည္ အသတ္ခံရတတ္ေၾကာင္း ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတဲ့အပုိင္းမွာ ပါဏာတိပါတကံ မေျမာက္တဲ့အတြက္ ပါဏာတိပါတကံကုိ က်ဴးလြန္တဲ့အျပစ္အတုိင္း ျပန္ခံရတာေတြ မရွိေပမယ့္ ေလာကဓံကုိ မခံႏုိင္လုိ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတဲ့ သူတစ္ေယာက္ဟာ အေသမေကာင္းတဲ့အတြက္ ဘဝကူးလည္း မေကာင္းႏုိင္တာျဖစ္လုိ႔ ဒီလုိနည္းနဲ႔ ကုိယ့္ကုိယ္သတ္ေသတာလည္း လဲြေနတဲ့အလဲြတစ္ခု ျဖစ္ေၾကာင္း သိေစခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ လဲြေနၾကတဲ့ အလဲြေတြထဲမွာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသရင္ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာအဲဒီလုိပဲ သတ္ေသရတတ္တယ္ဆုိတဲ့ ျမန္မာေတြရဲ႕ အေျခအျမစ္မရွိတဲ့ အလဲြဟာလည္း နည္းနည္းေလးမဟုတ္ အမ်ားႀကီးကုိ လဲြေနတဲ့ အလဲြတစ္ခုသာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီလုိအလဲြမ်ိဳးကုိ အစဥ္အဆက္ အ႐ုိးစဲြေနေအာင္ မလဲြမိၾကဖုိ႔နဲ႔ တကယ္သတ္ခ်င္ရင္ ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ ရွိေနတဲ့ ကိေလသာေတြကုိသာ အၿပီးသတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ အသိေပးတုိက္တြန္းရင္း လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြတစ္ခုအျဖစ္ အသိဝင္ကာ ျပဳျပင္ႏုိင္ဖုိ႔ ေစတနာထား ေမတၱာအားျဖင့္ အသိစကား ပါးလုိက္ရပါတယ္။
https://www.facebook.com/BuddhismBeams
.................................................................................................
http://www.venvicitta.com/2011/07/blog-post.html
မွ ကူးယူေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာအမ်ားရဲ႕ လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြေတြအေၾကာင္း စာေတြေရးေပးေနတာသိေတာ့ ဒကာတစ္ေယာက္က

“အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာေတြမွာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသရင္ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာမွာ အဲဒီလုိပဲ သတ္ေသၿပီး ေသရတယ္ဆုိတာ ဟုတ္ပါသလားဘုရား၊ ဟုတ္တယ္ဆုိရင္ တပည့္ေတာ္ ဖတ္ဖူးတဲ့ စာအုပ္ထဲမွာ ရဟန္းတစ္ပါးဟာ ကုိယ့္လည္ပင္းကုိကုိယ္ ဓားနဲ႔လွီးၿပီး သတ္ေသသြားေပမယ့္ အဲဒီအခုိက္မွာ ရဟႏၲာ ျဖစ္သြားတယ္လုိ႔လည္း ဖတ္ဖူးပါတယ္၊ ရဟႏၲာျဖစ္သြားရင္ ေနာင္ဘဝ မရွိေတာ့ဘူး မဟုတ္လားဘုရား၊ ဒါဆုိရင္ ဒီအဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာခံရတဲ့ကိစၥ တပည့္ေတာ္ ဘယ္လုိနားလည္ရမလဲ ဘုရား”

