“ ❤ ဤဘေလာ့ရဲ႕ Post မ်ားကို အၿမဲ Update ျပဳလုပ္ေပးလွ်က္ရွိပါသည္ ❤ ”

Saturday, April 13, 2013

အရိုးဆံုး တရားအားထုတ္နည္း

အရိုးဆံုး တရားအားထုတ္နည္း
**********************

အခုဒီမွာ ထိုင္ေနတယ္ေနာ္...။ ကိုယ့္လက္ႏွင့္ လက္ႏွစ္ခုထိေနတယ္။ ဟိုဒကာၾကီးဆိုလည္း လက္ႏွင့္လက္ထိထားတယ္။ ဟိုဒကာၾကီးကလည္း လက္ႏွင့္လက္ထိထားတယ္ေနာ္။ အဲဒီထိထားတဲ့ေနရာကို စိတ္ႏွင့္ အာရံုျပဳၾကည့္စမ္းပါ။
ဘာကိုသိရသလဲ?
ဘယ္လိုအာရံုမ်ိဳး၊ ဘယ္လို sensation မ်ိဳး၊ ဘယ္လို feeling မ်ိဳးရွိလဲ?

(........)

အင္း...။ ဟုတ္တယ္။ ေႏြးေနတယ္ေနာ္။ အဲဒါ ေႏြးေနတာ sensation တစ္ခုဘဲ။ ဒီမွာ ေသခ်ာကပ္ျပီး ၾကည့္လိုက္ပါအံုး။
သူ႔မွာ လႈပ္ေနတာတစ္ခုခုရွိႏိုင္သလား? ရွိသလား?

ရွိတယ္ေနာ္။ သတိေသေသခ်ာခ်ာထားၾကည့္လို႔ရွိရင္ Pulse က အဲဒီမွာ ၾကည့္လို႔ရတယ္။ ေတာ္ေတာ္ေတာ့ သိမ္ေမြ႔တယ္ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ သိတယ္။ ဒီမွာ Pulse ရွိတယ္။ ျပီးေတာ့ တုန္ေနတယ္။ Vibration ရွိတယ္။ Vibration မွန္းသိလို႔ရတယ္။ သူက ပိုေတာင္ သိမ္ေမြ႔ေသးတယ္။

အဲဒီလို ပိုျပီးေတာ့ သိမ္ေမြ႔တာကို သိေလေလ၊ သတိပိုေကာင္းေလေလ၊ သမာဓိပိုေကာင္းေလေလဘဲ။ ပထမေတာ့ အၾကမ္းစားကို သိရတာဘဲ။ အၾကမ္းစားကို သိႏိုင္တဲ့သမာဓိႏွင့္ သိမ္ေမြ႔တာကို သိႏိုင္တဲ့သမာဓိဆိုရင္ သိမ္ေမြ႔တာာကို သိႏိုင္တဲ့ သမာဓိကပိုေကာင္းတယ္။ အၾကမ္းစာကိုသိတဲ့ သတိႏွင့္ သိမ္ေမြ႔တာကို သိတဲ့ သတိႏွင့္ဆိုရင္ သိမ္ေမြ႔တာကို သိတဲ့ သတိက ပိုုျပီးအားေကာင္းတယ္။ 

အဲဒီေတာ့ သိမ္ေမြ႔တဲ့ အာရံုကို ပိုျပီးေတာ့ ဂရုစိုက္ျပီးေတာ့ ပိုျပီးေတာ့ အေလးထားျပီးေတာ့ စိတ္ကေလးႏွင့္ ေသေသခ်ာခ်ာကပ္ျပီးေတာ့ သိေနဖို႔လိုတာ။ ဘာမွ မခက္ဘူး။ 

ဒီလိုသိေနလို႔ရွိရင္ လံုး၀အေတြးအေတာ မရွိေတာ့တဲ့အခါမွာ ဒီသိရတဲ့အာရံုကို ငါလို႔မထင္ေတာ့ဘူး။ ပထမေတာ့ ငါ့လက္က ပူေနတာလို႔ ဒီလိုထင္တာကိုး။ ငါ့...လက္...ပူ.... သံုးခုကတြဲထားတယ္။ ေနာက္ သတိအင္မတန္ေကာင္းလာတဲ့အခါမွာ၊ လံုး၀အေတြးအေတာမရွိတဲ့အခါမွာ၊ ပစၥဳပၸန္တကယ္တည့္တဲ့အခ်ိန္မွာ ငါလည္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ လက္လည္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ပူတာဘဲ ရွိေတာ့တယ္။ ငါဆိုတဲ့ ပညတ္လည္း ကြာသြားျပီ။ လက္ဆိုတဲ့ ပညတ္လည္း ကြာသြားျပီ။ ပူတယ္ဆိုတဲ့ သဘာ၀ sensation ေလးတစ္ခုကိုဘဲ သိေနရေတာ့တာဘဲ။ 

အဲဒီလို ငါလည္း မဟုတ္၊ လက္လည္းမဟုတ္ပဲႏွင့္  ပူတာကိုသိတဲ့အခ်ိန္မွာ သူဟာ ပရမတၳကို သိတာဘဲ။ ပညတ္မပါေတာ့ဘူး။ ငါပူတာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ လက္ပူတာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ပူတာဟာ ပူတာဘဲ။ သူ႔ဟာသူဘဲ။

အဲဒီလိုသိရင္ကိုဘဲ ရုပ္ကို ရုပ္လို႔ သိလိုက္တာဘဲ။ ရုပ္ကို ငါလို႔မထင္ေတာ့ဘူး။ ရုပ္ေပၚမွာ ငါဆိုတဲ့ အထင္အျမင္မွားမႈဟာ ေပ်ာက္သြားျပီ။ ဒါဟာ ေျပာျပေတာ့ ရိုးရိုးေလးႏွင့္ လြယ္လြယ္ေလးေနာ္။ အာရံုက ရိုးရိုးေလးေနာ္။ ဘာမွ မဟုတ္ဘူး။ ပူတဲ့အာရံုေလး။ သို႔မဟုတ္ရင္ လႈပ္ေနတဲ့အာရံုေလး။ 

