!-kp-3နည္းပညာ-http:>
Sunday, September 9, 2012
ကမၻာ့ ပညာတတ္အမ်ားဆုံး ၁၀ ႏိုင္ငံ
ဖြ႔ံၿဖိဳးၿပီးႏိုင္ငံမ်ားတြင္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ ၅၀ ထက္
တကၠသိုလ္ဘြဲ႔ရဦးေရ ၂၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္းထိ ျမင့္တက္လာခဲ့ေၾကာင္း OECD
၏ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖၚျပထားသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ဘြဲ႔ရပညာတတ္
ဦးေရ တိုးတက္လာေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ေသာႏိုင္ငံမ်ားတြင္ သိသိသာသာ
တိုးတက္လာျခင္းမရွိေခ်။ ေ၀ါစတရိ ဂ်ာနယ္၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ဖြံ႔ၿဖိဳးၿပီး
ႏိုင္ငံမ်ားတြင္သာ ဘြဲ႔ရဦးေရ အမ်ားဆုံး ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပခဲ့သည္။
၇။ ေနာ္ေ၀
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၃၇ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၉) တဦးခ်င္း ျပည္တြင္း အသားတင္ထုတ္ကုန္ ၅၆၆၁၇ ေဒၚလာ (ဒုတိယ အျမင့္ဆုံး) လူဦးေရ ေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉) ၇.၅၂ ရာခိုင္ႏႈန္း (အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၁၄) ေနာ္ေ၀ႏိုင္ငံသည္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာကို ပညာေရးက႑၌ အသုံးျပဳရာတြင္ တတိယ အမ်ားဆုံးႏိုင္ငံျဖစ္သည္။ ဂ်ီဒီပီ၏ ၇.၃ ရာခိုင္ႏႈန္းကို အသုံးျပဳသည္။ေနာ္ေ၀ႏိုင္ငံ၏ ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္မွာ ေကာလိပ္ဘြဲ႔ရမ်ား ျဖစ္သည္။ေနာ္ေ၀ ႏိုင္ငံသည္ ကမၻာေပၚတြင္ အခ်မ္းသာဆုံးေသာ ႏိုင္ငံျဖစ္သည္။ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ တဦးခ်င္း၀င္ေငြ ဒုတိယ အမ်ားဆုံးႏိုင္ငံျဖစ္သည္။
၆။ ေတာင္ကိုးရီးယား
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၃၉ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၉) ၅.၃ ရာခိုင္ႏႈန္း (အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၅) တဦးခ်င္းျပည္တြင္း အသားတင္ ထုတ္လုပ္မႈ ေဒၚလာ ၂၉၁၀၁ ( အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၃)
လူဦးေရ ေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉) ၃.၇ ရာခိုင္ႏႈန္း ( အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၄) ကိုးရီးယားႏိုင္ငံသည္ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ဘြဲ႔ရမ်ားေသာႏိုင္ငံျဖစ္သည္။ ၁၉၉၉-၂၀၀၉ ခုႏွစ္အတြင္း ဘြဲ႔ရဦးေရ ၅.၃ ရာခိုင္ႏႈန္းတိုးလာခဲ့သည္။ OECD အဖြဲ႔၀င္မ်ားၾကားတြင္ အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၅ ရွိသည္။ ကိုးရီးယားေက်ာင္းသား အမ်ားစုႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ ဘာသာရပ္မ်ားမွာ ပညာေရး၊ လူမႈေရးဘာသာရပ္၊ အႏုပညာ ဘာသာရပ္တို႔မွာ အျမင္းဆုံးျဖစ္သည္။
၅။ နယူးဇီလန္
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၉) ၃.၅ (အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၄) တဦးခ်င္းျပည္တြင္းထုတ္လုပ္မႈ ေဒၚလာ ၂၉၈၇၁ (အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၄) လူဦးေရ ေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉) ၁၁.၈၈ ( အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၈) နယူးဇီလန္ႏိုင္ငံ၏ တဦးခ်င္းျပည္တြင္းထုတ္လုပ္မႈမွာ ေဒၚလာ ၃၀၀၀၀ ေအာက္ေလ်ာ့နည္းသည့္အတြက္ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၄ ရွိသည္။ လူဦးေရ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ေကာလိပ္အဆင့္ တက္ေရာက္သူမ်ား ျဖစ္သည္။ ကမၻာတြင္ေကာလိပ္တက္ေရာက္မႈ အဆင့္ ၅ တြင္ရွိသည္။
၄။ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၄၁ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွစ္စဥ္ တိုးတက္မႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၀) ၁.၄ ရာခိုင္ႏႈန္း (အနိမ့္ဆုံးျဖစ္သည္) တဦးခ်င္းျပည္တြင္း အသားတင္ ထုတ္လုပ္မႈ ေဒၚလာ ၄၆ ၅၈၈ (အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၄)
လူဦးေရေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉) ၈.၆၈ ( အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၁၂) အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုတြင္ ေကာလိပ္ၿပီးဆုံးမႈသည္ လူဦးေရ အခ်ိဳးအစားႏွင့္တြက္ ခ်က္ပါက ၁.၄ ရာခိုင္ႏႈန္းသာရွိသည့္ အတြက္ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံ ၃၄ ႏိုင္ငံတြင္ အနိမ့္ဆုံးျဖစ္သည္။ ပညာေရးအတြက္ အသုံးစရိတ္မွာ ပညာေရး အသုံးစရိတ္စုစုေပါင္း၏ ၇၁ ရာခိုင္ႏႈန္း ကို ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြမွ သုံးစြဲသည္။ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၆ ရွိသည္။ အရြယ္ေရာက္ၿပီးသူ ပညာတတ္ အမ်ားဆုံးေသာ ႏိုင္ငံျဖစ္သည္။