လုိ႔ ေမးဖူးပါတယ္။

(ေျဖ ။ အရွင္၀ိစိတၱ)
ဟုတ္ပါတယ္။ ဒီဒကာေျပာမွပဲ ဘုန္းဘုန္းအေတြးထဲမွာ ဒီအဖန္ငါးရာငါးကမၻာ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လဲြေနတဲ့ ျမန္မာေတြရဲ႕ အလဲြကုိ တင္ျပေပးဖုိ႔ စိတ္ကူးရခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသျခင္းနဲ႔ အဖန္ငါးရာငါးကမၻာအေၾကာင္းကုိ လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြတစ္ခုအျဖစ္ အခုလုိ တင္ျပျဖစ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ အဲဒီလုိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသရင္ ေနာင္ဘဝေတြမွာလည္း ဘဝေပါင္းငါးရာ တုိင္ေအာင္ အခုလုိပဲ သတ္ၿပီးေသရတယ္ဆုိတဲ့ အယူအဆဟာ အေတာ္ကုိလဲြေနတဲ့ အယူအဆ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားေဟာမဟုတ္သလုိ က်မ္းဂန္မွာပါတဲ့ အခ်က္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ပိဋကတ္ေတာ္မွာလာတဲ့ ဇာတ္ေတာ္တစ္ခုေတာ့ ရွိပါတယ္။ အဲဒီဇာတ္ေတာ္က ဧကနိပါတ္ ၊ မတကဘတၱဇာတ္ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီဇာတ္ေတာ္မွာ ဒိသာပါေမာကၡ ဆရာႀကီးတစ္ဦးဟာ ေသသူကုိ ရည္စူးၿပီး ဆိတ္တစ္ေကာင္းကုိ သတ္ဖုိ႔ေရခ်ိဳးေပးခ်ိန္မွာ အဲဒီဆိတ္ဟာ တစ္ၿပိဳင္တည္းမွာ ရယ္လည္းရယ္ၿပီး ငုိလည္းငုိတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ဆရာႀကီးက ဘာေၾကာင့္ရယ္လည္းရယ္၊ ငိုလည္းငုိတာလဲလုိ႔ ေမးေတာ့ ဆိတ္က
“ကၽြႏ္ုပ္လည္း အတိတ္ဘတစ္ခုမွာ အခုဆရာႀကီးလုိပဲ ဆိတ္တစ္ေကာင္ကုိ လည္ျဖတ္သတ္ခဲ့မိလုိ႔ အဲဒီအကုသိုလ္ဝဋ္ေကၽြးဟာ ဒီဘဝအထိ ဘဝေပါင္း (၄၉၉)ဘဝတုိင္တုိင္ လည္ျဖတ္အသတ္ခံခဲ့ရေၾကာင္း၊ ဒီလုိဝဋ္ေကၽြးကုိ ေနာက္တစ္ဘပဲ ခံၿပီးရင္ ကုန္ဆုံးေတာ့မွာ ျဖစ္တာကုိေတြးၿပီး ဝမ္းသာလုိ႔ ရယ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔၊ ငုိတာကေတာ့ အခုအကၽြႏု္ပ္ကုိ သတ္မယ့္ဆရာႀကီးလည္း ကၽြႏု္ပ္လုိပဲ ဘဝေပါင္းငါးရာ အသတ္ခံရေတာ့မွာပါလားလုိ႔ ေတြးၿပီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတဲ့အတြက္ ငုိျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း”
ေျပာၾကားလုိက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ ဆရာႀကီးဟာ ေၾကာက္လန္႔ၿပီး ဆိတ္ကုိမသတ္ေတာ့ဘဲ လႊတ္လုိက္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အကုသိုလ္ဝဋ္ေကၽြးရွိတဲ့ ဆိတ္ဟာတစ္ေနရာမွာ မုိးႀကိဳးထိလြင့္လာတဲ့ ေက်ာက္ခ်က္ထိၿပီး လည္ပင္းျပတ္ကာ ေသသြားခဲ့ရပါတယ္။ ဝဋ္ေကၽြးပါလာေတာ့ တစ္ဦးမသတ္လည္း တစ္ခုခုနဲ႔ ေသသြားရတဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။



