“ ❤ ဤဘေလာ့ရဲ႕ Post မ်ားကို အၿမဲ Update ျပဳလုပ္ေပးလွ်က္ရွိပါသည္ ❤ ”

Tuesday, January 15, 2013

Chrome မွာ Zawgyi Font ေပၚေအာင္လုပ္နည္း

မသိေသးသူမ်ားအတြက္ပါ...
ပထမဦးစြာ Chrome ကိုဖြင့္လိုက္ပါ၊
Chrome ထဲမွ မွ်ားနီေလးျပထားတာကို ႏိွပ္ပါ...
Options ကိုႏိွပ္ပါ၊ ၿပီးေတာ့ Minor Tweaks ထဲမွ Change Font and Language Settings
Fonts And Languages Box ထဲမွ Fonts and Encoding Tab ထဲမွ
Serif Font ကို Zawgyi-One သို.ေျပာင္းလိုက္ပါ...
San-Serif Font ကို Zawgyi-One သို.ေျပာင္းလုိက္ပါ...
Fixed-Width Font ကို Zawgyi-One သို.ေျပာင္းလိုက္ပါ...
Ok ကိုႏွိပ္ပါ...
Close ကိုႏိွပ္ပါ...
အခုဘယ္လိုလဲ Site တစ္ခုကို၀င္ၾကည့္လိုက္ပါ။

http://mgminzaw.blogspot.com

Youtube က သီခ်င္းေတြ Phone ထဲကေန အလြယ္Download ယူနည္း

ဖုန္းထဲကေန ဗီဒီယိုေတြ သီခ်င္းေတြ ယူခ်င္ရင္ ေကာင္းမြန္တဲ့ေဆာ့၀ဲေလးတစ္ခုပါ
ဒီဟာေလးထည့္ထားလိုက္ ။Youtube က သီခ်င္းေတြကို အလြယ္တကူ ယူႏိုင္ပါျပီ
လိုင္းေကာင္းဖို ့ေတာ့လိုတယ္ေနာ ။ စက္ရံုက ၀ိုင္ဖိုင္ရသူေတြအတြက္ အဆင္ေျပ
လြယ္ကူပါတယ္ စမ္းေဒါင္းၾကည့္တာ အဆင္ေျပလို ့ မွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္............။
MP3 အျဖစ္လည္း ေဒါင္းလုပ္ယူႏိုင္ပါေသးတယ္ တကယ့္ ဖလမ္းဖလမ္းေလးပါ
ဒီလင့္မွာ ယူပါ - http://www.mediafire.com/youtube downloader
ဒီလင့္မွာ ယူပါ - http://www.androidfreeware.net.
အသံုးျပဳပံုက
ေဆာ့၀ဲကို အင္စေတာလုပ္ျပီး ဖြင့္ထားလိုက္ပါ....
လိုခ်င္တဲ့သီခ်င္းကို ရွာျပီး ဖြင့္လိုက္ပါ ( ျမန္မာလို အဂၤလိပ္လို ရွာႏိုင္ပါတယ္)
သီခ်င္းကို Play လိုက္တာနဲ ့ Download Or Watch လို ့ေပၚပါတယ္
Download ယူျပီးတာနဲ ့ Phone ထဲက Download ဖိုင္ထဲမွာ ၾကည့္ပါ...

http://mgminzaw.blogspot.com

ဆြမ္းခံျခင္းသည္ ေတာင္းခံျခင္းေလာ ..

အေမးရွိလာေတာ့လည္း အေျဖကို ေျဖေပးရေပေတာ့မည္။ အေျဖကို ေရးမည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း ပထမဦးစြာ စကားပလႅင္ခံထားပါရေစဦး။ စာေရးသူသည္ ဘာသာျခားကို ပုတ္ခတ္၍ ေရးသားျခင္းမဟုတ္။ ဗုဒၶဘာသာ၏ အႏွစ္သာရကို ေပၚလြင္ေအာင္၊ သိျမင္လာေအာင္ ေရးသားတင္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္။ ဤသည္ကိုပင္ ဘာသာေရးကို ပုတ္ခတ္သည္ဟု ေျပာဆို၍ မရစေကာင္းေပ။


စာေရးသူသည္ ဤေဆာင္းပါး၌ ေတာင္းခံျခင္းႏွင့္ အလွဴခံျခင္း စကားႏွစ္ရပ္လံုးကို ဦးစြာပထမ ကြဲကြဲျပားျပား ရွင္းျပခ်င္ပါသည္။ ေတာင္းစားျခင္း ဆိုသည့္စကားလံုး ကိုယ္စား ေတာင္းခံျခင္း ဟုသာ အစားထိုး၍ စာေရးသူ ေဖာ္ျပေပးခ်င္သည္။ ေတာင္းစားျခင္း ဆိုေသာ စကားလံုးသည္ ယဥ္ေက်းမႈ ရွိၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအဖို႔ငွာ သံုးစြဲရန္ မသင့္ေတာ္ေသာေၾကာင့္ ပင္တည္း။

(၁) ေတာင္းခံျခင္းသည္ အခြန္ေတာ္၊ အေႂကြး စသည္တို႔ကို လိုက္လံ ေတာင္းယူျခင္း၊ ေပးရန္ေျပာျခင္း ျဖစ္သည္။

(၂) အလွဴခံျခင္းသည္ လွဴသည္ကို လက္ခံျခင္း၊ လွဴရန္ ေမတၱာရပ္ခံျခင္း စသည္တို႔ ျဖစ္သည္။

ထိုစကားႏွစ္လံုး၏ အဓိပၸာယ္ကို ေလ့လာေတြးေတာျခင္း အားျဖင့္ ယင္းတို႔၏ အဓိပၸာယ္တို႔သည္ တူသေယာင္ေယာင္ ျဖစ္ေနေသာ္လည္း သိသာစြာ ကြဲျပားေနသည္ကို ဖြင့္လွစ္ျပႏိုင္ပါသည္။