၃။ ဂ်ပန္
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၄၄ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၉) ၃.၂ ရာခိုင္ႏႈန္း (အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၀) တဦးခ်င္း ျပည္တြင္းအသားတင္ ထုတ္လုပ္မႈ ေဒၚလာ ၃၃၇၅၁ ( အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၇)
လူဦးေရ ေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉ ရာခိုင္ႏႈန္း) ၀.၄၆ ရာခိုင္ႏႈန္း ( အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၆) ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရွိ လူဦးေရ ၄၄ ရာခုိင္ႏႈန္းမွာ ေကာလိပ္ တက္ေရာက္ဖူးသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသည္ အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္မႈတြင္ ဖင္လန္ႏိုင္ငံႏွင့္ အဆင့္တူညီရွိသည္။ စုစုေပါင္းျပည္တြင္းထုတ္လုပ္မႈ၏ ၁.၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကုိ ေကာလိပ္အဆင့္ ပညာေရးတြင္ သုံးသည့္ အတြက္ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၇ တြင္ရွိသည္။
၂။ အစၥေရး
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၄၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၀) တဦးခ်င္း ျပည္တြင္း အသားတင္ထုတ္လုပ္မႈ ၂၈၅၉၆ ေဒၚလာ လူဦးေရ ေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉) ၁၉.၀၂ ရာခိုင္ႏႈန္း ( အျမင့္ဆုံး)
၂၀၀၇ ခုႏွစ္တြင္ ေကာက္ယူေသာ စစ္တမ္းအရ အသက္ ၂၅-၆၄ ႏွစ္အတြင္း ေကာလိပ္ပညာ ၿပီးဆုံးမႈသည္ ၄၄ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည္။ အမ်ိဳးသားထုတ္ကုန္ႏွင့္ တြက္ခ်က္ပါက ပညာေရး အသုံးစရိတ္မွာ ၂၀၀၀-၂၀၀၈ ခုႏွစ္အတြင္း က်ဆင္းလာခဲ့သည္။
၁။ ကေနဒါ
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၉) ( အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၅)
တဦးခ်င္းျပည္တြင္း အသားတင္ ထုတ္လုပ္မႈ ၃၉၀၇၀ ( အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၁၀) လူဦးေရ ေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉) ၉.၈၉ ( အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၁၀) ကေနဒါႏိုင္ငံတြင္ အရြယ္ေရာက္ၿပီးသူ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ေကာလိပ္ပညာ ၿပီးဆုံးသူမ်ား ျဖစ္သည္။ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အျမင့္ဆုံးျဖစ္သည္။ ျပည္တြင္းထုတ္လုပ္မႈ၏ ၂.၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ပညာေရးတြင္ သုံးသည့္အတြက္ OECD အဖြဲ႔၀င္မ်ားတြင္ အျမင့္ဆုံးျဖစ္သည္။ ကေနဒါႏိုင္ငံ၏ ေက်ာင္းသား ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ျပည္ပမွ ေျပာင္းေရႊ႕လာသူမ်ားျဖစ္သည္။
ပညာတတ္ အမ်ားဆုးံးေသာ ျပည္သူမ်ားမွာ ကမၻာေပၚတြင္
အခ်မ္းသာဆုံးသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု၊ ဂ်ပန္၊ ကေနဒါတို႔သည္
ျပည္တြင္း အသားတင္ ထုတ္လုပ္မႈတြင္ အျမင့္ဆုံးႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္ ၿပီး ေနာ္ေ၀၊
ၾသစေၾတလ် တို႔သည္ ဒုတိယလိုက္သည္။ ဖြ႔ံၿဖိဳးၿပီး ႏိုင္ငံမ်ားသည္ ပညာေရး
က႑တြင္ရင္းႏွီးျမဳွတ္ႏႈံမႈ အမ်ားဆုံး ႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္သည္။ ပညာေရးတြင္
ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ အမ်ားဆုံးႏိုင္ငံမ်ားမွ ျပည္သူမ်ားမွာ ပညာတတ္လူဦးေရ
အမ်ားဆုံးျဖစ္သည္။
၁၀။ ဖင္လန္
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၃၇ ရာခိုင္ႏႈန္း စီးပြားေရးဖြံံ႔ၿဖိဳးမႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၉) ၁.၈ ရာခိုင္ႏႈန္း ( တတိယ အနိမ့္ဆုံး) တဦးခ်င္း ျပည္တြင္းအသားတင္ထုတ္လုပ္မႈ ေဒၚလာ ၃၆ ၅၈၅ ( အျမင့္ဆုံး အမွတ္စဥ္ ၁၄)
လူဦေရ ေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉)း ၃.၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ( အနိမ့္ဆုံး အမွတ္ ၁၀) ဖင္လန္ႏိုင္ငံသည္ အျခားေသာ OECD ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္ပါက ေသးငယ္ေသာႏိုင္ငံျဖစ္သည္။ ၁၉၉၉-၂၀၀၉ ခုႏွစ္အတြင္း ေကာလိပ္ဘြဲ႔ရ တႏွစ္လ်င္ ၁.၈ ရာခိုင္ႏႈန္းတိုးလ်က္ရွိသည္။ ဖင္လန္ႏိုင္ငံတြင္ လူမႈေရးသိပၸံ၊ စီးပြားေရးဘာသာရပ္ႏွင့္ ဥပေဒတို႔မွာ လူႀကိဳက္မမ်ားေသာ ဘာသာရပ္မ်ားျဖစ္ၿပီး၊ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား အမ်ားစုမွာ အင္ဂ်င္နီယာ ဘာသာရပ္၊ ထုတ္လုပ္ေရးဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္ႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္တို႔မွာ လူႀကိဳက္မ်ားေသာ ဘာသာရပ္မ်ားျဖစ္သည္။