ဒီဇာတ္ေတာ္လာ အေၾကာင္းအရာကုိၾကည့္ရင္ ဆိတ္ဟာအတိတ္ဘဝ လူျဖစ္စဥ္က ဆိတ္တစ္ေကာင္ကုိ သတ္ခ့ဲမိတဲ့ ဝဋ္ေကၽြးေၾကာင့္ ဘဝေပါင္းငါးရာတုိင္ေအာင္ အသတ္ခံၿပီး ေသခဲ့ရတဲ့အျဖစ္ကုိ ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသလုိ႔ အဖန္ငါးရာ၊ ဘဝငါးရာ ခံရတာ မဟုတ္ဘဲ သူမ်ားကုိ သတ္မိတဲ့ အကုသုိလ္ ဝဋ္ေကၽြးေၾကာင့္ ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ အသတ္ခံရတဲ့ ဇာတ္ေတာ္လာ အေၾကာင္းအရာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဇာတ္ေတာ္လာ အေၾကာင္းကုိ နားစြန္နားဖ်ား ၾကားမိရာက ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသရင္ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာ ခံရတယ္ဆုိၿပီး ျမန္မာမ်ား အမွတ္လဲြေနတာ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတဲ့အတြက္ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာအထိ အဲဒီလုိ ထပ္တူသတ္ေသရမယ္ဆုိတဲ့ အယူအဆဟာ လဲြေနတယ္ဆိုတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလုိေျပာေတာ့ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတာ အဖန္းငါးရာ ငါးကမၻာ ခံရတာမဟုတ္ဘူးဆုိၿပီး စိတ္ညစ္ညစ္နဲ႔ ကိုယ့္ကုိယ္သတ္ေသတာလည္း မလုပ္မိၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက မဟုတ္တာဆုိ သိပ္ၿပီးအတုယူတတ္တာ ဆုိေတာ့ သူမ်ားသတ္ေသတာေတြၾကည့္ၿပီး ကုိယ့္ကိုယ္သတ္ေသမိမွာစုိးလုိ႔ ေျပာရတာပါ။ ေသခ်ာစဥ္းစားရမွာက အဲဒီလုိ စိတ္ညစ္လုိ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတဲ့ သူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေသခါနီး စိတ္အစဥ္ဟာ ဘယ္လုိမွ ေကာင္းတဲ့စိတ္အေတြး မျဖစ္ႏုိင္တဲ့အတြက္ ဒီစိတ္နဲ႔ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အဆုံးစီရင္လုိက္မယ္ဆုိရင္ ေကာင္းတဲ့ဘုံဘဝမွာ ျဖစ္ဖုိ႔ဆုိတာ မလြယ္လွပါဘူး။ ေသခါနီးမွာျဖစ္တဲ့ စိတ္အစဥ္ဟာ ေနာက္ဘဝမွာ အရင္အက်ိဳးေပးတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေသခါနီးစိတ္အစဥ္ဟာ အထူးသတိျပဳရမယ့္ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ကား သတ္ေသမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတာနဲ႔ သူတပါးကုိ သတ္လိုက္တာမွာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတဲ့အတြက္ ဘဝငါးရာ အဖန္ငါးရာ အဲဒီလုိပဲ သတ္ၿပီးေသရတယ္ဆုိတာ အေျခအျမစ္မရွိတဲ့ စကားျပစ္ေၾကာင္းနဲ႔၊ သူတပါးကုိ ကုိယ္ကသတ္တာဆုိရင္ေတာ့ သတ္တဲ့စိတ္ေစတနာအတုိင္း ဒီအကုသုိလ္ဝဋ္ေကၽြးကုိ ျပန္လည္ ေပးဆပ္ရတတ္ၿပီး အကုသိုလ္အျပစ္ သိပ္ႀကီးရင္ ဘဝေပါင္း ငါးရာအထိေတာင္ ခံရတတ္ေၾကာင္း သတိျပဳၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသမႈအပုိင္းမွာလည္း ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ အျပစ္ကုိျမင္ၿပီး ခႏၶာကုိယ္ကုိ ၿငီးေငြ႕လုိ႔ သတ္လုိက္တဲ့ အပုိင္းမွာ အျပစ္မရွိေပမယ့္ ေဒါသအေလ်ာက္ သတ္မိရင္ေတာ့ အျပစ္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အျပစ္ျဖစ္တတ္တယ္ဆုိတာ ခုနေျပာသလုိ ေသခါနီး စိတ္အစဥ္ဟာ မေကာင္းႏုိင္တဲ့အတြက္ ေသၿပီးေနာက္ အပါယ္ဘုံဘဝေတြအထိ ေရာက္ေစႏုိင္တာျဖစ္လုိ႔ အျပစ္ျဖစ္တတ္တယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶလက္ထက္က ဝဂၢလိ အမည္ရွိတဲ့ မေထရ္တစ္ပါးဟာ ခႏၶာကုိယ္ကုိၿငီးေငြ႕ၿပီး ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ အျပစ္ကုိျမင္တဲ့အတြက္ ကုိယ့္လည္ပင္းကုိကုိယ္ ဓားနဲ႔ျဖတ္ၿပီး သတ္ခဲ့တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီမေထရ္ဟာ ဒီအခုိက္မွာ ေဝဒနာကုိ ႐ႈလုိက္တဲ့အတြက္ ရဟႏၲာျဖစ္သြားတယ္လုိ႔ ခႏၶဝဂၢသံယုတ္ ပါဠိေတာ္ (၄၉)မွာ ေဖာ္ျပပါရွိပါတယ္။ ဒါကုိၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ အျပစ္ကုိျမင္ၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတဲ့အပုိင္းမွာ ဒီလုိသတ္ေသလုိက္တဲ့အတြက္ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာ ခံစရာမရွိေတာ့ဘူးဆုိတာ သတိျပဳႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ျမန္မာအမ်ား အမွတ္မွားေနၾကတဲ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသရင္ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာ အဲဒီလုိပဲ ေသရတယ္ဆုိတဲ့ အယူအဆဟာ လဲြေနတဲ့ အယူအဆျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္တဲ့ကံမဟုတ္ဘဲ သူမ်ားကုိ သတ္ခဲ့တဲ့ ပါဏာတိပါတ ကံမ်ိဳးကသာ ကုိယ္လုပ္ခဲ့တဲ့ အကုသုိလ္ကံ အႀကီးအေသးကုိလုိက္ၿပီး တစ္ခါတစ္ေလ ဘဝေပါင္းငါးရာအထိ ျပန္လည္ အသတ္ခံရတတ္ေၾကာင္း ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတဲ့အပုိင္းမွာ ပါဏာတိပါတကံ မေျမာက္တဲ့အတြက္ ပါဏာတိပါတကံကုိ က်ဴးလြန္တဲ့အျပစ္အတုိင္း ျပန္ခံရတာေတြ မရွိေပမယ့္ ေလာကဓံကုိ မခံႏုိင္လုိ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတဲ့ သူတစ္ေယာက္ဟာ အေသမေကာင္းတဲ့အတြက္ ဘဝကူးလည္း မေကာင္းႏုိင္တာျဖစ္လုိ႔ ဒီလုိနည္းနဲ႔ ကုိယ့္ကုိယ္သတ္ေသတာလည္း လဲြေနတဲ့အလဲြတစ္ခု ျဖစ္ေၾကာင္း သိေစခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ လဲြေနၾကတဲ့ အလဲြေတြထဲမွာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသရင္ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာအဲဒီလုိပဲ သတ္ေသရတတ္တယ္ဆုိတဲ့ ျမန္မာေတြရဲ႕ အေျခအျမစ္မရွိတဲ့ အလဲြဟာလည္း နည္းနည္းေလးမဟုတ္ အမ်ားႀကီးကုိ လဲြေနတဲ့ အလဲြတစ္ခုသာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီလုိအလဲြမ်ိဳးကုိ အစဥ္အဆက္ အ႐ုိးစဲြေနေအာင္ မလဲြမိၾကဖုိ႔နဲ႔ တကယ္သတ္ခ်င္ရင္ ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ ရွိေနတဲ့ ကိေလသာေတြကုိသာ အၿပီးသတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ အသိေပးတုိက္တြန္းရင္း လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြတစ္ခုအျဖစ္ အသိဝင္ကာ ျပဳျပင္ႏုိင္ဖုိ႔ ေစတနာထား ေမတၱာအားျဖင့္ အသိစကား ပါးလုိက္ရပါတယ္။
https://www.facebook.com/BuddhismBeams
.................................................................................................
http://www.venvicitta.com/2011/07/blog-post.html
မွ ကူးယူေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ေသြးတိုးေစမည့္ အစာမ်ားႏွင့္ ေသြးတိုးက်ေစမည့္ အစာမ်ား