ဒီဟာေလးအေပၚမွာ စိတ္ကေလးကို တည့္တည့္ေလးထားျပီးေတာ့ သိသိ၊ သိသိေနတဲ့အခါမွာ လံုး၀အေတြးလည္း ကင္းသြားျပီ။ ပညတ္လည္း စိတ္ထဲမွာ မထင္ေတာ့ဘူး။ သူ႔ကို နာမည္လည္း မတပ္ေတာ့ဘူး။ လက္ရဲ ႔ ပံုသ႑ာန္ၾကီးကိုလည္းဘဲ စိတ္ထဲက အာရံုမျပဳေတာ့ဘူးဆိုရင္ တည့္တည့္သိတဲ့အခ်ိန္မွာ ငါလည္း မရွိဘူး၊ လက္လည္း မရွိဘူး။ ပူတာဘဲရွိေတာ့တယ္။ ငါမရွိဘူး၊ လက္မရွိဘူး။ လႈပ္တာဘဲ ရွိေတာ့တယ္။ 

အဲဒီေတာ့ ပစၥဳပၸန္တကယ္တည့္တဲ့အခ်ိန္မွာ ပညတ္မပါပဲႏွင့္ ပရမတ္ကို တကယ္တည့္တည့္သိတဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီလိုဘဲ အမွန္ကို သိတာဘဲ။ သိပ္ခဲခဲယဥ္းယဥ္းၾကီးလည္း မဟုတ္ဘူးေနာ္။ 

အဲဒီေတာ့ အာရံုက အင္မတန္ရိုးတယ္။ သိပံုေလးကလည္း အင္မတန္ရိုးတယ္။ ဆန္းဆန္းၾကယ္ၾကယ္မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလိုသိလို႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အသိဉာဏ္ကေတာ့ အင္မတန္နက္နဲတယ္။ ဒီလို အနတၱဆိုတဲ့ သဘာ၀ကို ေျပာရတာ ၾကားရလို႔၊ စာအုပ္ထဲမွာ ဖတ္ရလို႔သိပံုႏွင့္ အခုလို တကယ္ျဖစ္ေနတာေလးကို အေတြးမပါပဲႏွင့္ တည့္တည့္သိတဲ့အခါမွာ သိလိုက္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ စိတ္ထဲမွာ အင္မတန္ အားရေက်နပ္မႈျဖစ္လာတယ္။ တခါတေလ အင္မတန္ထူးဆန္းတယ္လို႔ေတာင္ထင္တယ္။ ဟာ....ဘယ္လိုျဖစ္သြားတုန္းလို႔။ ဒီလိုထင္သြားတယ္ေနာ္။ 

အျမဲတမ္း ငါ....ငါ.....ငါ....ဆိုျပီးေတာ့ စြဲလာတဲ့ အစြဲၾကီးဟာ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ခဏေလာက္ ေပ်ာက္သြားတယ္။ 
သိတဲ့စိတ္ကေလးရွိတယ္။ သိေနရတဲ့ ပူတဲ့အာရံု၊ သို႔မဟုတ္ လႈပ္တဲ့အာရံုေလးဘဲရွိတယ္။ က်န္တာဘာမွ မရွိေတာ့ဘူး။ အဲဒီလို feeling အင္မတန္ထူးဆန္းတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့အသိဉာဏ္ဟာ အင္မတန္နက္နဲတယ္။ ရိုးတဲ့အာရံု၊ သိတာလည္းဘဲ ရိုးရိုးေလးသိတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အသိဉာဏ္က အင္မတန္ၾကီးက်ယ္တယ္။ အင္မတန္နက္နဲတယ္။ 

ဒါေၾကာင့္ တရားအားထုတ္လို႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အသိဉာဏ္ဟာ ဆန္းဆန္းျပားျပား မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဘာမွ Philosophically Analyse လုပ္ေနစရာမလုိဘူး။ ေတြးစရာ၊ ၾကံစရာ ဘာမွ မရွိဘူး။ တိုက္ရိုက္သိတဲ့ ဉာဏ္ေလး ျဖစ္လာတာဘဲရွိတယ္။ အင္မတန္နက္နဲတယ္။ အင္မတန္ရိုးတယ္။ 

အဲဒီေတာ့ အဲဒီလို ရိုးရိုးႏွင့္ နက္နက္နဲနဲသိေအာင္ကိုဘဲ တရားအားထုတ္ရတာဘဲ။ ဘာမွ ဆန္းဆန္းျပားျပား ရွာဖို႔ သိဖို႔ ၾကိဳးစားေနတာမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့သဘာ၀ကို အမွန္အတိုင္းသိဖို႔ဘဲ ၾကည့္ေနတာဘဲ။ 

အဲဒီလိုဘဲ ခႏၶာကိုယ္မွာ ျဖစ္သမွ် တျခားဘယ္လိုအာရံုမ်ိဳးကိုဘဲျဖစ္ျဖစ္ သတိေလးႏွင့္ ေသေသခ်ာခ်ာကပ္ျပီးေတာ့ ၾကည့္တဲ့အခါမွာ အျမဲတမ္းဘဲ သူ႔သေဘာႏွင့္ သူဟာသူ ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ ၾကာေလ ပိုထင္ရွားေလ၊ ၾကာေလ ပိုထင္ရွားေလ ျဖစ္လာတယ္။ 