၉။ ၾသစေၾတးလ်
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၃၇ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၉)း ၃.၃ ရာခိုင္ႏႈန္း ( အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၁) တဦးခ်င္းျပည္တြင္း အသားတင္ ထုတ္လုပ္မႈ ေဒၚလာ ၄၀၇၁၉ ( အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၆)
လူဦးေရ ေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉)း ၁၄.၆၃ ( တတိယ အျမင့္ဆုံး) ၾသစေၾတလ်၏ လူဦးေရတိုးတက္ႏႈန္းမွာ သကၠရာဇ္ ၂၀၀၀-၂၀၀၉ အတြင္း ၁၄.၆၃ ရခိုင္ႏႈန္းရွိသည္။ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ လူဦးေရ တိုးတက္မႈႏႈန္း တတိယ အျမင့္ဆုံးျဖစ္သည္။ ၾသစေၾတလ်ႏိုင္ငံသည္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြအား ပညာေရးက႑၌ အသုံးျပဳမႈမွာ OECD ႏိုင္ငံမ်ားအတြင္း အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၆ တြင္ရွိသည္။
၈။ ၿဗိတိန္
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၃၇ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း ၄.၀ ရာခိုင္ႏႈန္း (အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၉ တြင္ရွိသည္) တဦးခ်င္းျပည္တြင္း အသားတင္ထုတ္ကုန္ ေဒၚလာ ၃၅ ၅၀၄ (အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၁၆) လူဦးေရ အေျပာင္းအလဲ (၂၀၀၀-၂၀၀၉)း ၃.၄ ရာခိုင္ႏႈန္း ( အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၃) အျခားေသာ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ မတူဘဲ အဂၤလန္ႏိုင္ငံ၏ ပညာတတ္လူဦးေရ တိုးတက္မႈမွာ သကၠရာဇ္ ၁၉၉၉-၂၀၀၉ အတြင္း ၄ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ရွိသည္။ အဂၤလန္ႏိုင္ငံသည္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာ ကိုပညာေရး၌ အသုံးျပဳမႈမွာ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၄ တြင္ရွိသည္။
၁၀။ ဖင္လန္
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၃၇ ရာခိုင္ႏႈန္း စီးပြားေရးဖြံံ႔ၿဖိဳးမႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၉) ၁.၈ ရာခိုင္ႏႈန္း ( တတိယ အနိမ့္ဆုံး) တဦးခ်င္း ျပည္တြင္းအသားတင္ထုတ္လုပ္မႈ ေဒၚလာ ၃၆ ၅၈၅ ( အျမင့္ဆုံး အမွတ္စဥ္ ၁၄)
လူဦေရ ေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉)း ၃.၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ( အနိမ့္ဆုံး အမွတ္ ၁၀) ဖင္လန္ႏိုင္ငံသည္ အျခားေသာ OECD ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္ပါက ေသးငယ္ေသာႏိုင္ငံျဖစ္သည္။ ၁၉၉၉-၂၀၀၉ ခုႏွစ္အတြင္း ေကာလိပ္ဘြဲ႔ရ တႏွစ္လ်င္ ၁.၈ ရာခိုင္ႏႈန္းတိုးလ်က္ရွိသည္။ ဖင္လန္ႏိုင္ငံတြင္ လူမႈေရးသိပၸံ၊ စီးပြားေရးဘာသာရပ္ႏွင့္ ဥပေဒတို႔မွာ လူႀကိဳက္မမ်ားေသာ ဘာသာရပ္မ်ားျဖစ္ၿပီး၊ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား အမ်ားစုမွာ အင္ဂ်င္နီယာ ဘာသာရပ္၊ ထုတ္လုပ္ေရးဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္ႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္တို႔မွာ လူႀကိဳက္မ်ားေသာ ဘာသာရပ္မ်ားျဖစ္သည္။
၉။ ၾသစေၾတးလ်
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၃၇ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၉)း ၃.၃ ရာခိုင္ႏႈန္း ( အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၁) တဦးခ်င္းျပည္တြင္း အသားတင္ ထုတ္လုပ္မႈ ေဒၚလာ ၄၀၇၁၉ ( အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၆)
လူဦးေရ ေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉)း ၁၄.၆၃ ( တတိယ အျမင့္ဆုံး) ၾသစေၾတလ်၏ လူဦးေရတိုးတက္ႏႈန္းမွာ သကၠရာဇ္ ၂၀၀၀-၂၀၀၉ အတြင္း ၁၄.၆၃ ရခိုင္ႏႈန္းရွိသည္။ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ လူဦးေရ တိုးတက္မႈႏႈန္း တတိယ အျမင့္ဆုံးျဖစ္သည္။ ၾသစေၾတလ်ႏိုင္ငံသည္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြအား ပညာေရးက႑၌ အသုံးျပဳမႈမွာ OECD ႏိုင္ငံမ်ားအတြင္း အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၆ တြင္ရွိသည္။
၈။ ၿဗိတိန္
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၃၇ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း ၄.၀ ရာခိုင္ႏႈန္း (အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၉ တြင္ရွိသည္) တဦးခ်င္းျပည္တြင္း အသားတင္ထုတ္ကုန္ ေဒၚလာ ၃၅ ၅၀၄ (အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၁၆) လူဦးေရ အေျပာင္းအလဲ (၂၀၀၀-၂၀၀၉)း ၃.၄ ရာခိုင္ႏႈန္း ( အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၃) အျခားေသာ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ မတူဘဲ အဂၤလန္ႏိုင္ငံ၏ ပညာတတ္လူဦးေရ တိုးတက္မႈမွာ သကၠရာဇ္ ၁၉၉၉-၂၀၀၉ အတြင္း ၄ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ရွိသည္။ အဂၤလန္ႏိုင္ငံသည္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာ ကိုပညာေရး၌ အသုံးျပဳမႈမွာ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၄ တြင္ရွိသည္။