ပထမ စကားလံုး ေတာင္းခံျခင္းသည္ မျဖစ္မေနရ ေပးေဆာင္ရမည့္ သေဘာကို ေဆာင္ထားေပသည္။ အကယ္၍ ေတာင္းခံျခင္းကို မေပးႏိုင္ပါက ေတာင္းခံသူသည္ အေတာင္းခံရသူကို ျပႆနာ တစ္စံုတစ္ရာ ရွာေကာင္း ရွာ၍ ရႏိုင္ပါသည္။ ဥပမာ အားျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္က ျပည္သူလူထုထံတြင္ ထိုက္ေလ်ာက္ေသာ အခြန္အခမ်ားကို ေပးရန္ ေတာင္းခံသည့္အခါတြင္ ျပည္သူလူထုမွ မျဖစ္ေန တိုင္းျပည္အတြက္ ေပးေဆာင္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ မေပးေဆာင္ေသာ ျပည္သူကို ႏိုင္ငံေတာ္၏ က်င့္ထံုးဥပေဒအရ တာ၀န္ရွိသူမ်ားမွ အေရးယူ အျပစ္ေပးႏိုင္ပါသည္။

ဒုတိယ စကားလံုး အလွဴခံျခင္းသည္ကား သဒၶါတရား ထက္သန္ေနေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ထံမွ လွဴဒါန္းေသာ လွဴဖြယ္တို႔ကို ေမတၱာျဖင့္ လက္ခံျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ အမ်ားသူငွာအား အလွဴဒါနမ်ားကို ျပဳလုပ္ေစ၍ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ရရွိေစရန္၊ သဒၶါတရား ထက္သန္လာေစရန္ အလို႔ငွာ အလွဴျပဳရန္ ေမတၱာရပ္ခံျခင္း သေဘာကိုလည္း သက္ေရာက္ပါသည္။ အကယ္၍ မလွဴႏိုင္ပါကလည္း အလွဴခံသူသည္ မလွဴေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို မည္သို႔မွ် ျပႆနာ တစ္စံုတရာ ရွာျခင္း မရွိေပ။ ကုသိုလ္ရရွိေစရန္၊ အလွဴဒါန ေပးႏိုင္ေစရန္ အတြက္သာ ေမတၱာရပ္ခံျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ေတာင္းခံျခင္းတြင္ မျဖစ္ေန
ေပးရမည္ ျဖစ္သည္။ ေရြးခ်ယ္စရာ လမ္းမရွိေပ။ အလွဴခံျခင္းတြင္မူကား အလွဴေပးမည့္ ပုဂၢိဳလ္သည္ မိမိသေဘာ ဆႏၵအေလ်ာက္ အလွဴခံသည့္ ပုဂိၢဳလ္အား လွဴျခင္း၊ မလွဴျခင္း စသည့္ ေရြးခ်ယ္စရာ လမ္းရွိသည္။ လွဴဒါန္းရမည္ ဟု အတင္းအၾကပ္ ျပဳလုပ္ထားျခင္း မဟုတ္။

ကမာၻ႕ႏိုင္ငံမ်ားတြင္လည္း ဗုဒၶဘာသာ မဟုတ္ေသာ သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာအသီးသီးမွ ဘာသာေရးပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ အိမ္စဥ္သြားေရာက္၍ အလွဴခံေနသည္မ်ားကို စာေရးသူ ျမင္သိ၊ ၾကားသိ ေနရပါသည္။ ေခတ္မီ တိုးတက္ေနေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ဘဏ္အေကာင့္မ်ားမွ အလွဴခံျခင္း၊ ခ်က္လက္မွတ္ျဖင့္ အလွဴခံျခင္း၊ အင္တာနက္မ်ားမွ အလွဴခံျခင္း စသည့္ အဆင္ေျပႏိုင္မည့္ နည္းလမ္းမ်ားကို အသံုးျပဳ၍ အလွဴခံျခင္းမ်ဳိး ျပဳလုပ္ၾကပါသည္။

ဤကဲ့သို႔ အိမ္စဥ္ အလွဴခံျခင္းကို ေတာင္းသည္ဟု ေျပာဆို၍ ရႏိုင္ပါမည္ေလာ။ မည္သည့္ ကိုးကြယ္သည့္ ဘာသာမ်ားပင္ ျဖစ္လင့္ကစား အလွဴခံျခင္းသည္ မရွိ၍ လံုး၀ မျဖစ္ႏိုင္ေပ။ အလွဴခံျခင္းမွ ရရွိေသာ ေငြေၾကးမ်ားျဖင့္သာ မိမိတို႔၏ဘာသာ ရွင္သန္ေနေစေရး အတြက္ ရပ္တည္ေနၾကရသည္။

ဤအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ေတာင္းခံျခင္းႏွင့္ အလွဴခံျခင္းကို ထပ္တူျပဳ၍ အဓိပၸာယ္ ပူးတြဲေဖာ္ေဆာင္ရန္ မရစေကာင္းေပ။ မတူသည့္ အဓိပၸာယ္မ်ားကို ဆင္တူ ျဖစ္သြားေအာင္ အဘိဓာန္တြင္လည္း ဖြင့္ဆို၍ မရေခ်။ ေတာင္းခံျခင္းႏွင့္
အလွဴခံျခင္း ဟူေသာ ဤစကားႏွစ္ရပ္၏ အဓိပၸာယ္ကို ရွင္းလင္းစြာ သိၿပီဟု ဆိုလွ်င္ စာေရးသူသည္ ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ဆြမ္းခံ၍ သံုးေဆာင္ျခင္းကို ဆက္လက္၍ ရွင္းရေပေတာ့မည္။

ရဟန္းမ်ားသည္ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားထံမွ တတ္စြမ္းႏိုင္သမွ် လွဴဒါန္းၾကေသာ ဆြမ္းဟင္း၊ ဆြမ္းထမင္းကိုသာ အလွဴခံၾကသည္။ ရဟန္းမ်ားမွ မည္သည့္ဆြမ္းထမင္း၊ မည္သည္ဆြမ္းဟင္း ကို ေလာင္းလွဴပါဟု ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားကို မေျပာၾက။ ေလာင္းလွဴသမွ်ႏွင့္သာ တင္းတိမ္ၾကသည္။
ေရာင့္ရဲၾကသည္။ ဤအခ်က္သည္ပင္လွ်င္ ရဟန္းမ်ားမွ ေလာဘကိေလသာကို နည္းပါးေအာင္ က်င့္ႀကံအားထုတ္လွ်က္ ေနၾကသည္မွာ ထင္ရွားလွသည္။