ေသြးတိုးေရာဂါရွင္ေတြဟာ အစားအေသာက္ ကို ဂ႐ုစိုက္ထိန္းခ်ဳပ္ရမယ္ဆိုတာကိုေတာ့ သိၾကၿပီးသား ျဖစ္မွာပါ။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္လို အစားအေသာက္ေတြကို တိတိက်က် ထိန္းခ်ဳပ္သင့္ၿပီး ဘယ္လို အစားအေသာက္ ေတြကိုေတာ့ စားေသာက္သင့္တယ္ဆိုတာ ကိုလည္း ေသခ်ာနားလည္ထားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

ေသြးတိုးေရာဂါရွင္မ်ား ထိန္းခ်ဳပ္သင့္ေသာ အစာမ်ား

ဆားႏွင့္ ဆိုဒီယမ္
သင္စားတဲ့ အစာထဲမွာ ဆား (NaCl) နဲ႔ ဆိုဒီယမ္ (Na) ကို ေလွ်ာ့စားျခင္းဟာ ေသြးတိုးက် ေစပါတယ္။ သင့္မွာ ေသြးတိုးေရာဂါရွိရင္ တစ္ေန႔လံုး သင္စားတဲ့အစာေတြထဲမွာ ဆား ၁.၅ ဂရမ္ထက္ ေလ်ာ့နည္းဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင္က ငန္တဲ့အစာေတြ အထူးသျဖင့္ ပါကင္ထုတ္ထားတဲ့ အဆင္သင့္ အစားအစာေတြနဲ႔ စည္သြပ္ဘူးေတြကိုေရွာင္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ကိုယ့္အိမ္မွာ ဟင္းခ်က္တဲ့အခါမွာလည္း ဆားေလွ်ာ့ထည့္ပါ။

ေအာက္ပါ အစားအစာေတြမွာ ဆား ဒါမွမဟုတ္ ဆိုဒီယမ္ပါဝင္မႈမ်ားႏိုင္တဲ့အတြက္ သတိထားပါ။
ငါးပိ၊ ငါးေျခာက္၊ ငါးေသတၱာဘူးမ်ား
ဟမ္ဘာဂါ၊ ေဟာေဒါ့စတဲ့ အျမန္စာေတြမွာ အသံုးျပဳတဲ့ ျပဳျပင္ၿပီးအသား
ႏို႔ထြက္ပစၥည္းမ်ား
အာလူးေၾကာ္၊ ေျမပဲဆားေလွာ္၊ ခရက္ကာလိုမ်ိဳး အငန္ကဲထားတဲ့ သေရစာမ်ား
ဆား ဒါမွမဟုတ္ ေဆာ္ဒါမႈန္႔ပါတဲ့ ေပါင္မုန္႔နဲ႔ ဖုတ္ထားတဲ့ တျခားမုန္႔မ်ား
အခ်ဥ္တည္ၿပီး သနပ္လုပ္ထားတဲ့ အစာမ်ား
ေကြကာအုပ္
အသင့္စား ေအးခဲထားတဲ့ အစာမ်ား ဥပမာ ပီဇာ၊ အာလူးေထာင္း၊ ခ်ိစ္
ေဆးသၾကားထည့္ထားတဲ့ ေဆာ္ဒါအခ်ိဳရည္၊ အားကစားသမားေတြေသာက္တဲ့ အခ်ိဳရည္ (Sport Drink)
အစားအစာ တာရွည္ခံထိန္းေဆးမ်ား ဥပမာ အခ်ိဳမႈန္႔ (Monosodium Glutamate), Sodium Benzoate, Nitrite, Hydroxide, Sulfate, Propionate
ေဆာ့ (ဆားၿမိန္ရည္မ်ား)
အရက္
အရက္အလြန္အကၽြံေသာက္ျခင္းဟာ ေသြးဖိအားကို ျမင့္တက္ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရက္ေသာက္သံုးမႈကို တစ္ရက္မွာ အမ်ိဳးသမီးဆိုရင္ 1 drinks နဲ႔ အမ်ိဳးသားဆိုရင္ 2 drinks ထက္ မပိုပါေစနဲ႔။ (1 drinks ဆိုတာ ဘီယာဆိုရင္ ၁၂ ေအာင္စနဲ႔ ဝိုင္ဆိုရင္ ၄ ေအာင္စကို ဆိုလိုတာပါ။)