သတိေကာင္းတဲ့သူဟာ ဒီအာရံုကို သိေနတဲ့စိတ္ကိုလည္း သူသိေနတယ္။ လႈပ္ေနတာကို သိတယ္။ အဲဒီလႈပ္ေနတာကို သိတဲ့စိတ္ကိုလည္း သိတယ္။ အေလ့အက်င့္မ်ားလာရင္ ဒီလိုဘဲ သိလာတာဘဲ။ ပထမေတာ့ အာရံုကိုဘဲသိတယ္။ စိတ္ကိုမသိဘူး။ ေနာက္ အင္မတန္ သတိသမာဓိေကာင္းလို႔ အေလ့အက်င့္မ်ားလာတဲ့အခါမွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အာရံုကိုလည္း သိတယ္။ အဲဒီအာရံုကို သိတဲ့စိတ္ကိုလည္း သိတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ဘဲ ဆက္ျပီးေတာ့ ၾကည့္သြားလို႔ရွိရင္ ဒီသိတဲ့စိတ္ကလည္းဘဲ သူသိတဲ့သေဘာေလးသက္သက္ပဲ ဆိုတာကို ျမင္တယ္။ သူလည္းဘဲ အျမဲတမ္းမရွိဘူး။ ရွိခ်င္တဲ့အခါရွိတယ္ ေနာ္။ တခါတေလ သတိေမ့တဲ့အခါမွာ၊ ေမာဟအားၾကီးေနတဲ့အခါမွာ ပစၥဳပၸန္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့အာရံုကို မသိဘူး။ 

အဲဒီေတာ့ သိတဲ့စိတ္ကို ျပန္ၾကည့္တဲ့အခါမွာလည္းဘဲ ငါသိတယ္ဆိုတဲ့ အထင္ဟာ မပါလာေတာ့ဘူး။ သိတဲ့သေဘာေလးကဘဲ သိတယ္ဆိုတာေလးကို ကိုယ့္ဉာဏ္မွာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေပၚလာတယ္။ သိေနရတဲ့ ရုပ္ကိုလည္းဘဲ ငါပူတယ္၊ ငါလႈပ္တယ္၊ ငါေညာင္းတယ္၊ ငါနာတယ္လို႔ ဒီလိုမထင္ေတာ့ဘူးေနာ္။ ပူတဲ့သေဘာေလးက သူ႔ဖာသာသူ ပူတာဘဲ။ သိတဲ့သေဘာေလးကလည္း သူ႔ဖာသာသူ သိတာဘဲ။ ရိုးရိုးေလးဘဲ။ လႈပ္တဲ့သေဘာကလည္း သူ႔ဟာသူ လႈပ္တဲ့ သေဘာေလးရွိတယ္။ သိတာကလည္း သူ႔ဟာသူ သိတာဘဲ။ 

အဲဒီေတာ့ ဘယ္အရာကိုၾကည့္ၾကည့္ သဘာ၀အျဖစ္နဲ႔ဘဲျမင္တယ္။ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါအျဖစ္ႏွင့္ မျမင္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီဉာဏ္ဆိုတာ နဲနဲေနာေနာဉာဏ္မဟုတ္ဘူးေနာ္။ နာမ္ရုပ္ကို ပိုင္းျခားျပီးေတာ့ သိတဲ့ဉာဏ္ျဖစ္သြားျပီ။ ေလာကီကိစၥေတြမွာ၊ Philosophy ေတြ ဘာေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ နက္နက္နဲနဲ ၾကီးက်ယ္တာေတြ ေလ့လာဖတ္ရႈေနအံုးေတာ့၊ ဒီေလာက္နက္နဲတဲ့ ဉာဏ္မ်ိဳးကို ရဖို႔ရန္မလြယ္ဘူး။ အေတြးေလးႏွင့္ဘဲ သိရတာကိုး။ အထင္ႏွင့္ဘဲ သိရတာကိုး။ အခုဟာက အေတြးမပါဘူး။ အထင္မဟုတ္ဘူး။ တကယ္ျဖစ္ေနတာကို တိုက္ရိုက္ၾကည့္ျပီး သိရတာမို႔လို႔ အင္မတန္ နက္နဲၾကီးက်ယ္တဲ့ဉာဏ္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီဉာဏ္မ်ိဳးကို ရတဲ့သူဟာ နဂိုတုန္းက သူသိထားတဲ့ အသိအျမင္၊ အထင္မွားမႈေတြဟာ အမ်ားၾကီး ေပ်ာက္ကုန္တယ္။ သူ႔ရဲ ႔ Personality ပါ တခါတည္း ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္တယ္။ အသိဉာဏ္ပါ ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္တယ္။ အေတြးအေခၚနဲ႔ ရတဲ့ အသိဉာဏ္ဟာ Personality အေျပာင္းအလဲကို တကယ္မျဖစ္ေစႏိုင္ဘူး။ ဒီလိုတိုက္ရိုက္ၾကည့္ျပီးေတာ့ သိလာတဲ့ အသိဉာဏ္ဟာ Personality ကုိအမ်ားၾကီး ေျပာင္းလဲသြားေစတယ္။

သူတို႔အေနာက္ႏိုင္ငံကေျပာတဲ့ Personality ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ယူျပီးေတာ့ သံုးလိုက္ရတာပါ။ လူ႔ရဲ ႔ စိတ္ေနသေဘာထား၊ အျပဳအမူ၊ အသိအျမင္ ေျပာင္းလဲသြားတာ။ ေျပာင္းလဲတာမွ တကယ္ကို သိသိသာသာၾကီးကို ေျပာင္းလဲသြားတာဘဲ။ ေျပာင္းျပန္ျပန္မလာႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္တယ္။ ထိထိေရာက္ေရာက္ ၾကိဳးစားလို႔ရွိရင္။ 

အဲဒီေတာ့ တရားအားထုတ္တာေတြမွာ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ အားထုတ္တာေတြ ရွိေပမယ့္ ဒီပစၥဳပၸန္မွာျဖစ္ေနတဲ့၊ ခႏၶာကိုယ္မွာျဖစ္ေနတဲ့ သဘာ၀တရားကို အေတြြးမပါ၊ ပံုသ႑ာန္မွန္းဆမႈမပါဘဲႏွင့္ တိုက္ရိုက္သိတဲ့ ဒီတရားအားထုတ္တဲ့နည္းဟာ အရိုးဆံုး၊ သဘာ၀အက်ဆံုး၊ အထိေရာက္ဆံုးျဖစ္တယ္။ အေကာင္းဆံုးဘဲ။ Simple ျဖစ္တယ္။ Natural ျဖစ္တယ္။ Effective ျဖစ္တယ္။ ျပီးေတာ့ Simple ျဖစ္မွေကာင္းတယ္။ သိပ္ျပီးေတာ့ Complicated ျဖစ္လာရင္၊ ရႈပ္ေထြးကုန္တာမို႔လို႔ လုပ္ရတာ အဆင္မေျပေတာ့ဘူး။ ပင္ပန္းတယ္။ ေရရွည္မလုပ္ႏိုင္ဘူး။ တမင္တကာလုပ္ယူရတာမဟုတ္တဲ့ ရိုးရိုးေလးျဖစ္ေနတဲ့၊ သဘာ၀တရားကို ရိုးရိုးေလးဘဲ သတိေလးႏွင့္ကပ္ျပီးေတာ့ ၾကည့္ျပီးေတာ့ သိေနဖို႔ဘဲလိုတာဘဲ။

(ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက)

Audio File Download: http://minus.com/luFLzXsDKo05B
Youtube File: http://youtu.be/EH6ZCmEY2YE
အခုဒီမွာ ထိုင္ေနတယ္ေနာ္...။ ကိုယ့္လက္ႏွင့္ လက္ႏွစ္ခုထိေနတယ္။ ဟိုဒကာၾကီးဆိုလည္း လက္ႏွင့္လက္ထိထားတယ္။ ဟိုဒကာၾကီးကလည္း လက္ႏွင့္လက္ထိထားတယ္ေနာ္။ အဲဒီထိထားတဲ့ေနရာကို စိတ္ႏွင့္ အာရံုျပဳၾကည့္စမ္းပါ။
ဘာကိုသိရသလဲ?
ဘယ္လိုအာရံုမ်ိဳး၊ ဘယ္လို sensation မ်ိဳး၊ ဘယ္လို feeling မ်ိဳးရွိလဲ?

(........)

အင္း...။ ဟုတ္တယ္။ ေႏြးေနတယ္ေနာ္။ အဲဒါ ေႏြးေနတာ sensation တစ္ခုဘဲ။ ဒီမွာ ေသခ်ာကပ္ျပီး ၾကည့္လိုက္ပါအံုး။
သူ႔မွာ လႈပ္ေနတာတစ္ခုခုရွိႏိုင္သလား? ရွိသလား?

ရွိတယ္ေနာ္။ သတိေသေသခ်ာခ်ာထားၾကည့္လို႔ရွိရင္ Pulse က အဲဒီမွာ ၾကည့္လို႔ရတယ္။ ေတာ္ေတာ္ေတာ့ သိမ္ေမြ႔တယ္ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ သိတယ္။ ဒီမွာ Pulse ရွိတယ္။ ျပီးေတာ့ တုန္ေနတယ္။ Vibration ရွိတယ္။ Vibration မွန္းသိလို႔ရတယ္။ သူက ပိုေတာင္ သိမ္ေမြ႔ေသးတယ္။

အဲဒီလို ပိုျပီးေတာ့ သိမ္ေမြ႔တာကို သိေလေလ၊ သတိပိုေကာင္းေလေလ၊ သမာဓိပိုေကာင္းေလေလဘဲ။ ပထမေတာ့ အၾကမ္းစားကို သိရတာဘဲ။ အၾကမ္းစားကို သိႏိုင္တဲ့သမာဓိႏွင့္ သိမ္ေမြ႔တာကို သိႏိုင္တဲ့သမာဓိဆိုရင္ သိမ္ေမြ႔တာာကို သိႏိုင္တဲ့ သမာဓိကပိုေကာင္းတယ္။ အၾကမ္းစာကိုသိတဲ့ သတိႏွင့္ သိမ္ေမြ႔တာကို သိတဲ့ သတိႏွင့္ဆိုရင္ သိမ္ေမြ႔တာကို သိတဲ့ သတိက ပိုုျပီးအားေကာင္းတယ္။

အဲဒီေတာ့ သိမ္ေမြ႔တဲ့ အာရံုကို ပိုျပီးေတာ့ ဂရုစိုက္ျပီးေတာ့ ပိုျပီးေတာ့ အေလးထားျပီးေတာ့ စိတ္ကေလးႏွင့္ ေသေသခ်ာခ်ာကပ္ျပီးေတာ့ သိေနဖို႔လိုတာ။ ဘာမွ မခက္ဘူး။

ဒီလိုသိေနလို႔ရွိရင္ လံုး၀အေတြးအေတာ မရွိေတာ့တဲ့အခါမွာ ဒီသိရတဲ့အာရံုကို ငါလို႔မထင္ေတာ့ဘူး။ ပထမေတာ့ ငါ့လက္က ပူေနတာလို႔ ဒီလိုထင္တာကိုး။ ငါ့...လက္...ပူ.... သံုးခုကတြဲထားတယ္။ ေနာက္ သတိအင္မတန္ေကာင္းလာတဲ့အခါမွာ၊ လံုး၀အေတြးအေတာမရွိတဲ့အခါမွာ၊ ပစၥဳပၸန္တကယ္တည့္တဲ့အခ်ိန္မွာ ငါလည္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ လက္လည္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ပူတာဘဲ ရွိေတာ့တယ္။ ငါဆိုတဲ့ ပညတ္လည္း ကြာသြားျပီ။ လက္ဆိုတဲ့ ပညတ္လည္း ကြာသြားျပီ။ ပူတယ္ဆိုတဲ့ သဘာ၀ sensation ေလးတစ္ခုကိုဘဲ သိေနရေတာ့တာဘဲ။

အဲဒီလို ငါလည္း မဟုတ္၊ လက္လည္းမဟုတ္ပဲႏွင့္ ပူတာကိုသိတဲ့အခ်ိန္မွာ သူဟာ ပရမတၳကို သိတာဘဲ။ ပညတ္မပါေတာ့ဘူး။ ငါပူတာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ လက္ပူတာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ပူတာဟာ ပူတာဘဲ။ သူ႔ဟာသူဘဲ။