စာေရးသူ စစ္ကိုင္းတြင္ သီတင္းသံုးစဥ္က ျဖစ္ပါသည္။ နံနက္ခင္း ေ၀လီေ၀လင္း မိုးလင္းစ အခ်ိန္ေလာက္တြင္ ဆြမ္းခံထြက္ရသည္။ ဆြမ္းခံထြက္ရာတြင္ မည္သည့္ဆြမ္းထမင္း၊ မည္သည့္ဆြမ္းဟင္း ရလိမ့္မည္ဟု မတြက္ထားရ။ ရသမွ်ျဖင့္ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲႏိုင္ေအာင္ ေနထိုင္ရသည္။

ရဟန္းေတာ္မ်ား ဆြမ္းခံႂကြရာတြင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွ စတင္၍ ေျခလွမ္း လွမ္းလွ်င္လွမ္းခ်င္း ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားကို က်န္းမာ၊ ခ်မ္းသာေစဖို႔ ေမတၱာပို႔၍ လွမ္းေနၾကသည္။ ေမတၱာျဖင့္သာ ဆြမ္းခံႂကြသျဖင့္ ေဒါသကိေလသာ
ေခါင္းပါးသြားသည္။ ေမတၱာ၏ ေအးခ်မ္းမႈျဖင့္ ဆြမ္းခံထြက္ရျခင္းသည္
ေကာင္းေလစြတကား။ ဆြမ္းခံႂကြရာတြင္ ေျခလွမ္းတိုင္းကို သတိျဖင့္ လွမ္းေနရသျဖင့္ သတိအား ေကာင္းလွ်က္ရွိသည္။ လွမ္းလွ်င္ လွမ္းတိုင္း သိေနသည္။ သတိအား ေကာင္းျခင္းျဖင့္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေမာဟကိေလသာ ကင္းေနသည္။ အိမ္စဥ္ လွည့္လည္၍ ဆြမ္းခံျခင္းသည္ မိမိ၏ မာန္မာနကို ႏွိပ္ခ်၍ ေလွ်ာ့ထားရသျဖင့္ မာနကိေလသာလည္း နည္းပါးေနသည္။

စာေရးသူသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံေအာက္ပိုင္း ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ႏွင့္ အေတာ္အတန္ အလွမ္းေ၀းေသာ ရြာတစ္ရြာအနီး ေတာရေက်ာင္းတြင္ သီတင္းသံုးစဥ္က ဆြမ္းခံထြက္ခဲ့ေသာ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို မွ်ေ၀ ခံစားေစခ်င္သည္။ ရြာဟု ဆိုသည့္အတိုင္း အိမ္လမ္းၾကားမ်ားသည္ ေကာင္းလွသည္မဟုတ္။ သို႔ျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း ရြာသူ၊ ရြာသားမ်ား၏ သဒၶါတရားအား ကုသိုလ္ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေမတၱာေရွ႕ထားကာ အိမ္စဥ္ ဆြမ္းခံ ႂကြပါသည္။
လမ္းႀကိဳလမ္းၾကားမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ မေကာင္းေသာ အနံ႔အသက္မ်ား၊ လမ္းတြင္ မသန္႔ရွင္းမႈမ်ား၊ မစင္မ်ားကို ေရွာင္ကြင္းရင္း ေအာင့္အည္း သည္းခံကာ မိမိ၏ မာန္မာနကို ပယ္ခြာ၍ ဆြမ္းအလွဴခံ ထြက္ပါသည္။ ရြာသူ၊ ရြာသားမ်ားသည္ သူတို႔၏ လမ္းၾကား မသန္႔ရွင္းသည္ကို မသိၾက။ သို႔ေသာ္ ၄င္းတို႔သိၾကသည္မွာ ရဟန္းသံဃာမ်ား ဆြမ္းခံႂကြလာသျဖင့္ ဆြမ္းေလာင္းေနရသည္ကိုပင္ ေပ်ာ္ရြင္ေနၾကသည္။ စိတ္ခ်မ္းသာေနၾကသည္။

တစ္ခု ထူးျခားသည္မွာ ဆြမ္းေလာင္းၿပီးသည္ႏွင့္ ၄င္းတို႔၏ အိမ္အထဲသို႔ ခ်က္ခ်င္း ၀င္သြားျခင္းမဟုတ္ဘဲ မိမိဆြမ္းလွဴလိုက္ေသာ ရဟန္းအား ေျမႀကီးေပၚတြင္ ရိုရိုေသေသ ထိုင္ခ်၍ ရွိခိုးလိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူသည္ ဤျမင္ကြင္းကို ၾကည့္ၿပီး ထိုရြာရွိ ရြာသားမ်ား၏ သာသနာကို ၾကည္ညိဳသည့္စိတ္ဓာတ္၊ ရဟန္းသံဃာကို ရိုေသေလးစားသည့္ စိတ္ဓာတ္ စသည္တို႔ကို ေလးစားေနမိသည္မွာ အထူးတလည္ ေျပာေနစရာပင္ လိုမည္မထင္ေပ။ လူေနၿခံဳၾကား သာသနာကို ၾကည္ညိဳၾကသည့္ စိတ္ဓာတ္မ်ားက ဘံုဖ်ားေလာက္ကိုပင္ ျမင့္မားေနၾကပါလား ဟု စာေရးသူ ေတြးေတာေနမိသည္မွာ လြန္အံ့မည္မထင္။

ရဟန္းမ်ားသည္ ကုသုိလ္စိတ္မ်ားျဖင့္သာ ဆြမ္းခံထြက္ေနၾကသည္။ ထိုေၾကာင့္ စိတ္ထဲသို႔ အကုသိုလ္စိတ္ ၀င္ေရာက္လာဖို႔ အခြင့္အလမ္း နည္းေနသည္။ ကုသိုလ္စိတ္ျဖင့္သာ ဆြမ္းခံႂကြၾကေၾကာင္း ရဟန္းမ်ားက သိသျဖင့္ အယူမွန္လွ်က္ ဒိ႒ိ သန္႔စင္သည္။ ဤအခ်က္သည္လည္း အယူမွားျခင္း ဒိ႒ိကိေလသာ မရွိျခင္းကို ေကာက္ခ်က္ခ်ရမည္ ျဖစ္သည္။