ကဖင္း
ကဖင္းဓာတ္ကလည္း တခ်ိဳ႕လူေတြမွာ ေသြးဖိအား အနည္းငယ္ျမင့္တက္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ကို တိတိက်က်သိႏိုင္ဖို႔အတြက္ ကဖင္းပါဝင္တဲ့ ေကာ္ဖီ၊ လက္ဖက္ရည္ စတာေသာက္ၿပီး ၄၅ မိနစ္အၾကာမွာ ေသြးေပါင္ခ်ိန္ၾကည့္ပါ။

ေသြးတြင္း ကိုလက္စထေရာကို ျမင့္တက္ေစႏိုင္ေသာ အစာမ်ား
သင့္ေသြးထဲက စုစုေပါင္း ကိုလက္စထေရာဟာ 200mg/dl ထက္မ်ားေနရင္ ဒါမွမဟုတ္ မေကာင္းတဲ့ LCL ကိုလက္စထေရာဟာ 100mg/dl ထက္မ်ားေနရင္ သင္စားတဲ့အစာထဲမွာ ျပည့္ဝဆီနဲ႔ ကိုလက္စထေရာပါဝင္မႈကို ထိန္းခ်ဳပ္သင့္ပါတယ္။ ဒီအဆီေတြဟာ အသားေတြ၊ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြနဲ႔ ၾကက္ဥအႏွစ္ေတြထဲမွာ ပါဝင္ပါတယ္။ ေသြးတြင္း ကိုလက္စထေရာျမင့္တက္ေနျခင္းဟာ ေသြးေၾကာမာေက်ာျခင္းနဲ႔ ေသြးဖိအားမ်ားေစႏိုင္တဲ့ အႏၲရာယ္ရွိပါတယ္။

ေသြးဖိအားက်ေစႏိုင္ေသာ အစာမ်ား
ပိုတက္စီယမ္ပါဝင္မႈမ်ားတဲ့ အစာေတြကို မွန္မွန္စားျခင္းဟာ ေသြးဖိအားကို က်ေစပါတယ္။ တစ္ေန႔စားသင့္တဲ့ ပိုတက္စီယမ္ပမာဏက ၄ ဒသမ ၇ ဂရမ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေသြးတိုးေရာဂါရွင္ေတြ စားသင့္တဲ့ ပိုတက္စီယမ္ႂကြယ္ဝတဲ့ အစာေတြကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။
ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ား
မုန္လာဥျဖဴ၊ မုန္လာဥနီ၊ တ႐ုတ္နံနံ၊ ေဂၚဖီထုပ္၊ ကိုက္လန္၊ မုန္ညင္းစိမ္း၊ အာလူးမီးဖုတ္၊ ဆလတ္ရြက္၊ သခြားေမြး၊ မုန္လာရြက္။
သစ္သီးမ်ား
ငွက္ေပ်ာသီး၊ ဂရိတ္ဖ႐ုသီး၊ လိေမၼာ္သီး။
အခြံမာသီးမ်ား
မက္မြန္သီး၊ သစ္ၾကားသီး (က်န္းမာေရးနဲ႔ညီၫြတ္တဲ့ မျပည့္ဝဆီပါ ပါဝင္ပါတယ္။)

အသားေတြနဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြမွာ ဆိုဒီယမ္ပါဝင္မႈ ျမင့္မားတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအစားအစာေတြဟာ ေသြးတိုးေရာဂါရွင္ေတြအတြက္ ေကာင္းမြန္တဲ့ ပိုတက္စီယမ္အရင္းအျမစ္ မဟုတ္ပါဘူး။
သတိျပဳရန္
ပိုတက္စီယမ္ဆာ (KCI) ကေန ပိုတက္စီယမ္ကို မယူသင့္ပါဘူး။ အသက္အႏၲရာယ္ရွိတဲ့ ေသြးထဲမွာ ပိုတက္စီယမ္မ်ားလြန္းတဲ့ အေျခအေန (Hyperkalemia) ျဖစ္ေစႏုိင္ပါတယ္။

အထက္ေဖာ္ျပပါ အစားအစာေတြဟာ ေသြးဖိအားျမင့္တက္ေနျခင္းကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းတစ္ခုသာျဖစ္ပါတယ္။ လိုအပ္ရင္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေလွ်ာ့ခ်ျခင္းဟာ ေနာက္ထပ္နည္းလမ္းတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္နဲ႔ မိသားစုဘဝမွာ ေပ်ာ္ရႊင္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းမႈရွိျခင္းဟာ ေသြးဖိအားက်ေအာင္ ကူညီႏိုင္ပါတယ္။ စိတ္ေအးခ်မ္းမႈကို အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစမယ့္ အရာေတြကို ဖယ္ရွားပါ။

***ပိုေကာင္းတာကေတာ့ ကိုယ့္စိတ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို ကိုယ္တုိင္ရွာႏုိင္ေအာင္ တရားထိုင္ပါ။Health