အဲဒီလိုသိရင္ကိုဘဲ ရုပ္ကို ရုပ္လို႔ သိလိုက္တာဘဲ။ ရုပ္ကို ငါလို႔မထင္ေတာ့ဘူး။ ရုပ္ေပၚမွာ ငါဆိုတဲ့ အထင္အျမင္မွားမႈဟာ ေပ်ာက္သြားျပီ။ ဒါဟာ ေျပာျပေတာ့ ရိုးရိုးေလးႏွင့္ လြယ္လြယ္ေလးေနာ္။ အာရံုက ရိုးရိုးေလးေနာ္။ ဘာမွ မဟုတ္ဘူး။ ပူတဲ့အာရံုေလး။ သို႔မဟုတ္ရင္ လႈပ္ေနတဲ့အာရံုေလး။

ဒီဟာေလးအေပၚမွာ စိတ္ကေလးကို တည့္တည့္ေလးထားျပီးေတာ့ သိသိ၊ သိသိေနတဲ့အခါမွာ လံုး၀အေတြးလည္း ကင္းသြားျပီ။ ပညတ္လည္း စိတ္ထဲမွာ မထင္ေတာ့ဘူး။ သူ႔ကို နာမည္လည္း မတပ္ေတာ့ဘူး။ လက္ရဲ ႔ ပံုသ႑ာန္ၾကီးကိုလည္းဘဲ စိတ္ထဲက အာရံုမျပဳေတာ့ဘူးဆိုရင္ တည့္တည့္သိတဲ့အခ်ိန္မွာ ငါလည္း မရွိဘူး၊ လက္လည္း မရွိဘူး။ ပူတာဘဲရွိေတာ့တယ္။ ငါမရွိဘူး၊ လက္မရွိဘူး။ လႈပ္တာဘဲ ရွိေတာ့တယ္။

အဲဒီေတာ့ ပစၥဳပၸန္တကယ္တည့္တဲ့အခ်ိန္မွာ ပညတ္မပါပဲႏွင့္ ပရမတ္ကို တကယ္တည့္တည့္သိတဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီလိုဘဲ အမွန္ကို သိတာဘဲ။ သိပ္ခဲခဲယဥ္းယဥ္းၾကီးလည္း မဟုတ္ဘူးေနာ္။

အဲဒီေတာ့ အာရံုက အင္မတန္ရိုးတယ္။ သိပံုေလးကလည္း အင္မတန္ရိုးတယ္။ ဆန္းဆန္းၾကယ္ၾကယ္မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလိုသိလို႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အသိဉာဏ္ကေတာ့ အင္မတန္နက္နဲတယ္။ ဒီလို အနတၱဆိုတဲ့ သဘာ၀ကို ေျပာရတာ ၾကားရလို႔၊ စာအုပ္ထဲမွာ ဖတ္ရလို႔သိပံုႏွင့္ အခုလို တကယ္ျဖစ္ေနတာေလးကို အေတြးမပါပဲႏွင့္ တည့္တည့္သိတဲ့အခါမွာ သိလိုက္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ စိတ္ထဲမွာ အင္မတန္ အားရေက်နပ္မႈျဖစ္လာတယ္။ တခါတေလ အင္မတန္ထူးဆန္းတယ္လို႔ေတာင္ထင္တယ္။ ဟာ....ဘယ္လိုျဖစ္သြားတုန္းလို႔။ ဒီလိုထင္သြားတယ္ေနာ္။

အျမဲတမ္း ငါ....ငါ.....ငါ....ဆိုျပီးေတာ့ စြဲလာတဲ့ အစြဲၾကီးဟာ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ခဏေလာက္ ေပ်ာက္သြားတယ္။
သိတဲ့စိတ္ကေလးရွိတယ္။ သိေနရတဲ့ ပူတဲ့အာရံု၊ သို႔မဟုတ္ လႈပ္တဲ့အာရံုေလးဘဲရွိတယ္။ က်န္တာဘာမွ မရွိေတာ့ဘူး။ အဲဒီလို feeling အင္မတန္ထူးဆန္းတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့အသိဉာဏ္ဟာ အင္မတန္နက္နဲတယ္။ ရိုးတဲ့အာရံု၊ သိတာလည္းဘဲ ရိုးရိုးေလးသိတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အသိဉာဏ္က အင္မတန္ၾကီးက်ယ္တယ္။ အင္မတန္နက္နဲတယ္။

ဒါေၾကာင့္ တရားအားထုတ္လို႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အသိဉာဏ္ဟာ ဆန္းဆန္းျပားျပား မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဘာမွ Philosophically Analyse လုပ္ေနစရာမလုိဘူး။ ေတြးစရာ၊ ၾကံစရာ ဘာမွ မရွိဘူး။ တိုက္ရိုက္သိတဲ့ ဉာဏ္ေလး ျဖစ္လာတာဘဲရွိတယ္။ အင္မတန္နက္နဲတယ္။ အင္မတန္ရိုးတယ္။

အဲဒီေတာ့ အဲဒီလို ရိုးရိုးႏွင့္ နက္နက္နဲနဲသိေအာင္ကိုဘဲ တရားအားထုတ္ရတာဘဲ။ ဘာမွ ဆန္းဆန္းျပားျပား ရွာဖို႔ သိဖို႔ ၾကိဳးစားေနတာမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့သဘာ၀ကို အမွန္အတိုင္းသိဖို႔ဘဲ ၾကည့္ေနတာဘဲ။

အဲဒီလိုဘဲ ခႏၶာကိုယ္မွာ ျဖစ္သမွ် တျခားဘယ္လိုအာရံုမ်ိဳးကိုဘဲျဖစ္ျဖစ္ သတိေလးႏွင့္ ေသေသခ်ာခ်ာကပ္ျပီးေတာ့ ၾကည့္တဲ့အခါမွာ အျမဲတမ္းဘဲ သူ႔သေဘာႏွင့္ သူဟာသူ ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ ၾကာေလ ပိုထင္ရွားေလ၊ ၾကာေလ ပိုထင္ရွားေလ ျဖစ္လာတယ္။