ဆြမ္းခံ၍ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးျခင္းသည္ အကုသိုလ္မရွိ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ အလွဴခံ၍ ရရွိလာေသာ ဆြမ္းမ်ားသည္ အကုသိုလ္မရွိ သန္႔ရွင္းျဖဴစင္ေနသည္ဟု သိေနသည္။ ထိုေၾကာင့္ ဆြမ္းခံျခင္းသည္ အကုသိုလ္ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ၀ိစိကိစ ၦာ ယံုမွားသံသယ ကိေလသာ ကင္းေနျပန္သည္။

ထို႔အျပင္ ၀ီရိယျဖင့္ ဆြမ္းခံထြက္ရသျဖင့္ လွမ္းေနေသာ ေျခလွမ္းတိုင္းသည္ ကာယကံကုသိုလ္မ်ား ရရွိေနသည္။ ဆြမ္းခံႂကြရာတြင္လည္း သတိႏွင့္ ေမတၱာဓာတ္ျဖင့္သာ ႂကြၾကသျဖင့္ စိတ္မ်ား ပ်ံ႕လြင့္မႈႈ ဥဒစၥ ပေပ်ာက္လွ်က္ ရွိသည္။

ဆြမ္းခံႂကြျခင္းသည္ တစ္ပါးသူထံမွ လက္နက္ျပ၍ ဓားျပတိုက္ျခင္း မဟုတ္။ ေမတၱာဓာတ္ျဖင့္သာ အလွဴခံႂကြျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ အကုသိုလ္ အလုပ္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ရွက္စရာ၊ ေၾကာက္စရာ အျဖစ္ ရဟန္းမ်ားက သတ္မွတ္ထားျခင္း မရွိေပ။ ထိုေၾကာင့္ အဟိရိက၊ အေနာတၱပၸ ကိေလသာမ်ားလည္း ကိန္းေအာင္းေနျခင္း မရွိေပ။

ဤအခ်က္မ်ားကို သိရျခင္းအားျဖင့္ ဆြမ္းခံႂကြေနေသာ ရဟန္းသံဃာမ်ားသည္ ကိေလသာကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး နည္းပါးေအာင္ က်င့္ႀကံအားထုတ္ေနသည္မွာ သိသာလွေပသည္။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကိေလသာအာရံုေတာထဲမွ ရံုးထြက္၍ ကိေလသာမ်ား နည္းပါးေအာင္ ေတာထဲတြင္ တရားမ်ား က်င့္ႀကံခဲ့သည္။ ေလာကီ စည္းစိမ္မ်ားတြင္ အေကာင္းဆံုးေသာ ဘုရင့္မင္းသားဘ၀ အျဖစ္မွပင္လွ်င္ မိမိ၏ မာန္မာနမ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်လ်က္ အားလံုးကို စြန္႔လႊတ္ခဲ့သည္။
ဘုရားအျဖစ္ကို ေရာက္ေတာ္မူခါနီး၌ပင္ သုဇာတာ သတို႔သမီးမွ လွဴဒါန္းေသာ ဆြမ္းကို အလွဴခံယူ၍ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးခဲ့သည္။ ဆြမ္းခံ၍ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးကာ မဟာေဗာဓိပင္ ေျခေတာ္ရင္းမွာ ေဗာဓိဉာဏ္ေတာ္ကို ရရွိေတာ္မူခဲ့ၿပီး သံုးေလာကထြတ္ထား ျမတ္ဗုဒၶအျဖစ္ကို ေရာက္ရွိခဲ့သည္။

နီေပါ ႏိုင္ငံတြင္ အမ်ဳိးအျမင့္ျမတ္ဆံုးဟု ဆိုၾကေသာ ျဗဟၼဏအႏြယ္၀င္ အေျမာက္အမ်ား သည္ပင္လွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေအးခ်မ္းေသာ သာသနာ့ေဘာင္သို႔ ၀င္ေရာက္ခိုလံႈလာၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ ကိေလသာနည္းပါးေၾကာင္း တရားမ်ားကို က်င့္ႀကံအားထုတ္ျခင္းျဖင့္ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားမွ သဒၶါတရား ျဖဴစင္စြာ လွဴဒါန္းၾကေသာ ဆြမ္းကိုသာ အလွဴခံႂကြၾက၍ ဘုဥ္းေပးခဲ့ၾကသည္။

ဤကဲ့သို႔ ဆြမ္းခံႂကြ၍ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးရင္းျဖင့္ ရဟႏ ၱာမ်ား ျဖစ္ကုန္ၾကၿပီး နိဗၺာန္ကို စံ၀င္ၾကသည့္ သာဓက မ်ားစြာ ရွိေပသည္။
ျမတ္စြာဘုရား၏ လက္၀ဲေတာ္ရံႏွင့္ လက္ယာေတာ္ရံမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ အမ်ဳိးျမတ္ၾကသည္ ဟုဆိုၾကေသာ ျဗဟၼဏအႏြယ္၀င္မ်ားျဖစ္သည့္ အရွင္ေမာဂၢလာန္ႏွင့္ အရွင္သာရိပုတၱရာ တို႔သည္လည္း ဗုဒၶထံသို႔ တပည့္သာ၀ကအျဖစ္ ခံယူခဲ့ၾကသည္။ ထိုသာ၀ကႀကီး ႏွစ္ပါးသည္လည္း ျမတ္စြာဘုရား နည္းတူ ကိေလသာနည္းေအာင္ က်င့္ႀကံအားထုတ္ရင္း ဆြမ္းခံ၍ ဘုဥ္းေပးခဲ့ၾကသည္။

ရဟန္းသံဃာမ်ားသည္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာမ်ား တိုးပြားလာေအာင္ႏွင့္ ကိေလသာမ်ား နည္းပါးလာေအာင္ က်င့္ႀကံအားထုတ္ ေနၾကသျဖင့္ လွဴဒါန္းၾကေသာ အလွဴရွင္ ဒကာ၊ ဒကာမ မ်ားအတြက္လည္း အက်ဳိး မ်ားလွေပသည္။ အလွဴခံျခင္းသည္ ဆြမ္းတစ္ခုတည္းကိုသာ ေျပာဆို၍ မရႏိုင္ေပ။ ရဟန္းအား ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားက ဆြမ္း၊ သကၤန္း၊ ေက်ာင္း၊ ေဆး စေသာ ပစၥည္းေလးပါး ဒါယကာ အျဖစ္ ခံယူထားလွ်င္ ထိုရဟန္းသည္း ယင္းပစၥည္းေလးပါးကို အလွဴခံယူခြင့္ရွိသည္။ ခြင့္ျပဳခ်က္ မရရွိေသာ ပစၥည္းကို အလွဴခံယူျခင္း မဟုတ္ေပ။ ဤကဲ့သို႔ အလွဴခံယူျခင္းသည္ အျပစ္ကင္းလွ်က္ ရွိေပသည္။