၇။ ေနာ္ေ၀
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၃၇ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၉) တဦးခ်င္း ျပည္တြင္း အသားတင္ထုတ္ကုန္ ၅၆၆၁၇ ေဒၚလာ (ဒုတိယ အျမင့္ဆုံး) လူဦးေရ ေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉) ၇.၅၂ ရာခိုင္ႏႈန္း (အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၁၄) ေနာ္ေ၀ႏိုင္ငံသည္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာကို ပညာေရးက႑၌ အသုံးျပဳရာတြင္ တတိယ အမ်ားဆုံးႏိုင္ငံျဖစ္သည္။ ဂ်ီဒီပီ၏ ၇.၃ ရာခိုင္ႏႈန္းကို အသုံးျပဳသည္။ေနာ္ေ၀ႏိုင္ငံ၏ ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္မွာ ေကာလိပ္ဘြဲ႔ရမ်ား ျဖစ္သည္။ေနာ္ေ၀ ႏိုင္ငံသည္ ကမၻာေပၚတြင္ အခ်မ္းသာဆုံးေသာ ႏိုင္ငံျဖစ္သည္။ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ တဦးခ်င္း၀င္ေငြ ဒုတိယ အမ်ားဆုံးႏိုင္ငံျဖစ္သည္။
၆။ ေတာင္ကိုးရီးယား
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၃၉ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၉) ၅.၃ ရာခိုင္ႏႈန္း (အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၅) တဦးခ်င္းျပည္တြင္း အသားတင္ ထုတ္လုပ္မႈ ေဒၚလာ ၂၉၁၀၁ ( အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၃)
လူဦးေရ ေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉) ၃.၇ ရာခိုင္ႏႈန္း ( အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၄) ကိုးရီးယားႏိုင္ငံသည္ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ဘြဲ႔ရမ်ားေသာႏိုင္ငံျဖစ္သည္။ ၁၉၉၉-၂၀၀၉ ခုႏွစ္အတြင္း ဘြဲ႔ရဦးေရ ၅.၃ ရာခိုင္ႏႈန္းတိုးလာခဲ့သည္။ OECD အဖြဲ႔၀င္မ်ားၾကားတြင္ အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၅ ရွိသည္။ ကိုးရီးယားေက်ာင္းသား အမ်ားစုႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ ဘာသာရပ္မ်ားမွာ ပညာေရး၊ လူမႈေရးဘာသာရပ္၊ အႏုပညာ ဘာသာရပ္တို႔မွာ အျမင္းဆုံးျဖစ္သည္။
၅။ နယူးဇီလန္
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၉) ၃.၅ (အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၄) တဦးခ်င္းျပည္တြင္းထုတ္လုပ္မႈ ေဒၚလာ ၂၉၈၇၁ (အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၄) လူဦးေရ ေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉) ၁၁.၈၈ ( အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၈) နယူးဇီလန္ႏိုင္ငံ၏ တဦးခ်င္းျပည္တြင္းထုတ္လုပ္မႈမွာ ေဒၚလာ ၃၀၀၀၀ ေအာက္ေလ်ာ့နည္းသည့္အတြက္ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၄ ရွိသည္။ လူဦးေရ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ေကာလိပ္အဆင့္ တက္ေရာက္သူမ်ား ျဖစ္သည္။ ကမၻာတြင္ေကာလိပ္တက္ေရာက္မႈ အဆင့္ ၅ တြင္ရွိသည္။
၄။ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၄၁ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွစ္စဥ္ တိုးတက္မႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၀) ၁.၄ ရာခိုင္ႏႈန္း (အနိမ့္ဆုံးျဖစ္သည္) တဦးခ်င္းျပည္တြင္း အသားတင္ ထုတ္လုပ္မႈ ေဒၚလာ ၄၆ ၅၈၈ (အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၄)
လူဦးေရေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉) ၈.၆၈ ( အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၁၂) အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုတြင္ ေကာလိပ္ၿပီးဆုံးမႈသည္ လူဦးေရ အခ်ိဳးအစားႏွင့္တြက္ ခ်က္ပါက ၁.၄ ရာခိုင္ႏႈန္းသာရွိသည့္ အတြက္ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံ ၃၄ ႏိုင္ငံတြင္ အနိမ့္ဆုံးျဖစ္သည္။ ပညာေရးအတြက္ အသုံးစရိတ္မွာ ပညာေရး အသုံးစရိတ္စုစုေပါင္း၏ ၇၁ ရာခိုင္ႏႈန္း ကို ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြမွ သုံးစြဲသည္။ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၆ ရွိသည္။ အရြယ္ေရာက္ၿပီးသူ ပညာတတ္ အမ်ားဆုံးေသာ ႏိုင္ငံျဖစ္သည္။
၃။ ဂ်ပန္
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၄၄ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၉) ၃.၂ ရာခိုင္ႏႈန္း (အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၀) တဦးခ်င္း ျပည္တြင္းအသားတင္ ထုတ္လုပ္မႈ ေဒၚလာ ၃၃၇၅၁ ( အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၇)