သတိေကာင္းတဲ့သူဟာ ဒီအာရံုကို သိေနတဲ့စိတ္ကိုလည္း သူသိေနတယ္။ လႈပ္ေနတာကို သိတယ္။ အဲဒီလႈပ္ေနတာကို သိတဲ့စိတ္ကိုလည္း သိတယ္။ အေလ့အက်င့္မ်ားလာရင္ ဒီလိုဘဲ သိလာတာဘဲ။ ပထမေတာ့ အာရံုကိုဘဲသိတယ္။ စိတ္ကိုမသိဘူး။ ေနာက္ အင္မတန္ သတိသမာဓိေကာင္းလို႔ အေလ့အက်င့္မ်ားလာတဲ့အခါမွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အာရံုကိုလည္း သိတယ္။ အဲဒီအာရံုကို သိတဲ့စိတ္ကိုလည္း သိတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ဘဲ ဆက္ျပီးေတာ့ ၾကည့္သြားလို႔ရွိရင္ ဒီသိတဲ့စိတ္ကလည္းဘဲ သူသိတဲ့သေဘာေလးသက္သက္ပဲ ဆိုတာကို ျမင္တယ္။ သူလည္းဘဲ အျမဲတမ္းမရွိဘူး။ ရွိခ်င္တဲ့အခါရွိတယ္ ေနာ္။ တခါတေလ သတိေမ့တဲ့အခါမွာ၊ ေမာဟအားၾကီးေနတဲ့အခါမွာ ပစၥဳပၸန္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့အာရံုကို မသိဘူး။

အဲဒီေတာ့ သိတဲ့စိတ္ကို ျပန္ၾကည့္တဲ့အခါမွာလည္းဘဲ ငါသိတယ္ဆိုတဲ့ အထင္ဟာ မပါလာေတာ့ဘူး။ သိတဲ့သေဘာေလးကဘဲ သိတယ္ဆိုတာေလးကို ကိုယ့္ဉာဏ္မွာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေပၚလာတယ္။ သိေနရတဲ့ ရုပ္ကိုလည္းဘဲ ငါပူတယ္၊ ငါလႈပ္တယ္၊ ငါေညာင္းတယ္၊ ငါနာတယ္လို႔ ဒီလိုမထင္ေတာ့ဘူးေနာ္။ ပူတဲ့သေဘာေလးက သူ႔ဖာသာသူ ပူတာဘဲ။ သိတဲ့သေဘာေလးကလည္း သူ႔ဖာသာသူ သိတာဘဲ။ ရိုးရိုးေလးဘဲ။ လႈပ္တဲ့သေဘာကလည္း သူ႔ဟာသူ လႈပ္တဲ့ သေဘာေလးရွိတယ္။ သိတာကလည္း သူ႔ဟာသူ သိတာဘဲ။

အဲဒီေတာ့ ဘယ္အရာကိုၾကည့္ၾကည့္ သဘာ၀အျဖစ္နဲ႔ဘဲျမင္တယ္။ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါအျဖစ္ႏွင့္ မျမင္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီဉာဏ္ဆိုတာ နဲနဲေနာေနာဉာဏ္မဟုတ္ဘူးေနာ္။ နာမ္ရုပ္ကို ပိုင္းျခားျပီးေတာ့ သိတဲ့ဉာဏ္ျဖစ္သြားျပီ။ ေလာကီကိစၥေတြမွာ၊ Philosophy ေတြ ဘာေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ နက္နက္နဲနဲ ၾကီးက်ယ္တာေတြ ေလ့လာဖတ္ရႈေနအံုးေတာ့၊ ဒီေလာက္နက္နဲတဲ့ ဉာဏ္မ်ိဳးကို ရဖို႔ရန္မလြယ္ဘူး။ အေတြးေလးႏွင့္ဘဲ သိရတာကိုး။ အထင္ႏွင့္ဘဲ သိရတာကိုး။ အခုဟာက အေတြးမပါဘူး။ အထင္မဟုတ္ဘူး။ တကယ္ျဖစ္ေနတာကို တိုက္ရိုက္ၾကည့္ျပီး သိရတာမို႔လို႔ အင္မတန္ နက္နဲၾကီးက်ယ္တဲ့ဉာဏ္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီဉာဏ္မ်ိဳးကို ရတဲ့သူဟာ နဂိုတုန္းက သူသိထားတဲ့ အသိအျမင္၊ အထင္မွားမႈေတြဟာ အမ်ားၾကီး ေပ်ာက္ကုန္တယ္။ သူ႔ရဲ ႔ Personality ပါ တခါတည္း ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္တယ္။ အသိဉာဏ္ပါ ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္တယ္။ အေတြးအေခၚနဲ႔ ရတဲ့ အသိဉာဏ္ဟာ Personality အေျပာင္းအလဲကို တကယ္မျဖစ္ေစႏိုင္ဘူး။ ဒီလိုတိုက္ရိုက္ၾကည့္ျပီးေတာ့ သိလာတဲ့ အသိဉာဏ္ဟာ Personality ကုိအမ်ားၾကီး ေျပာင္းလဲသြားေစတယ္။

သူတို႔အေနာက္ႏိုင္ငံကေျပာတဲ့ Personality ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ယူျပီးေတာ့ သံုးလိုက္ရတာပါ။ လူ႔ရဲ ႔ စိတ္ေနသေဘာထား၊ အျပဳအမူ၊ အသိအျမင္ ေျပာင္းလဲသြားတာ။ ေျပာင္းလဲတာမွ တကယ္ကို သိသိသာသာၾကီးကို ေျပာင္းလဲသြားတာဘဲ။ ေျပာင္းျပန္ျပန္မလာႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္တယ္။ ထိထိေရာက္ေရာက္ ၾကိဳးစားလို႔ရွိရင္။