အထက္ပါ ေဖာ္ျပခ်က္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေထာက္ရႈျခင္းအားျဖင့္ ရဟန္းမ်ား ဆြမ္းခံျခင္းသည္ ေမတၱာျဖင့္ သန္႔ရွင္းျဖဴစင္စြာ အလွဴခံယူျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ေတာင္းခံျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္း အျမင္ရွင္းလင္းစြာ သိသာႏိုင္ပါသည္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မွန္သမွ် ဤအခ်က္မ်ားကို သိရွိထားသင့္ေပသည္။ သို႔မွသာ မသိနားမလည္ေသးေသာ မည္သည့္ပုဂိၢဳလ္ မ်ဳိးကိုမဆို မ်က္စိတြင္ ဖံုးကြယ္ေနေသာ တိမ္မ်ားကို ခြဲစိတ္ကုသ ေပးႏိုင္သကဲ့သို႔ အျမင္အာရံုမ်ား ရွင္းလင္းသြားေစရန္ လက္ဆင့္ကမ္း ေျပာၾကားႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဤေဆာင္းပါးျဖင့္ မွ်ေ၀လိုက္ရပါေတာ့သည္…..

အရွင္ဉာဏဒီပ (အိႏိၵယႏိုင္ငံ၊ နယူးေဒလီတကၠသိုလ္) ပိုစ့္မွၿပန္လည္မွ်ေ၀းပါသည္။။။။

ခႏၶာကုိယ္ အတြင္းမွ အဆိပ္ အေတာက္မ်ားကို ဖယ္ရွားႏုိင္ဖုိ႔ ဘာေတြ စားသင့္သလဲ

 
(၁) အသီးအႏွံ သင့္ခႏၶာကုိယ္မွ အဆိပ္ေတြ ဖယ္ရွားႏုိင္တဲ့ နည္းလမ္းေတြ မ်ဳိးစုံ ရွိပါတယ္။ ဒီအထဲက အေကာင္းဆုံး နည္းဟာ အစားအစာ စားၿပီး သဘာဝ အေလ်ာက္ အဆိပ္ ဖယ္ရွားတဲ့ နည္းလမ္းမုိ႔ ကုိယ္တြင္း အဆိပ္ေတြ ဖယ္ရွားႏုိင္တဲ့ အစားအစာ ေတြကုိ ေဖာ္ျပ ေပးလုိက္ပါတယ္။

အသီးအႏွံ ေတြဟာ မ်ားေသာ အားျဖင့္ အရည္ရႊမ္း တတ္တာေၾကာင့္ ခႏၶာကုိယ္မွ အဆိပ္ေတြ ဖယ္ရွားဖုိ႔ ကူညီႏုိင္ပါတယ္။ အသီးေတြဟာ အစာေၾကလြယ္ၿပီး ဓာတ္တုိး ဆန္႔က်င္ပစၥည္း၊ အာဟာရဓာတ္နဲ႔ အမွ်င္ေတြလည္း မ်ားစြာပါဝင္ကာ ဗီတာမင္စီလုိမ်ဳိး ခႏၡာကိုယ္အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ ဗီတာမင္ဓာတ္ေတြလည္း အမ်ားအျပား ပါဝင္ပါတယ္။

(၂) အစိမ္းေရာင္အစာမ်ား

ခႏၶာကုိယ္မွ အဆိပ္ေတြေျပဖုိ႔ စိမ္းျပာေရာင္ ေရညႇိ၊ ဘာလီ၊ ကုိက္လန္၊ ဟင္းႏုနယ္နဲ႔ အစိမ္းေရာင္ ဟင္းရြက္ေတြ မ်ားမ်ားစားပါ။ အဲဒီအရြက္ေတြမွာ အစာခ်က္ ႏုိင္တဲ့ ကလုိ႐ုိ ေဖးေတြ ပါဝင္လုိ႔ပါ။ ကလုိ႐ုိေဖးဟာ ပတ္ဝန္းက်င္မွ တစ္ဆင့္ ခႏၶာကုိယ္ တြင္းသုိ႔ ဝင္ေရာက္ ေနတဲ့ မီးခုိးေငြ႕၊ ပုိးသတ္ေဆး၊ ေပါင္းသတ္ေဆး၊ သန္႔စင္ပစၥည္းနဲ႔ ဓာတုပစၥည္း အစ ရွိတာေတြမွ ထြက္ရွိလာတဲ့ အဆိပ္အေတာက္ေတြကုိ ဖယ္ရွားႏုိင္လုိ႔ပါ။ ဒါ့အျပင္ အသည္းမွ အဆိပ္ကုိလည္း ဖယ္ရွားႏုိင္ပါတယ္။

(၃) ေရွာက္သီး၊ လိေမၼာ္သီးႏွင့္ သံပရာသီး

ဒီအခ်ဥ္ အရသာရွိတဲ့ အသီးေတြဟာ ခႏၶာကုိယ္မွ အဆိပ္ေတြ စြန္႔ပစ္ဖုိ႔ ကူညီႏုိင္တဲ့ အျပင္ အသည္းမွ အဆိပ္ ဖယ္ရွားတဲ့ ျဖစ္စဥ္ကုိလည္း ကူညီ ႏုိင္ပါတယ္။ ေန႔စဥ္ မနက္ အိပ္ရာထတုိင္း ေရေႏြးတစ္ခြက္ထဲ ေရွာက္ရည္ညႇစ္ၿပီး ေသာက္ေပးပါ။ ဗီတာမင္စီဟာ အဆိပ္ေျဖဖုိ႔ အေကာင္းဆုံး ဗီတာမင္ျဖစ္ၿပီး အဆိပ္ေတြကုိ အစာေျခႏုိင္တဲ့ အင္ဇုိင္းအျဖစ္ ေျပာင္းလဲႏုိင္ပါတယ္။