လူဦးေရ ေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉ ရာခိုင္ႏႈန္း) ၀.၄၆ ရာခိုင္ႏႈန္း ( အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၆) ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရွိ လူဦးေရ ၄၄ ရာခုိင္ႏႈန္းမွာ ေကာလိပ္ တက္ေရာက္ဖူးသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသည္ အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္မႈတြင္ ဖင္လန္ႏိုင္ငံႏွင့္ အဆင့္တူညီရွိသည္။ စုစုေပါင္းျပည္တြင္းထုတ္လုပ္မႈ၏ ၁.၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကုိ ေကာလိပ္အဆင့္ ပညာေရးတြင္ သုံးသည့္ အတြက္ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၁၇ တြင္ရွိသည္။
၂။ အစၥေရး
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၄၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၀) တဦးခ်င္း ျပည္တြင္း အသားတင္ထုတ္လုပ္မႈ ၂၈၅၉၆ ေဒၚလာ လူဦးေရ ေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉) ၁၉.၀၂ ရာခိုင္ႏႈန္း ( အျမင့္ဆုံး)
၂၀၀၇ ခုႏွစ္တြင္ ေကာက္ယူေသာ စစ္တမ္းအရ အသက္ ၂၅-၆၄ ႏွစ္အတြင္း ေကာလိပ္ပညာ ၿပီးဆုံးမႈသည္ ၄၄ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည္။ အမ်ိဳးသားထုတ္ကုန္ႏွင့္ တြက္ခ်က္ပါက ပညာေရး အသုံးစရိတ္မွာ ၂၀၀၀-၂၀၀၈ ခုႏွစ္အတြင္း က်ဆင္းလာခဲ့သည္။
၁။ ကေနဒါ
အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း (၁၉၉၉-၂၀၀၉) ( အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ၅)
တဦးခ်င္းျပည္တြင္း အသားတင္ ထုတ္လုပ္မႈ ၃၉၀၇၀ ( အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၁၀) လူဦးေရ ေျပာင္းလဲမႈ (၂၀၀၀-၂၀၀၉) ၉.၈၉ ( အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၁၀) ကေနဒါႏိုင္ငံတြင္ အရြယ္ေရာက္ၿပီးသူ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ေကာလိပ္ပညာ ၿပီးဆုံးသူမ်ား ျဖစ္သည္။ OECD အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အျမင့္ဆုံးျဖစ္သည္။ ျပည္တြင္းထုတ္လုပ္မႈ၏ ၂.၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ပညာေရးတြင္ သုံးသည့္အတြက္ OECD အဖြဲ႔၀င္မ်ားတြင္ အျမင့္ဆုံးျဖစ္သည္။ ကေနဒါႏိုင္ငံ၏ ေက်ာင္းသား ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ျပည္ပမွ ေျပာင္းေရႊ႕လာသူမ်ားျဖစ္သည္။
http://www.zwekapinmyae.com/profiles/blog/show?id=2879352%3ABlogPost%3A763668&xgs=1&xg_source=msg_share_post
ေဒါင္းအုပ္ၾကီးက ျမိဳ႕ထဲသို႔ ၀င္ေသာင္းက်န္း
ေၾကာင္နွင့္ေခြးမ်ား အကာအကြယ္မ်ားရိွရာသို့ေျပးၾကရသည္။
တြားသြားေနသလား ထင္ရေလာက္ေအာင္ ကားမ်ား အရိွန္ေလွ်ာ့ခ်ကုန္သည္။
ေနအိမ္မ်ားအတြင္း ေနထိုင္သူမ်ား ပင္လွ်င္ ျပတင္းတံခါးမ်ားကိုပိတ္ကာ
တံခါးကိုပင္ခ်က္ခ်ထားရသည္။ လယ္တဲမ်ားနွင့္ ဂရင္းေဟာက္စ္မ်ားကို
လံုျခံုေရးယူထားရသည္။ အခို့်က ေရျဖင့္ပစ္ခတ္ရေသာ ပစၥတိုေသနတ္မ်ားကို
ကိုင္စဲြၾကသည္။ ျဗိတိန္နိုင္ငံ ေဆာက္သ္ပို့ျမို့အနီ
း ဘန့္ခ္ရြာမွ ရြာသားတို့၏ ေနထိုင္မႈမွာ ေဒါင္းအၾကမ္းဖက္ဂိုဏ္း၏ ေနွာင့္ယွက္မႈအနၱရာယ္နွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရျခင္းျဖစ္သည္။
အသက္၇၁နွစ္အရြယ္ရိွ ယန္းအိုဟန္လြန္အမည္ရိွ အဖြားၾကီးသည္ မိမိကိုယ္မိမိ ေဒါင္းရန္မွ ကာကြယ္ရန္ နီးရာလက္နက္ျဖစ္သည့္ ေဘာဖ်က္ကို ေကာက္ကိုင္ရသည္။ ေဒါင္းမ်ား ျမို့ကေလးထဲသို့ ၀င္လာသည္။ ေနာက္ထပ္နာရီေပါင္းမ်ားစြာၾကာ တစ္ညလံုးေနထိုင္ျပီး နံနက္လင္းအားၾကီးအခိ်န္ထိ ေဒါင္းတိုက္ပဲြမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ ရြာတြင္ေနထိုင္သူ အမို်းသမီးတစ္ဦးသည္ သူ၏ ဂိုေဒါင္ထဲ၌ ေဒါင္းတစ္ေကာင္ အိပ္ေပ်ာ္ေနသည္ကို ေတြ့ရိွရသည္။ ေဒါင္းမ်ားသည္အရသာရိွေသာ သစ္သီးမ်ားနွင့္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ားကို ကိုက္ျဖတ္စားေသာက္ၾကသည္။ အဖိုးတန္အပင္မ်ားကို ဖ်က္ဆီးကာ ကိုက္ခီ်လ်က္ လသာေဆာင္မ်ား သို့မဟုတ္ ေခါင္းတိုင္မ်ားထဲသို့ ပစ္ခ်ခဲ့ၾကသည္။
ကားလမ္းေပၚ၊ ပလက္ေဖာင္းေပၚ၊ ကားစက္ဖံုးေပၚ၊ ျမက္ခင္းေပၚ ေနရာအနံွ့အမိႈက္သရိုက္မ်ား စြန့္ပစ္ခဲ့ၾကသည္။ ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံ လန္ကက္ရွုိင္းယား ေတာပိုင္း၌ ယင္းကဲ့သို႕ ထူးၿခားလွေသာ အၿဖစ္အပ်က္ၿဖစ္ပြားခဲ့သည္။ ၎တို႕၏ မိတ္လိုက္ရာသီ ေက်ာ္လြန္သြားၿပီးေနာက္ ၁၅ေကာင္ခန္႕ရွိေသာ ေဒါင္းအုပ္ၾကီးက ရြာသို႕ဝင္ေရာက္ ေႏွာင့္ယွက္ခဲ့ၿခင္းၿဖစ္သည္။