အဲဒီေတာ့ တရားအားထုတ္တာေတြမွာ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ အားထုတ္တာေတြ ရွိေပမယ့္ ဒီပစၥဳပၸန္မွာျဖစ္ေနတဲ့၊ ခႏၶာကိုယ္မွာျဖစ္ေနတဲ့ သဘာ၀တရားကို အေတြြးမပါ၊ ပံုသ႑ာန္မွန္းဆမႈမပါဘဲႏွင့္ တိုက္ရိုက္သိတဲ့ ဒီတရားအားထုတ္တဲ့နည္းဟာ အရိုးဆံုး၊ သဘာ၀အက်ဆံုး၊ အထိေရာက္ဆံုးျဖစ္တယ္။ အေကာင္းဆံုးဘဲ။ Simple ျဖစ္တယ္။ Natural ျဖစ္တယ္။ Effective ျဖစ္တယ္။ ျပီးေတာ့ Simple ျဖစ္မွေကာင္းတယ္။ သိပ္ျပီးေတာ့ Complicated ျဖစ္လာရင္၊ ရႈပ္ေထြးကုန္တာမို႔လို႔ လုပ္ရတာ အဆင္မေျပေတာ့ဘူး။ ပင္ပန္းတယ္။ ေရရွည္မလုပ္ႏိုင္ဘူး။ တမင္တကာလုပ္ယူရတာမဟုတ္တဲ့ ရိုးရိုးေလးျဖစ္ေနတဲ့၊ သဘာ၀တရားကို ရိုးရိုးေလးဘဲ သတိေလးႏွင့္ကပ္ျပီးေတာ့ ၾကည့္ျပီးေတာ့ သိေနဖို႔ဘဲလိုတာဘဲ။

(ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက)

Audio File Download: http://minus.com/luFLzXsDKo05B
Youtube File: http://youtu.be/EH6ZCmEY2YE

ႏွစ္ကိုးဆယ္ၾကာတည္ေဆာက္ခဲ႔ရေသာ ဘုရားေက်ာင္းၿပီးေတာ့မွ


၁၆၂၅ ခုႏွစ္ေလာက္ကပါ ။ စပိန္နိုင္ငံ မွ ေကာ္က်ဴတိုစ့္ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းႀကီးကို ႏွစ္ေပါင္း ၉၀ ၾကာေအာင္ တည္
ေဆာက္ခဲ႔ရပါတယ္ ။ ဒီေက်ာင္းေတာ္ႀကီး ေနာက္ဆံုးအၿပီးသတ္ ေဆာက္လုပ္ၿပီးစီးတဲ႔ ေန ့မွာေတာ ့………
ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးဟာ ၿပိဳလဲပ်က္စီး သြားပါေတာ့တယ္ ။
ခက္ခက္ခဲခဲတည္ေဆာက္ထားၿပီးပါမွဗ်ာ 
ဒီေလာက္ႏွွစ္ေတြၾကာမွေတာ့ ဘယ္ခံနိုင္ေတာ့မလဲ။
သူငယ္ခ်င္းတို႔ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစ.............ေနခရမ္း
မူရင္း။    ။ ေနခရမ္း(ထူးဆန္းေထြလာ)

ကမာၻ႕အႀကီးဆံုးေရကန္ႀကီးမ်ား

ကမာၻ႕အႀကီးဆံုးေရကန္ႀကီးမ်ား ဆိုတာမူရင္းအတိုင္း တင္စားလိုက္တာပါ။
တကယ္ေတာ့ ဒီေရကန္ ႀကီးေတြက အင္း ၊ အိုင္အႀကီးစားေတြပါ။
တစ္ခ်ိဳ႕ဆိုရင္ ႀကီးလြန္းလို႔ပင္လယ္လို႔ေတာင္ေခၚၾကပါတယ္။ကုန္းတြင္းပိတ္
ေနရာေတြမွာ သဘာ၀အေလွ်ာက္တည္ရွိေနၾကတဲ့ ေဒသေတြပါ။
ကၽြန္ေတာ္႔ထံုးစံအတိုင္း အမွတ္စဥ္ (၁) မွ (၁၀)အထိတင္ေပးလိုက္ပါတယ္။
1. Caspian Sea
 
ကက္စပီယံ ပင္လယ္လို႕အမည္တြင္ပါတယ္။ ဒီေနရာက ကုန္းတြင္းေဒသ
ထဲမွာတည္ရွိၿပီး က်ယ္၀န္းျခင္းႏွင့္ သူ၏တည္ရွိမႈ လကၡဏာေတြ အရ
ပင္လယ္လို႔ေခၚၾကတာပါ။ ပင္လယ္ေရလိုပဲ ဆားဓာတ္ပါ၀င္မႈ ရွိပါတယ္။
အက်ယ္အ၀န္းကေတာ့ 371,000 km2 (သို႔) 143,000 စတုရန္းမိုင္ ရွိပါတယ္။
Kazakhstan, Turkmenistan, Iran, Azerbaijan ႏွင့္ Russia နိုင္ငံတို႔ႏွင့္
ဆက္စပ္တည္ရွိေနပါတယ္။


2. Michigan-Huron 

ဒီေရအိုင္ႀကီးကေတာ့ ကေနဒါ ႏွင့္ အေမရိကန္မွာ တည္ရွိတာပါ။
အိုင္ႀကီးက တစ္ခုတည္းမဟုတ္ပဲ Michigan ႏွင့္ Huron ႏွစ္ေနရာ
ဆက္စပ္ေနတာပါ။ သူတို႔ႏွစ္ခုကို က်ဥ္းေျမာင္းတဲ့ေရလက္ၾကား ႏွင့္ဆက္သြယ္
ေနပါတယ္။ အဲဒီေရလက္ၾကားေနရာဟာ ေရတက္ခ်ိန္ဆိုရင္ ေရျပင္က်ယ္ႀကီး
အျဖစ္နဲ႔ဆက္စပ္ေပးပါတယ္။ တစ္ခုစီဆိုရင္ ဒီစာရင္းမွာ နံပါတ္ႏွစ္မဟုတ္ပဲ
နံပါတ္ ၃ ႏွင့္ ေလးေလာက္ေတာ့ ရွိမွာပါ။ အက်ယ္အ၀န္းအားျဖင့္ 117,702 km2 (သို႔)
 45,445 စတုရန္းမိုင္ရွိပါတယ္။