(၄) ၾကက္သြန္ျဖဴ

ၾကက္သြန္ျဖဴဟာ အသည္းမွ အဆိပ္ေျဖႏုိင္တဲ့ အင္ဇုိင္းေတြ ထြက္လာေအာင္ လႈံ႕ေဆာ္ ေပးတာေၾကာင့္ အစာေျခစနစ္အတြင္းမွ အဆိပ္ အႂကြင္းအက်န္ေတြကုိ စစ္ထုတ္ ေပးႏုိင္ပါတယ္။ ၾကက္သြန္ျဖဴကုိ အစိမ္းအတုိင္း ဒါမွမဟုတ္ ဟင္းထဲထည့္ၿပီး ခ်က္စားပါ။

(၅) အစိမ္းေရာင္ ပန္းေဂၚဖီ အေညႇာက္

ဓာတ္တုိး ဆန္႔က်င္ ပစၥည္း အမ်ားအျပား ပါဝင္တာမုိ႔ အစာေျခ လမ္းေၾကာင္းမွ အဆိပ္ေျဖတဲ့ အင္ဇုိင္းေတြ ထုတ္လုပ္ႏုိင္ေအာင္ လႈံ႕ေဆာ္ေပး ပါတယ္။ အေညႇာက္ဟာ အပြင့္ထက္ပုိၿပီး ထိေရာက္မႈ ရွိပါတယ္။

(၆) လက္ဖက္ရည္ၾကမ္း

ဓာတ္တုိးဆန္႔က်င္ ပစၥည္း အမ်ားအျပား ပါဝင္တာမုိ႔ လက္ဖက္ရည္ ၾကမ္းဟာ ကုိယ္တြင္း စနစ္အတြင္းမွ အဆိပ္ေတြ ဖယ္ရွားႏုိင္႐ုံမက သူ႔မွာ ပါဝင္တဲ့ Catechins ဆုိတဲ့ ဓာတ္တုိး ဆန္႔က်င္ ပစၥည္းေၾကာင့္ အသည္းရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္တာလည္း ပုိေကာင္းေစပါတယ္။

(၇) ပဲေစ့ အမ်ဳိးမ်ဳိး

အစာေျခရ လြယ္ကူၿပီး အူနံရံအတြင္း အဆိပ္ အႂကြင္းအက်န္ ေတြကုိ စုပ္ယူႏုိင္ပါတယ္။

(၈) ဟင္းသီးဟင္းရြက္ အစိမ္းမ်ား (Raw Vegetable)

ၾကက္သြန္နီ၊ မုန္လာဥနီ၊ ကၫြတ္၊ ေဂၚဖီထုပ္၊ အစိမ္းေရာင္ ပန္းေဂၚဖီ၊ ကုိက္လန္၊ မုန္ညင္း၊ ပန္းေဂၚဖီ၊ ၾကက္သြန္ျဖဴ၊ နႏြင္းနဲ႔ ဟင္းေမႊးရြက္ေတြကုိ မခ်က္ျပဳတ္ဘဲ အစိမ္းတုိင္းစားရင္ အသည္းမွ အဆိပ္သန္႔စင္တဲ့ လုပ္ငန္းကုိ ကူညီႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီအစာေတြမွာ ဆာလဖာနဲ႔ ဂလူတာသီ႐ုန္းေတြ မ်ားစြာ ပါဝင္ပါတယ္။ ဆာလဖာဟာ အသည္းမွ ဓာတုပစၥည္း အဆိပ္ေတြကုိ ဖယ္ရွား ေပးႏုိင္ပါတယ္။

(၉) အေစ့ႏွင့္ အခြံမာသီးမ်ား

ဖ႐ုံေစ့၊ ဗာဒံေစ့၊ သီဟုိဠ္ေစ့၊ ႏွမ္းေစ့နဲ႔ ေနၾကာေစ့ေတြဟာ အစာေၾကလြယ္ၿပီး အဆိပ္ေတြကုိ ဖယ္ရွားႏုိင္ပါတယ္။ အဆိပ္ ေျဖေနစဥ္ အတြင္း အခြံမာသီးနဲ႔ ျပဳလုပ္တဲ့ ေထာပတ္ (ဥပမာ-ေျမပဲ ေထာပတ္) ကုိ ေရွာင္ထားပါ။

(၁ဝ) အုိမီဂါ ၃ အဆီ

ေထာပတ္သီး၊ သံလြင္ဆီ ဒါမွမဟုတ္ ဂုန္ေလွ်ာ္ေစ့ ဆီကုိ အဆိပ္ေျဖစဥ္မွာ အသုံးျပဳပါ။ အူနံရံေတြကုိ ေခ်ာဆီ ျဖစ္ေစကာ အဆိပ္ေတြကုိ စုပ္ယူႏုိင္ၿပီး ခႏၶာကုိယ္မွ စြန္႔ပစ္ႏုိင္လုိ႔ပါ။ စားသင႔္ေသာ အစားစာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

http://www.myawady.com.mm/health/knowledge/item/4275-2013-01-13-19-17-46

အျဖဴဆင္းျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သင့္က်န္းမာေရး အတြက္ သံသယ ျဖစ္ေန သလား

မိန္းကေလး ေတြမွာ အျဖဴဆင္း တာကလည္း ဓမၼတာ တစ္ခုပါပဲ။ အပ်ဳိေဖာ္ ဝင္စကေန ေသြးဆံုးခ်ိန္ အထိ အျဖဴဆင္း တတ္ၾကပါတယ္။
သာမန္ ျဖစ္႐ိုး ျဖစ္စဥ္ ႐ိုး႐ိုး အျဖဴဆင္း တာပဲ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ေရာဂါရယ္ လို႔ေတာ့ သံသယ မဝင္သင့္ပါဘူး။ သင့္မွာ ေရာဂါ တစ္ခုခု ရွိလာတဲ့ အခါ အျဖဴဆင္းတာ ေျပာင္းလဲ သြားႏုိင္ပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ မေဟာ္မုန္း အီစထ႐ိုဂ်င္ အနည္း အမ်ား ေပၚမူတည္ၿပီး ရာသီမလာခင္နဲ႔ လာအၿပီးမွာ အျဖဴဆင္းတာ အနည္း အမ်ား ကြာျခား ႏုိင္ပါတယ္။ မိန္းကေလး တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး အျဖဴဆင္းတဲ့ ပမာဏ ခ်င္းလည္း မတူညီ ႏုိင္ပါဘူး။