အင္တာနက္လိပ္စာတြင္ ထည့္ေသာ မ်ဥ္းေစာင္းႏွစ္ခုအတြက္ ဖန္တီးသူက ေတာင္းပန္ခဲ့

အင္တာနက္လိပ္စာတြင္ ထည့္ေသာ မ်ဥ္းေစာင္းႏွစ္ခုအတြက္ ဖန္တီးသူက ေတာင္းပန္ခဲ့

အင္တာနက္သံုးဖို႔ ဝဘ္ဆိုဒ္ လိပ္စာ တစ္ခုခုကို ဖြင့္တဲ့အခါ http(s) ျပီး ရင္ ေနာက္မွာ Slash (မ်ဥ္းေစာင္း) ႏွစ္ခု ရိုက္ရိုက္ထည့္ေပးရပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ ယင္း မ်ဥ္းေစာင္းႏွစ္ခု
မွာ မလိုအပ္ပဲ တီထြင္သူ Tim Berners-Lee က မွားယြင္းထည့္သြင္းမိတာလို႔ ဆုိပါတယ္။

ဒီအတြက္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလက World Wide Web တီထြင္သူ Tim Berners-Lee ကိုယ္တိုင္ ေတာင္းပန္စကားဆုိခဲ့ပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ ယင္း မ်ဥ္းေစာင္း ႏွစ္ခုဟာ မလိုအပ္ပဲ အခ်ိန္ပိုၾကာေစတဲ့ အရာ တစ္ခု လို႔ ဆုိပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ စစခ်င္း တီထြင္တုန္းက သူ႔ရဲ ႔ အင္ဂ်င္ေနယာ ကြန္ရက္ငယ္ေလးသာ အသံုးျပဳဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေနာက္ေတာ့ အျခား နယ္ပယ္မ်ားအထိ က်ယ္ျပန္႔လာျပီး ကမၻာသံုး အင္တာနက္ရယ္လို႔ ျဖစ္လာပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ မ်ဥ္းေစာင္း ႏွစ္ခုကို ဖ်က္ဖို႔အတြက္ Tim Berners-Lee အတြက္ ေႏွာင့္ေႏွးသြားျပီ ျဖစ္ပါတယ္။

အားလံုး အသံုးျပဳေနျပီဆုိတဲ့အခ်ိန္မွာ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ဖို႔ မလြယ္ကူေတာ့ ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ယေန႔တိုင္ အင္တာနက္မွာ ဝဘ္ဆုိဒ္လိပ္စာမ်ား ရွာေဖြ မယ္ဆုိရင္ https:// အစရွိသျဖင့္ မ်ဥ္းေစာင္း ႏွစ္ခုကို ထည့္ထည့္ ေပးေန ရျခင္း ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
--
Ref: BBC
TechSpace Journal
အင္တာနက္သံုးဖို႔ ဝဘ္ဆိုဒ္ လိပ္စာ တစ္ခုခုကို ဖြင့္တဲ့အခါ http(s) ျပီး ရင္ ေနာက္မွာ Slash (မ်ဥ္းေစာင္း) ႏွစ္ခု ရိုက္ရိုက္ထည့္ေပးရပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ ယင္း မ်ဥ္းေစာင္းႏွစ္ခု
မွာ မလိုအပ္ပဲ တီထြင္သူ Tim Berners-Lee က မွားယြင္းထည့္သြင္းမိတာလို႔ ဆုိပါတယ္။

ဒီအတြက္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလက World Wide Web တီထြင္သူ Tim Berners-Lee ကိုယ္တိုင္ ေတာင္းပန္စကားဆုိခဲ့ပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ ယင္း မ်ဥ္းေစာင္း ႏွစ္ခုဟာ မလိုအပ္ပဲ အခ်ိန္ပိုၾကာေစတဲ့ အရာ တစ္ခု လို႔ ဆုိပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ စစခ်င္း တီထြင္တုန္းက သူ႔ရဲ ႔ အင္ဂ်င္ေနယာ ကြန္ရက္ငယ္ေလးသာ အသံုးျပဳဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေနာက္ေတာ့ အျခား နယ္ပယ္မ်ားအထိ က်ယ္ျပန္႔လာျပီး ကမၻာသံုး အင္တာနက္ရယ္လို႔ ျဖစ္လာပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ မ်ဥ္းေစာင္း ႏွစ္ခုကို ဖ်က္ဖို႔အတြက္ Tim Berners-Lee အတြက္ ေႏွာင့္ေႏွးသြားျပီ ျဖစ္ပါတယ္။

အားလံုး အသံုးျပဳေနျပီဆုိတဲ့အခ်ိန္မွာ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ဖို႔ မလြယ္ကူေတာ့ ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ယေန႔တိုင္ အင္တာနက္မွာ ဝဘ္ဆုိဒ္လိပ္စာမ်ား ရွာေဖြ မယ္ဆုိရင္ https:// အစရွိသျဖင့္ မ်ဥ္းေစာင္း ႏွစ္ခုကို ထည့္ထည့္ ေပးေန ရျခင္း ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
--
Ref: BBC
TechSpace Journal