အသက္၇၁နွစ္အရြယ္ရိွ ယန္းအိုဟန္လြန္အမည္ရိွ အဖြားၾကီးသည္ မိမိကိုယ္မိမိ ေဒါင္းရန္မွ ကာကြယ္ရန္ နီးရာလက္နက္ျဖစ္သည့္ ေဘာဖ်က္ကို ေကာက္ကိုင္ရသည္။ ေဒါင္းမ်ား ျမို့ကေလးထဲသို့ ၀င္လာသည္။ ေနာက္ထပ္နာရီေပါင္းမ်ားစြာၾကာ တစ္ညလံုးေနထိုင္ျပီး နံနက္လင္းအားၾကီးအခိ်န္ထိ ေဒါင္းတိုက္ပဲြမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ ရြာတြင္ေနထိုင္သူ အမို်းသမီးတစ္ဦးသည္ သူ၏ ဂိုေဒါင္ထဲ၌ ေဒါင္းတစ္ေကာင္ အိပ္ေပ်ာ္ေနသည္ကို ေတြ့ရိွရသည္။ ေဒါင္းမ်ားသည္အရသာရိွေသာ သစ္သီးမ်ားနွင့္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ားကို ကိုက္ျဖတ္စားေသာက္ၾကသည္။ အဖိုးတန္အပင္မ်ားကို ဖ်က္ဆီးကာ ကိုက္ခီ်လ်က္ လသာေဆာင္မ်ား သို့မဟုတ္ ေခါင္းတိုင္မ်ားထဲသို့ ပစ္ခ်ခဲ့ၾကသည္။
ကားလမ္းေပၚ၊ ပလက္ေဖာင္းေပၚ၊ ကားစက္ဖံုးေပၚ၊ ျမက္ခင္းေပၚ ေနရာအနံွ့အမိႈက္သရိုက္မ်ား စြန့္ပစ္ခဲ့ၾကသည္။ ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံ လန္ကက္ရွုိင္းယား ေတာပိုင္း၌ ယင္းကဲ့သို႕ ထူးၿခားလွေသာ အၿဖစ္အပ်က္ၿဖစ္ပြားခဲ့သည္။ ၎တို႕၏ မိတ္လိုက္ရာသီ ေက်ာ္လြန္သြားၿပီးေနာက္ ၁၅ေကာင္ခန္႕ရွိေသာ ေဒါင္းအုပ္ၾကီးက ရြာသို႕ဝင္ေရာက္ ေႏွာင့္ယွက္ခဲ့ၿခင္းၿဖစ္သည္။
http://goldenmyanmarparadise.ning.com/profiles/blog/show?id=5620648%3ABlogPost%3A1429703&xgs=1&xg_source=msg_share_post
မကၠစီကိုက ၀ိညာဥ္ေတြ ေနတဲ ့အရုပ္ကြ်န္း.
မကၠဆီကိုႏိုင္ငံရဲ႕ ေရွးက်လွတဲ့ Xochimilco ခရုိင္မွာရွိတဲ့ labyrinthine ေတာင္ၾကားေဒသတစ္ခုလံုးမွာ အထက္ကပံုလို ထူးဆန္းၿပီး သဘာ၀လြန္တဲ့ အရုပ္ေတြနဲ႔ ျပည့္လို႔ေနပါတယ္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ကေန ၁၈မိုင္သာေ၀းတဲ့ ဒီေအးခ်မ္းလွတဲ့ စိုစိုစြတ္စြတ္ ကၽြန္းေတြၾကားမွာ တစ္ကၽြန္းလံုး ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာ ထူးထူးဆန္းဆန္း အရုပ္ေတြျပည့္ေနတဲ့ Teshuilo Lake ကၽြန္းရွိေနပါတယ္။ မ်ားျပားလွတဲ့ အရုပ္ေတြဟာ သစ္ပင္ေတြထက္မွာ တြဲလ်ားက်ေနက်ၿပီး အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ အဖံုဖံုပ်က္စီးေနၾကပါၿပီ။
ဒီသက္မဲ့အရုပ္ေတြရဲ႕ ေျခေတြလက္ေတြဟာ ညင္ညင္သာသာ တိုက္ခတ္ေနတဲ့ ေလညင္းနဲ႔အတူ ညပိုင္းကို မေရာက္မခ်င္း တိတ္တိတ္္ဆိတ္ဆိတ္ လႈပ္ရမ္းေနၾကေလ့ရွိပါတယ္။ ေဒသခံေတြရဲ႕ အဆိုကေတာ့ ဒီအရုပ္ေတြဟာ ညပိုင္းကိုေရာက္တဲ့အခါ ေသဆံုးသြားၾကတဲ့၀ိညာဥ္ေတြပူးကပ္ၿပီး အနီးအနားကျဖတ္သန္းသြားၾကတဲ့သူေတြကို ေရေအာက္သခ်ဳႋင္းဆီကို ဆြဲေဆာင္ေခၚယူေလ့ရွိတယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။
၁၉၅၀ေႏွာင္းပိုင္းကာလေတြမွာ Don Julian Santana Barrera ဟာTeshuilo ေရကန္ေပၚက အမည္မရွိေသးတဲ့ ဒီကၽြန္းမွာေနထိုင္ဖို႔ လာေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ အထီးက်န္ဆန္လွတဲ့ ဒီကၽြန္းဟာ အမ်ားနဲ႔ေ၀းရာမွာ အထီးက်န္ဆန္ဆန္ေနခ်င္တဲ့ သူ႔အတြက္ေတာ့ အသင့္ေတာ္ဆံုးေနရာလို ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ မသိခဲ့တာက ဒီကၽြန္းမွာ ထိတ္လန္႔စရာေကာင္းလွတဲ့ ေနာက္ေၾကာင္းရာဇ၀င္ေတြ ရွိခဲ့တယ္ဆိုတာကိုပါပဲ။ ၁၉၂၀ေလာက္က မိန္းကေလးသံုးေယာက္ဟာ ကၽြန္းေပၚမွာ ကစားေနၾကရင္း တစ္ေယာက္ဟာ ကၽြန္းေပၚက ကမ္းပါးေစာက္ေတြနဲ႔ ၀န္းရံေနၿပီး ညစ္ပတ္လွတဲ့ ေရေတြျပည့္ေနတဲ့ တူးေျမာင္းထဲကို မေတာ္တဆေခ်ာ္က်ၿပီး ေသဆံုးခဲ့ပါတယ္။ ဒီမိန္းကေလးရဲ႕ ၀ိညာဥ္ဟာ အေ၀းကို ထြက္မသြားဘဲ ကၽြန္းေပၚမွာပဲ လွည့္လည္သြားလာေနခဲ့ပါတယ္။ ဒီေဒသဟာ မၾကာခင္မွာပဲ သတင္းဆိုးေတြနဲ႔ ေက်ာ္ၾကားလာခဲ့ၿပီး သရဲေျခာက္တဲ့ ဒီကၽြန္းေပၚကိုု ညဘက္မွာ သြားရဲတဲ့သူလည္း ေတာ္ေတာ္ရွားပါးလာပါတယ္။
Julian တစ္ေယာက္ ကၽြန္းေပၚကို ေရာက္လာတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ မိန္းကေလးရဲ႕၀ိညာဥ္အတြက္ စကားေျပာေဖာ္တစ္ေယာက္ရလာပါေတာ့တယ္။ သူမကJulian ကို သူမေသဆံုးခဲ့ရတဲ့အေၾကာင္းကို ေျပာျပၿပီး သူမကစားဖို႔ အရုပ္ေတြရွာေပးဖို႔ ပူဆာပါေတာ့တယ္။ ဒါ့အျပင္ သမိုင္းမတင္ခင္ကာလေတြတုန္းကတည္းက ဒီေဒသပတ္၀န္းက်င္မွာ ရွိေနခဲ့ၾကတဲ့ ၀ိညာဥ္ေတြကို ဒီအရုပ္ေတြက ေစာင့္ေရွာက္ေပးဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္လည္း ပါခဲ့ပါတယ္။ Julian ကလည္း မိန္းကေလးရဲ႕ ေသြးေဆာင္မႈကို အလြယ္တကူပဲ လက္ခံခဲ့ၿပီး ကၽြန္းတစ္ေလွ်ာက္လိုက္လံလို႔ ညစ္ပတ္ေပေရေနတဲ့ ကၽြန္းေပၚေျမနိမ့္ပိုင္းေဒသတစ္၀ိုက္က ေရစပ္စပ္မွာေတြ႕ရွိရတဲ့ အရုပ္ေတြကို လုိက္လံရွာေဖြပါေတာ့တယ္။
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာတဲ့အထိTeshuilo Lake ေရကန္ဟာ အေမ့ခံအျဖစ္ရွိေနခဲ့ၿပီး Julian တစ္ေယာက္လည္း ေနသားထိုင္သားက်လာခဲ့ၿပီး သူ႔အိမ္သူ႔ယာအျဖစ္သေဘာထားလို႔ ကၽြန္းေပၚက အရုပ္ေတြကို လုိက္လံစုေဆာင္းရင္း ေနထိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၉၀ကို ေရာက္တဲ့အခါမွာေတာ့ Xochimilco ေဒသကို အမ်ဴိးသားအေမြအႏွစ္အျဖစ္ ေၾကျငာခဲ့ပါတယ္။ ဒီတူးေျမာင္းကို ရွင္းလင္းဖို႔ ေပါင္သန္းေပါင္းမ်ားစြာကုန္က်မယ့္ စီမံကိန္းတစ္ခုေရးဆြဲၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ကၽြန္းေပၚကို တူးေျမာင္းေရေတြတစ္ခါျပန္ၿပီး ျဖတ္သန္းစီးဆင္းလာႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။