မိန္းမကုိယ္ကို သန္႔စင္လြန္းျခင္း
တခ်ဳိ႕ မိန္းကေလးေတြက အသန္႔ ႀကိဳက္လြန္း တာေၾကာင့္ ေၾကာ္ျငာ ေကာင္းတဲ့ မိန္းမ ကိုယ္သန္႔စင္ ေဆးရည္ေတြကို အလြန္အကၽြံ ဝယ္သံုးမိတတ္ ၾကပါတယ္။ မိန္းမကိုယ္ကို အလြန္အမင္း သန္႔စင္ လြန္းတာကလည္း မိန္းမကိုယ္ရဲ႕ pH Level ကို ထိခိုက္ေစၿပီး မိန္းမကိုယ္မွာ ရွိတဲ့ အက်ဳိးျပဳ ဘက္တီးရီးယား ေတြကို ဖယ္ရွား လုိက္တာေၾကာင့္ ျပင္ပက ေရာဂါ ျဖစ္ေစတဲ့ ပိုးမႊားေတြကို မတိုက္ထုတ္ ႏုိင္ေတာ့ဘဲ ပိုးဝင္ လြယ္ေစပါတယ္။

အျဖဴဆင္းမ်ားျခင္း
အျဖဴဆင္းမ်ား ရတဲ့ အေၾကာင္းေတြက စိတ္ဖိစီးမႈ မ်ားတာ၊ ပင္ပန္းလြန္းၿပီး အားနည္းေနတာ၊ စိတ္ဆႏၵ ျဖစ္ေပၚေနတာ၊ မ်ဳိးဥ ေႂကြခ်ိန္နဲ႔ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ ခ်ိန္ေတြမွာ အျဖဴဆင္းတာ မ်ားတတ္ပါတယ္။

အျဖဴဆင္းျခင္းႏွင့္ ပိုးစြဲကပ္ျခင္း
မိန္းမကိုယ္မွာ ပိုးစြဲ ကပ္တာကို သိႏုိင္တဲ့ အခ်က္ေတြ ရွိေနပါတယ္။ မိန္းမကိုယ္ ယားယံ ေနတယ္၊ အျဖဴဆင္းတဲ့ အခါ အနံ႔နံမယ္၊ အေရာင္ေျပာင္း ေနမယ္။ ညိဳညစ္ညစ္ အေရာင္ ျဖစ္ေနတာ၊ ဒါမွမဟုတ္ အစိမ္းေရာင္၊ ႏုိ႔ႏွစ္ေရာင္ ျဖစ္ေနတာ၊ အျမႇပ္ထေနတာေတြ ျဖစ္လာရင္ မိန္းမကိုယ္မွာ ပိုးဝင္ေနတယ္လုိ႔ ယူဆႏုိင္ပါတယ္။

Tip
- အလြန္အမင္း သန္႔စင္လြန္းတာကို ေရွာင္ၾကဥ္ပါ။
- အမ်ဳိးသားနဲ႔ အတူေနၿပီးတဲ့အခါ ဆီးသြားေပးပါ။
- မိန္းမကိုယ္ကို သန္႔ရွင္း ေျခာက္ေသြ႕ေအာင္ ထားပါ။
- တင္းက်ပ္လြန္းတဲ့ အတြင္းခံေဘာင္းဘီ ဝတ္ဆင္တာကို ေရွာင္ရွားပါ။
- ဆီး၊ ဝမ္းသြားၿပီးတဲ့အခါ အေရွ႕မွအေနာက္သို႔ သန္႔စင္ေဆးေၾကာပါ။
- Tampon အစား လစဥ္သံုး ဂြမ္းထုပ္ကိုသာ အသံုးျပဳပါ။

အလင္း(ေဆးဝါး)
BY GOOD HEALTH]
http://www.myawady.com.mm/health/preventing/item/4410-2013-01-15-09-36-56