ဂ်ပန္ Hirobo ထုတ္ တစ္ေယာက္စီး ရဟတ္ယာဥ္

ဂ်ပန္ Hirobo ထုတ္ တစ္ေယာက္စီး ရဟတ္ယာဥ္

တစ္ေယာက္စီး ရဟတ္ယာဥ္ (Helicopter) ကို ဂ်ပန္ Hirobo အီလက္ ထေရာနစ္ ပစၥည္း ကုမၼဏီက ထုတ္လုပ္လိုက္ျပီ ျဖစ္ပါတယ္။

ယခုရက္ပိုင္းအတြင္း ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာ က်င္းပတဲ့ ေလေၾကာင္းလိုင္း ကုန္ပစၥည္းျပပြဲမွာ ဝင္ေရာက္ မ
ိတ္ဆက္ျပသသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္စီး ရဟတ္ယာဥ္၊ လူမဲ့ ရဟတ္ယာဥ္ ဆုိျပီး ႏွစ္မ်ိဳး ထုတ္လုပ္ ထားပါတယ္။

လူမဲ့ ရဟတ္ယာဥ္ ကေတာ့ ကုန္ပစၥည္းသယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးမွာ အသံုးျပဳေစဖို႔ ျဖစ္ျပီး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၂၅၀၀၀ တန္ဖိုး ရွိပါတယ္။ အေဝးထိန္းခလုပ္နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္စီး ရဟတ္ယာဥ္ Hirobo ရဲ ႔ တန္ဖိုးကေတာ့ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၇၅၀၀၀ ျဖစ္ပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ သဘာဝေဘးအႏၱရာယ္ ၾကံဳေတြ႔ရတဲ့ ကာလမွာ အသံုးျပဳေစဖို႔ ျဖစ္ေပမယ့္ ယာဥ္ေၾကာထူထပ္တဲ့ ျမိဳ ႔ ၾကီးေတြမွာလည္း အသံုးျပဳႏိုင္ေစဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

Hirobo က နဂိုကတည္းက ကေလး ကစားစရာ ရီမုဒ္ကြန္းထရိုး ထိန္းခ်ဳပ္ ရဟတ္ယာဥ္ ငယ္မ်ားကို ထုတ္လုပ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ယခု ကေတာ့ ကစား စရာ အေနနဲ႔ မဟုတ္ေတာ့ပဲ လူတို႔ လုပ္ငန္းခြင္ အသံုးျပဳေစဖို႔ ျဖစ္ ပါတယ္။ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးက တစ္နာရီကို မုိင္ ၆၀ ႏွုန္းနဲ႔ ပ်ံသန္းႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာကို အသံုးျပဳထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာင္စာဆီ အသံုးမျပဳ ထားပါဘူး။ အသံ ျငိမ္တဲ့ လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ျမိဳ ႔ၾကီးေတြမွာ အသံုးျပဳဖို႔ အဆင္ေျပမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

သုိ႔ေပမယ့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက ျမိဳ ႔ၾကီးေတြမွာ ေမာင္းႏွင္ခြင့္ မရေသးပါ ဘူး။ ေနာက္ ၂ ႏွစ္ေလာက္ၾကာမွ ဂ်ပန္အစိုးရမွ တစ္ေယာက္စီး ရဟတ္ယာဥ္မ်ား ျမိဳ ႔တြင္းအသံုးျပဳခြင့္ေပးမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားပါတယ္။ ကမၻာ့ႏိုင္ငံၾကီးမ်ားမွာလည္း အသံုးျပဳခြင့္ရေအာင္ Hirobo ကၾကိဳးပမ္း မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သာမန္ ရဟတ္ယာဥ္ေလာက္ေတာင္ ေမာင္းႏွင္ရမခက္ပဲ ကား/ ဆိုင္ကယ္ ေမာင္းတတ္သူတိုင္း အလြယ္တကူ ေမာင္းႏွင္လို႔ ရတဲ့ ရဟတ္ယာဥ္ ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
---
Ref: Hirobo
TechSpace Journal
တစ္ေယာက္စီး ရဟတ္ယာဥ္ (Helicopter) ကို ဂ်ပန္ Hirobo အီလက္ ထေရာနစ္ ပစၥည္း ကုမၼဏီက ထုတ္လုပ္လိုက္ျပီ ျဖစ္ပါတယ္။

ယခုရက္ပိုင္းအတြင္း ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာ က်င္းပတဲ့ ေလေၾကာင္းလိုင္း ကုန္ပစၥည္းျပပြဲမွာ ဝင္ေရာက္ မိတ္ဆက္ျပသသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္စီး ရဟတ္ယာဥ္၊ လူမဲ့ ရဟတ္ယာဥ္ ဆုိျပီး ႏွစ္မ်ိဳး ထုတ္လုပ္ ထားပါတယ္။

လူမဲ့ ရဟတ္ယာဥ္ ကေတာ့ ကုန္ပစၥည္းသယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးမွာ အသံုးျပဳေစဖို႔ ျဖစ္ျပီး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၂၅၀၀၀ တန္ဖိုး ရွိပါတယ္။ အေဝးထိန္းခလုပ္နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္စီး ရဟတ္ယာဥ္ Hirobo ရဲ ႔ တန္ဖိုးကေတာ့ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၇၅၀၀၀ ျဖစ္ပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ သဘာဝေဘးအႏၱရာယ္ ၾကံဳေတြ႔ရတဲ့ ကာလမွာ အသံုးျပဳေစဖို႔ ျဖစ္ေပမယ့္ ယာဥ္ေၾကာထူထပ္တဲ့ ျမိဳ ႔ ၾကီးေတြမွာလည္း အသံုးျပဳႏိုင္ေစဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