ပထမေတာ့ လူေတြက Julian ကိုလူထူးဆန္း၊ အရႈပ္ထုပ္ႀကီးလို႔ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကပါၿပီး အသက္ျပန္သြင္းလို႔ရမယ္အထင္နဲ႔ အရုပ္အပ်က္အစီးေတြကို လိုက္ေကာက္ေနတဲ့ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္လူႀကီးလို႔လည္း ယူဆခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ သူဟာ အေတြးအေခၚေတြ ေခတ္ေဟာင္းမွာက်န္ခဲ့ၿပီး အႏၲရာယ္မေပးႏိုင္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္မွန္း အမ်ားက သိလာခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ Julian ေနတဲ့ကၽြန္းကေလးကို La Isla de las Muñecas လို႔အမ်ားက ေခၚေ၀ၚေနၾကပါၿပီ။ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ အရုပ္ကၽြန္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕၀ိညာဥ္မိတ္ေဆြေတြကေတာ့ ပလတ္စတစ္ရုပ္မိတ္ေဆြကို ေက်နပ္တင္းတိမ္ဟန္မရွိဘဲ ကၽြန္းတစ္ခုလံုးမွာလည္း ေနရာလပ္ေတာင္ မက်န္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ အရုပ္ေတြျပည့္ႏွက္ေနခဲ့ပါေတာ့တယ္။ Julian ဟာ မိန္းကေလးရဲ႕ ၀ိညာဥ္အတြက္ သူ႔ရဲ႕အေကာင္းဆံုးလက္ေဆာင္ အရုပ္ေတြကို ခ်ိတ္ဆြဲေပးထားဖို႔ တဲတစ္ခုေတာင္ ထိုးတားခဲ့ပါတယ္။
၂၀၀၁ခုႏွစ္ရဲ႕ ဧၿပီလ ၂၁ရက္ေန႔မွာေတာ့ Julian နဲ႔ သူ႔ရဲ႕တူျဖစ္သူ Anastasio တို႔ဟာ ငါးမွ်ားေနရင္းကေန Julian ကတူျဖစ္သူကို တူးေျမာင္းထဲက ေရထဲကေန ထူးဆန္းတဲ့အသံတစ္ခုက သူ႔ကိုသူတို႔နဲ႔ အတူလာေနဖို႔ ေခၚေနေၾကာင္း ေျပာျပပါေတာ့တယ္။ ဒီအသံေတြကို သူမၾကာခဏဆိုသလို ၾကားေနရၿပီး သူတို႔ရဲ႕ေခၚသံေတြေနာက္ကို မလိုက္မိဖို႔ သူအၿမဲခုခံႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။ တူ၀ရီးႏွစ္ေယာက္သားဟာ ငါးဆက္မွ်ားေနခဲ့ၾကၿပီး Anastasio က လိုအပ္တဲ့ပစၥည္းေတြယူဖို႔ ထစ္ျခားေနရာကို ခဏထြက္သြားခဲ့ပါတယ္။ သူ႔ဦးေလးငါးမွ်ားေနတဲ့ ေနရာကို ျပန္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ဦးေလးျဖစ္သူဟာ ၁၉၂၀က မိန္းကေလး အသက္ဆံုးခဲ့တဲ့ တူးေျမာင္းထဲက အနီးမွာ မ်က္ႏွာအပ္လို႔ ေရထဲမွာေပါေလာေျမာေနတာကို ေတြ႕ခဲ့ရပါေတာ့တယ္။ အသက္၈၀အရြယ္ေရာက္လာၿပီျဖစ္တဲ့ အဖိုးအို ဟာ သူ႔ကိုေခၚတဲ့အသံေတြကို တြန္းလွန္ႏိုင္စြမ္းမရွိေတာ့တာေၾကာင့္ပဲလား ကိုယ္တိုင္ကပဲ သူ႔မိတ္ေဆြမိန္းကေလးဆီကို အေရာက္သြားခ်င္ခဲ့တာလားဆိုတာကိုေတာ့ ဘယ္သူမွမသိႏိုင္ေတာ့ပါ။
Julian ေသဆံုးသြားခဲ့ေပမယ့္ ကၽြန္းေပၚက အရုပ္ေတြကေတာ့ လာလည္ၾကတဲ့ ခရီးသည္ေတြကို အသက္မဲ့တဲ့ မ်က္၀န္းေတြနဲ႔ ေငးေမာၾကည့္ေနၾကဆဲပါ။ အရုပ္ေတြမွာ မ်က္စိေတြစံုစံုလင္လင္ ပါခဲ့ရင္ေတာင္မွ ေျခလက္ေတြက်ဳိးေနတာ ပတ္၀န္းက်င္ သဘာ၀ရာသီဥတုဒဏ္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ အေရာင္ေတြလြင့္ေနပါၿပီ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီအရုပ္ေတြကို ျမင္ရတာနဲ႔ သဘာ၀မက်မႈကို ခံစားရႏိုင္ၿပီး သစ္ပင္သစ္ကိုင္းေတြကေန အထီးက်န္ဆန္ဆန္နဲ႔ ဥေပကၡာျပဳခံရတာေတြကို ေၾကကြဲရင္း ေငးစိုက္ၾကည့္ေနသလို ခံစားရမွာမလြဲပါ။ ဘယ္ေနရာကိုသြားသြား တစ္ေယာက္ေယာက္က ကိုယ့္ေနာက္ေက်ာကေန စိုက္ၾကည့္ေနသလိုခံစားရၿပီး ေနာက္ေက်ာလည္းလံုႏိုင္မွာေတာ့ မဟုတ္ပါ။
ေတာရိုင္းသစ္ပင္ေတြ ႏြယ္ပင္ေတြကလည္း ပလတ္စတစ္ရုပ္ေတြရွိေနတဲ့ ေနရာေတြကို ရစ္ပတ္၀ိုင္းဖြဲ႕ေပါက္ေရာက္ေနၾကၿပီး ေတာပင့္ကူေတြကလည္း ေဟာက္ပက္ျဖစ္ေနတဲ့ အရုပ္ေတြရဲ႕ မ်က္လံုးအိမ္ေတြ၊ ပါးစပ္ေတြထဲမွာ အိမ္ေတြဖြဲ႕ေနၾကပါတယ္။
အရုပ္ေတြအားလံုးဟာ ဆိုးဆိုး၀ါး၀ါး ပ်က္စီးေနၾကေပမယ့္ ညပိုင္းအခ်ိန္ေတြေရာက္ရင္ လႈပ္လႈပ္ရွားရွားရွိလာၿပီး သူတို႔ရဲ႕စကားသံေတြဟာလည္း တိုက္ခတ္ေနထဲေလညင္းနဲ႔အတူပါလာတတ္တယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ Anastasio ကေတာ့ အရုပ္ေတြဟာ သူ႔အလိုလို ေခါင္းေတြလည္၊ လက္ေတြ ေျခေထာက္ေတြဟာလည္း သဘာ၀မက်ဘဲ ေကြးေကာက္ၿပီး လႈပ္ရွားေနၾကတာကို ေတြ႕ရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီပံုျပင္ဇာတ္လမ္းေတြဟာ မွန္သည္ျဖစ္ေစ၊ မွားသည္ျဖစ္ေစ ဒီအရုပ္ေတြရွိတဲ့ La Isla de las Muñecas ေဒသကေတာ့ ခရီးသည္ေတြ၊ ရႈခင္းေကာင္းျမတ္ႏိုးသူေတြရဲ႕ ေလးနာရီၾကာလွည့္လည္ၾကည့္ရႈႏိုင္တဲ့ ခရီးစဥ္ေနရာေကာင္းတစ္ခုေတာ့ ျဖစ္ပါတယ္။ Julian ေသဆံုးၿပီးခ်ိန္ကစလို႔ ေဒသဟာ မကၠဆီကိုႏိုင္ငံရဲ႕ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္ေတြကို ဆြဲေဆာင္ႏုိင္တဲ့ အထူးဆန္းဆံုးေနရာေတြထဲမွာ တစ္ခုအပါအ၀င္ ျဖစ္လို႔ေနပါေတာ့တယ္။