တစ္ေန႔ ၁၀ နာရီ ထက္ အလုပ္လုပ္ပါက ႏွလုံးကုိ ထိခုိက္ေစႏုိင္

တစ္ေန႔တြင္ အလုပ္ခ်ိန္ ၁၀ နာရီႏွင့္ အထက္ အလုပ္လုပ္သူ မ်ားသည္ ႏွလံုးကို ထိခိုက္ေစျပီး ပံုမွန္ ၇ နာရီ အလုပ္လုပ္သူ မ်ားထက္ ႐ုတ္တရက္ ႏွလံုးခုန္ရပ္ျခင္း အပါအဝင္ ျပင္းထန္ေသာ ႏွလံုးေရာဂါ ဆိုင္ရာ ျပႆနာမ်ား ပိုမိုခံစားရမည္ဟု သုေတသီမ်ားက ေျပာဆိုခဲ့ၾကသည္။
ျဗိတိသွ် အရပ္ဘက္ ဝန္ထမ္း ၆၀၀၀ ကို ၁၁ ႏွစ္အၾကာ သုေတသန ျပဳမႈေၾကာင့္ အခ်ိန္ၾကာျမင္စြာ အလုပ္လုပ္ျခင္းသည္ ႏွလံုး ေသြးေၾကာပိတ္ ေရာဂါႏွင့္ ဆိုင္ေသာ ျပႆနာ မ်ားကို ျဖစ္ပြားေစသည္ ဟူေသာ အေျဖကို ခိုင္ခိုင္မာမာ ျပဆိုႏိုင္ခဲ့သည္။ အခ်ိန္ၾကာျမင္စြာ အလုပ္လုပ္ျခင္းႏွင့္ ႏွလံုးေရာဂါ ျဖစ္ပြားမႈ မည္သို႔ မည္ပံု ဆက္စပ္သည္ကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မသိရွိရ ေသးေသာ္လည္း အလုပ္အတြင္း ျဖစ္ေပၚလာေသာ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ပါရဂူတို႔က ေကာက္ခ်က္ ခ်ခဲ့သည္။
လန္ဒန္ အေျခစိုက္ သုေတသန အဖြဲ၏ အဆိုအရ ၎တို႔၏ သုေတသနျပဳမႈ အတြင္း ရုတ္တရုက္ ႏွလံုးခုန္ ရပ္ျခင္းႏွင့္ ရင္ဘတ္ စူးေအာင့္ျခင္းမ်ား အပါအဝင္ ႏုလံုးေရာဂါေၾကာင့္ ေသဆံုးမႈ ၃၆၉ ခုရွိရာ သတ္မွတ္ အလုပ္ခ်ိန္ထက္ ၃ နာရီမွ ၄ နာရီ အခ်ိန္ပို အလုပ္လုပ္ သူမ်ားအဖို႔ အဆိုပါ ႏုလံုးေရာဂါ၏ ဆိုးက်ိဳး အႏၲရယ္မ်ား သက္ေရာက္ရန္ ပံုမွန္ထက္ ၆၀ရာခိုင္ႏႈန္ ပိုမို ျမင့္မားသည္ဟု သိရသည္။ သို႔ေသာ္ ပံုမွန္ အလုပ္ခ်ိန္ ၇ နာရီထက္ တစ္ေန႔တြင္ အခ်ိန္ပို ၁နာရီမွ ၂နာရီခန္႔ ပိုမို အလုပ္လုပ္ျခင္းသည္ ထိုႏုလံုးေရာဂါ၏ ဆိုးက်ိဳး အႏၲရယ္မ်ား ပိုမိုျမင့္မားလာျခင္း မျဖစ္ပြားႏိုင္ဟု ဆိုသည္။
“ဒီႏွလံုး ေရာဂါရဲ႕ အက်ိဳး သက္ေရာက္မႈက သတ္မွတ္ခ်ိန္ထက္ ၃ နာရီနဲ႔ အထက္ ပိုျပီး အလုပ္လုပ္မွ ျဖစ္ပြားမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ပံုမွန္အလုပ္ခ်ိန္ထက္ တစ္နာရီေလာက္ ပိုသြားရံုနဲ႔ေတာ့ ဆိုးက်ိဳး ၾကီးၾကီးမားမား မရွိပါဘူး”ဟု University College London ႏွင့္ Finnish Institute of Occupational Health မွ ေရာဂါ ကူးဆက္ပ်ံ႕ပြားမႈ ကာကြယ္ျခင္း ဆိုင္ရာ ပါရဂူ ေဒါက္တာ Marianna Virtanen ကေျပာၾကားပါသည္။
ထိုသို႔ အခ်ိန္ပို အလုပ္ လုပ္ေသာေၾကာင့္ ႏွလံုးေရာဂါ ျပႆနာမ်ား ျဖစ္ပြားမႈပမာဏ ျမင့္တက္ လာျခင္းမွာ ေဆးလိပ္ ေသာက္ျခင္း၊ အဝလြန္ျခင္း၊ ကိုလက္ စထေရာဓာတ္ ျမင့္မားျခင္း စသည့္ ႏွလံုးေရာဂါအတြက္ အႏၲရယ္ရွိႏိုင္ေသာ အျခား အေၾကာင္းအရင္းမ်ား အေပၚ ဆက္ႏြယ္မွီခိုမႈ မရွိဘဲ သီးျခား အက်ိဳး သက္ေရာက္မႈကို ျဖစ္ပြားေစေၾကာင္း သိရသည္။
သို႔ေသာ္ ေဒါက္တာ Marianna Virtanen ၏ အဆိုအရ ႏွလံုးေရာဂါကို အႏၲရာယ္ ေပးႏိုင္ေသာ အဝလြန္ျခင္းႏွင့္ အရက္ အလြန္အကၽြံေသာက္ျခင္းတို႔ ကဲ့သို႔ပင္ အခ်ိန္ ၾကာျမင့္စြာ ပိုမို အလုပ္လုပ္ေသာ ေနထိုင္မႈ ပံုစံသည္လည္း ေရာဂါအေပၚ တူညီေသာ ဆိုးက်ိဳး သက္ေရာက္မႈ ျဖစ္ပြား ေစသည္ဟု သိရသည္။
အေျခခံက်က် သံုးသပ္ရလ်င္ အလုပ္ခ်ိန္ပိုမို ၾကာျမင့္သည္ႏွင့္အမွ် အလုပ္ႏွင့္ ဆက္စပ္ ေနေသာ စိတ္ဖိစီးမႈ မ်ားလည္း ျမင့္တက္လာသည္ ျဖစ္ရာ ၎တို႔သည္ ကိုယ္တြင္း ဇီဝကမၼ ျဖစ္စဥ္မ်ားကို ဝင္ေရာက္ ေႏွာက္ယွက္သကဲ့သို႔ ျဖစ္ပြားႏိုင္သည္။ ထိုနည္းအားျဖင့္ နာမက်န္း ျဖစ္သည့္အထိ ဆက္လက္၍ အလုပ္လုပ္ မိလ်က္သား အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရွိရသည္ဟု ဆိုသည္။
ေဒါက္တာ Marianna Virtanen ႏွင့္ အေပါင္း အပါမ်ားက အဆိုပါ ေတြ႔ရွိခ်က္ကို European Heart Journal တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ၾကသည္။ University of Glasgow’s Western Infirmary (ဂလက္စ္ဂိုး အေနာက္ပိုင္း တကၠသိုလ္) ၏ ေဆးဝါးေဗဒ ဌာနမွ ပါေမာကၡ Gordon McInnes က ၎ေတြ႔ရွိခ်က္သည္ ဆရာဝန္ တစ္ဦးအဖို႔ လူနာ၏ ႏွလံုးေရာဂါ ျဖစ္ပြားႏိုင္မႈ အႏၲရာယ္ကို ပိုမို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ တြက္ဆႏိုင္ရန္ အေရးပါေသာ အခ်က္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။
“အက်ိုးရလဒ္က တစ္ကယ့္ကို ရိုးရိုးေလးပါ။ အေရးပါ မႈကေတာ့ ပံုမွန္ လက္ခံထားတဲ့ အခ်က္ေတြထက္ အမ်ားၾကီး ပိုပါတယ္။ အခ်ိန္ပို အလုပ္လုပ္တဲ့ ေနရာမွ လုပ္ငန္းခြင္ ဖိအားေတြပါ အပိုတြဲ ပါလာ တတ္ျပီး အဓိက အခ်က္ကေတာ့ ဒါေတြက ႏွလံုး ေသြေၾကာဆိုင္ရာ ျပႆနာေတြ ျဖစ္လာႏိုင္ေခ် ပမာဏ ျမင့္မား လာတာပါပဲ”ဟု ပါေမာကၡ Gordon McInnes က ေျပာၾကားပါသည္။

http://www.myawady.com.mm/health/preventing/item/4335-2013-01-14-09-58-28