Hirobo က နဂိုကတည္းက ကေလး ကစားစရာ ရီမုဒ္ကြန္းထရိုး ထိန္းခ်ဳပ္ ရဟတ္ယာဥ္ ငယ္မ်ားကို ထုတ္လုပ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ယခု ကေတာ့ ကစား စရာ အေနနဲ႔ မဟုတ္ေတာ့ပဲ လူတို႔ လုပ္ငန္းခြင္ အသံုးျပဳေစဖို႔ ျဖစ္ ပါတယ္။ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးက တစ္နာရီကို မုိင္ ၆၀ ႏွုန္းနဲ႔ ပ်ံသန္းႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာကို အသံုးျပဳထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာင္စာဆီ အသံုးမျပဳ ထားပါဘူး။ အသံ ျငိမ္တဲ့ လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ျမိဳ ႔ၾကီးေတြမွာ အသံုးျပဳဖို႔ အဆင္ေျပမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

သုိ႔ေပမယ့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက ျမိဳ ႔ၾကီးေတြမွာ ေမာင္းႏွင္ခြင့္ မရေသးပါ ဘူး။ ေနာက္ ၂ ႏွစ္ေလာက္ၾကာမွ ဂ်ပန္အစိုးရမွ တစ္ေယာက္စီး ရဟတ္ယာဥ္မ်ား ျမိဳ ႔တြင္းအသံုးျပဳခြင့္ေပးမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားပါတယ္။ ကမၻာ့ႏိုင္ငံၾကီးမ်ားမွာလည္း အသံုးျပဳခြင့္ရေအာင္ Hirobo ကၾကိဳးပမ္း မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သာမန္ ရဟတ္ယာဥ္ေလာက္ေတာင္ ေမာင္းႏွင္ရမခက္ပဲ ကား/ ဆိုင္ကယ္ ေမာင္းတတ္သူတိုင္း အလြယ္တကူ ေမာင္းႏွင္လို႔ ရတဲ့ ရဟတ္ယာဥ္ ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
---
Ref: Hirobo
TechSpace Journal
ျမ၀တီ

Smile: အျပံဳး



၁။ ျပံဳးျခင္းသည္ ဘာမွ မပင္ပန္းပါ။ အလြန္တာသြား၏

၂။ ျပံဳးေသာသူတြင္ ဘာမွေလ်ာ့မသြားပဲ အျပံဳးခံရေသာ သူတြင္အမ်ားၾကီးရလိုက္သည္။

၃။ ျပံဳးျခင္းသည္ လွ်ပ္တစ္ျပက္ခန္႔သာၾကာေသာ္လည္း တစ္ခါတစ္ရံထိုအျပံဳးကို တစ္သက္လံုးမေမ့ႏိုင္။

၄။ ျပံဳးျခင္းႏွင့္ကင္းျပီးေနႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ေသာသူမရွိပါ။ ထို႔အတူ ျပံဳးျခင္း၏အက်ိဳးကို မခံစားႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဆင္းရဲသူလည္း မရွိေပ။

၅။ ျပံဳးျခင္းသည္ အိမ္တြင္းတြင္ ခ်မ္းသာသုခေပး၏။ အလုပ္ခြင္တြင္ မ်က္ႏွာပြင့္လန္း၏။ မိတ္ေဆြအခ်င္းခ်င္း အထိမ္းအမွတ္ျဖစ္သည္။

၆။ ျပံဳးျခင္းသည္ ေမာပန္းေနသူကို အေမာေျပေစ၏။ စိတ္အားငယ္သူူကို စိတ္အားထက္ေစ၏။ ၀မ္းနည္းသူကို ၀မ္းသာေစ၏။ လူတို႔၏ အတဒုကၡမ်ားကို ကုသရန္အေကာင္းဆံုးေသာ သဘာ၀ဓမၼနည္းျဖစ္သည္။

၇။ သို႔ရာတြင္ျပံဳးျခင္းကို ၀ယ္လို႔လည္းမရ၊ ေတာင္းလို႔လည္းမရ၊ ေခ်းငွားလို႔လည္းမရ၊ ခိုးလို႔လည္း မရႏိုင္ေပ ေပးေသာသူကသဒၶါၾကည္ျဖဴစြာ မေပးလွ်င္ ရသူမွာအက်ိဳးမထင္ေပ။

၈။ မျပံဳးႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ပင္ပန္းလ်က္ရွိသူထက္ ျပံဳးျခင္းကို ပို၍အလိုရွိေသာသူ မရွိပါ။

Source: မိတၱဗလဋီကာ
<M.M>

ေအးခ်မ္းမြန္မွ ျမန္မာျပည္မွျမန္မာလူမ်ဳိး တြင္ေဖာ္ျပေသာ သတင္းကို မူရင္းအတိုင္းမွ်ေ၀ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
Photo From :ျမန္မာျပည္မွျမန္မာလူမ်ဳိး
www.facebook.com