http://crazybag.ning.com/profiles/blog/show?id=4800960%3ABlogPost%3A1426826&xgs=1&xg_source=msg_share_post
Pizza လုပ္စားၾကရေအာင္
Pizza dough လုပ္ရန္
၁။ တေစး( dry yeast) စားပြဲတင္ဇြန္း တစ္ဇြန္း
၂။ သၾကား စားပြဲတင္ဇြန္း တစ္ဇြန္း
၃။ ဆား စားပြဲတင္ဇြန္း တစ္ဝက္
၄။ သံလြင္ဆီ စားပြဲတင္ဇြန္း ၂ ဇြန္း (မရွိလွ်င္ အျခားဆီအစားထိုးသံုး၍ ရနိုင္ပါသည္)
၅။ ေရေႏြးေႏြး တစ္ခြက္ (250ml)
၆။ ဂ်ံဳမႈန္႕ ၂ ခြက္ (ထမင္းေပါင္းအိုးတြင္ ပါလာသည့္ ဆန္ခ်ိန္ခြက္နွင့္ ခ်ိန္တြယ္နိုင္ပါသည္၊ေရလဲ ထိုနည္းတူစြာ)
ျပဳလုပ္ပံု အဆင့္ဆင့္
လက္ႏွစ္ဖက္လံုးမရွိဘဲ ေလယာဥ္ေမာင္းသူ
Jessica Cox
အေမရိကန္ႏိုင္ငံက Jessica Cox ဟာေမြးကတည္းက လက္ႏွစ္ဖက္လံုး မပါရွိခဲ့ပါဘူး။ ဒီလို ေမြးရပါ ဒုကၡတ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ္ညားလဲ စိတ္ပညာျဖင့္ ဘြဲ႕ရထားတဲ့သူမဟာ
စာေရးျခင္း၊ စာရိုက္ျခင္း၊ ကားေမာင္းျခင္း၊ ေခါင္းေလွ်ာ္္ျခင္း ႏွင့္
ဖုန္းေျပာျခင္းတို႕ကို သူမရဲ႕ ေျခေထာက္ျဖင့္ အကုန္ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ Cox
ဟာ အကမယ္ေဟာင္း တစ္ေယာက္ျဖစ္သလို တိုက္ကြမ္ဒိုအားကစား မွာလဲ ခါးပတ္
အနက္ရရွိထားသူျဖစ္ပါတယ္။ သူကိုေတာ့ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ေပးဖို႕ အတြက္ေတာ့
ကန္႕သတ္ျခင္း ခံရပါတယ္။ သူဟာ ေလယာဥ္ကိုေမာင္းႏိုင္သလို စာရိုက္တဲ့အခါမွာ
တစ္မိနစ္ကို ၂၅ လံုး အထိျမန္ေအာင္ရိုက္ႏိုင္သူ ျဖစ္ပါတယ္။
သူေမာင္းတဲ့ေလယာဥ္အမ်ဳိးအစားကေတာ့ Ercoupe လို႕ေခၚျပီး ေျခနင္မပါရွိတဲ့
ေလယာဥ္မ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ ေလယာဥ္၀ဲယာထိန္းပဲ့တက္ျပား ေျခနင္းမပါေသာ္လည္း
Jessica Cox ကေတာ့ ေျခေထာက္နဲ႕ လက္ကိုင္ကို ထိန္းပါတယ္။
အဲ့ဒီေလယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ရဖို႕ အတြက္ေတာ့ ေျခာက္လေလာက္ သူရဲ
ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို ေလွ်ာ့ခဲ့ရျပီး အဆင့္သံုးဆင့္ကို သင္ၾကားျပီး ၈၉ နာရီ
ေလ့က်င့္ပ်ံသန္းျပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ေလယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ ရရွိသြားတဲ့
ပထမဆံုး လက္ႏွစ္ဖက္ မရွိတဲ့ ေလယာဥ္ေမာင္းသူ တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။
အေမရိကန္ႏိုင္ငံက Jessica Cox ဟာေမြးကတည္းက လက္ႏွစ္ဖက္လံုး မပါရွိခဲ့ပါဘူး။ ဒီလို ေမြးရပါ ဒုကၡတ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ္ညားလဲ စိတ္ပညာျဖင့္ ဘြဲ႕ရထားတဲ့သူမဟာ
စာေရးျခင္း၊ စာရိုက္ျခင္း၊ ကားေမာင္းျခင္း၊ ေခါင္းေလွ်ာ္္ျခင္း ႏွင့္
ဖုန္းေျပာျခင္းတို႕ကို သူမရဲ႕ ေျခေထာက္ျဖင့္ အကုန္ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ Cox
ဟာ အကမယ္ေဟာင္း တစ္ေယာက္ျဖစ္သလို တိုက္ကြမ္ဒိုအားကစား မွာလဲ ခါးပတ္
အနက္ရရွိထားသူျဖစ္ပါတယ္။ သူကိုေတာ့ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ေပးဖို႕ အတြက္ေတာ့
ကန္႕သတ္ျခင္း ခံရပါတယ္။ သူဟာ ေလယာဥ္ကိုေမာင္းႏိုင္သလို စာရိုက္တဲ့အခါမွာ
တစ္မိနစ္ကို ၂၅ လံုး အထိျမန္ေအာင္ရိုက္ႏိုင္သူ ျဖစ္ပါတယ္။
သူေမာင္းတဲ့ေလယာဥ္အမ်ဳိးအစားကေတာ့ Ercoupe လို႕ေခၚျပီး ေျခနင္မပါရွိတဲ့
ေလယာဥ္မ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ ေလယာဥ္၀ဲယာထိန္းပဲ့တက္ျပား ေျခနင္းမပါေသာ္လည္း
Jessica Cox ကေတာ့ ေျခေထာက္နဲ႕ လက္ကိုင္ကို ထိန္းပါတယ္။
အဲ့ဒီေလယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ရဖို႕ အတြက္ေတာ့ ေျခာက္လေလာက္ သူရဲ
ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို ေလွ်ာ့ခဲ့ရျပီး အဆင့္သံုးဆင့္ကို သင္ၾကားျပီး ၈၉ နာရီ
ေလ့က်င့္ပ်ံသန္းျပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ေလယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ ရရွိသြားတဲ့
ပထမဆံုး လက္ႏွစ္ဖက္ မရွိတဲ့ ေလယာဥ္ေမာင္းသူ တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။
ဒီလို ကြန္ျပဴတာ သံုးပါတယ္
ဒီလုိ လုိင္နာဆြဲပါတယ္
ဒီလုိေခါင္းဖီးတယ္
စာေရးေတာ့ လည္းဒီလုိပဲ
ဒီလုိမ်ိဳးကားလည္းေမာင္းတတ္တယ္
ေလယာဥ္လည္းေမာင္းတတ္တာပဲ
http://futurestars-myanmar.ning.com/profiles/blog/show?id=6405389%3ABlogPost%3A462174&xgs=1&xg_source=msg_share_post
အသဲပံုၾကက္ဥေၾကာ္နည္း
ႀကက္ဥေၾကာ္ေလးကို အၿမင္ဆန္းဆန္းနဲ႕ စားခ်င္စဖြယ္ အသဲပံုေလးလုပ္ၿပီးေၾကာ္နည္းပါ။
ဧည္႕သည္လာလို႕ေက်ြးေမြးတဲ႕အခါလဲ မ်က္နွာပန္းလွတာေပါ႕ေနာ္။
ဧည္႕သည္လာလို႕ေက်ြးေမြးတဲ႕အခါလဲ မ်က္နွာပန္းလွတာေပါ႕ေနာ္။
ပထမဆံုးၾကက္သြန္မိတ္နဲ႕မုန္လာဥနီကို ေသးေသးေလးေတြၿဖစ္ေအာင္လွီးေပးပါ။
Subscribe to:
Posts (Atom)