3. Superior

ဒါလည္း ကေနဒါႏွင့္အေမရိကန္ မွာတည္ရွိၿပီး အေပၚက  Michigan-Huron ရဲ႕
အနီးမွာတည္ရွိတာပါ။ Michigan-Huron အိုင္ႏွစ္ခုကိုသာ တစ္ခုစီ ခြဲၿပီး မွတ္တမ္း
တင္ခဲ့ရင္ ဒီေရအိုင္ႀကီးက ကမာၻ႕အႀကီးဆံုး ေရခ်ိဳေရကန္ ( the world’s biggest freshwater
 lake ) လို႔မွတ္တမ္းျပဳရမွာပါ။ နံပါတ္ ၁ က ေရငန္ျဖစ္ေနတယ္ေလ။
အက်ယ္အ၀န္းအားျဖင့္ကေတာ့ 82,414 km square (သို႔) 31,820စတုရန္းမိုင္
ရွိပါတယ္။


4. Victoria

ယူဂန္ဒါ ၊ ကင္ညာ ႏွင့္ တန္ဇန္းနီးယား နိုင္ငံတို႔ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနပါတယ္။
69,485 km square (သို႔) 26,828 စတုရန္းမိုင္ က်ယ္ပါတယ္။

5. Tanganyika

Burundi, Tanzania, Congo ႏွင့္ Zambia နိုင္ငံတို႔ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနပါတယ္။
32,893 km2 (သို႔) 12,700စတုရန္းမိုင္က်ယ္၀န္းပါတယ္။ ဒီအိုင္ႀကီးရဲ႕ထူးျခားခ်က္
ကေတာ့ ကမာၻ႕ေရအနက္ဆံုး ေရကန္ေတြထဲမွာ ဒုတိယလို႔ စာရင္း၀င္ပါတယ္။

6. Baikal

ရုရွားနိုင္ငံ မွာတည္ရွိၿပီး 31,500 km square က်ယ္၀န္းပါတယ္။
ကမာၻ႕ေရအနက္ဆံုး ကန္ႀကီးျဖစ္ၿပီး ကမာၻေပၚမွ ေရကန္ေရအိုင္ေတြထဲမွာ
ေရခ်ိဳ ပမာဏ အမ်ားဆံုးတည္ရွိရာ ေနရာပါ။

7. Great Bear Lake

ကေနဒါတြင္ တည္ရွိၿပီး 31,080 km2 (သို႔) 12,000စတုရန္းမိုင္က်ယ္ပါတယ္။

8. Malawi Lake

အလည္သြားခ်င္စရာေနရာေလးးပါ။ မာလာ၀ီ မွာတည္ရွိၿပီး
30.044 km square (သို႔) 11,600 စတုရန္းမိုင္ က်ယ္ပါတယ္။ အာဖရိကတိုက္၏
ဒုတိယ ေရအနက္ဆံုး ေရကန္ႀကီးပါ။

9. Great Slave Lake

ကေနဒါမွာ တည္ရွိၿပီး ေျမာက္အေမရိက တိုက္၏ ေရအနက္ဆံုးေရကန္ႀကီးပါ။
28,930 km2 (သို႕) 11,170 စတုရန္းမိုင္က်ယ္ပါတယ္။

10. Erie Lake

ကေနဒါ ႏွင့္ အေမရိကန္မွာ တည္ရွိၿပီး  25,719 km2 (သို႔) 9,930စတုရန္းမိုင္
က်ယ္ပါတယ္။ ဒီစာစု ၏ နံပါတ္ ၂ ႏွင့္ ၃ အနီးအနားမွာပဲ တည္ရွိတာပါ။

သူငယ္ခ်င္းတို႔ ဒီေလာက္ဆိုရင္ ေက်နပ္ေလာက္ပါၿပီေနာ္။ အေသးစိတ္အခ်က္အလက္
မ်ားကိုေတာ့တင္ရမွာေတြမ်ားလို႔ မတင္ေပးနိုင္တာခြင့္လႊတ္ေပးပါခင္ဗ်ာ...
သူငယ္ခ်င္းမ်ားေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစ............ေနခရမ္း
မူရင္း ။     ။ေနခရမ္း(ထူးဆန္းေထြလာ)

ကမာၻ႕အျမင့္ဆံုး အေဆာက္အဦးမ်ား

ကမာၻ႕အျမင့္ဆံုး အေဆာက္အဦးမ်ား အေၾကာင္းကို အမွတ္စဥ္ (၁)မွ (၁၀)
အထိတင္ျပခ်င္ပါတယ္။ မွတ္တမ္းေတြက တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု အနည္းငယ္ ကြဲလြဲမႈ
ေတြရွိပါတယ္။ ဒါကလည္း ေနာက္ဆံုးတည္ေဆာက္မႈေတြ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု တိုးလာ
လို႔ ပါ။အခုဒီပိုစ့္ဟာလည္း ေနာင္ ႏွစ္မ်ားမွာဆိုရင္ ကြဲလြဲမႈေတြ ရွိလာအံုးမွာပါ။
သူငယ္ခ်င္းတို႔ဆက္ၿပီး ၾကည့္လိုက္ၾကပါအံုးေနာ္...
(၁) Burj Khalifa


၂၀၁၀ ထဲက ကမာၻ႕အျမင့္ဆံုးလို႕စာရင္း၀င္ထားတာပါ။  21 September 2004 မွာ
စတင္တည္ေဆာက္ခဲ႔ၿပီး 1 October 2009 မွာေတာ့ ၿပီးစီးခဲ႔ပါတယ္။
စတင္ဖြင့္လွစ္တာကေတာ့ 4 January 2010 မွပါ။ ယူေအအီး နိုင္ငံ ဒူဘိုင္းမွာ
တည္ရွိၿပီး 828 m (သို႕) 2,717 ေပ ျမင့္ပါတယ္။ ၁၆၃ထပ္ရွိပါတယ္။

(၂) Makkah Royal Clock Tower Hotel

ေဆာ္ဒီအာေရဗ် နိုင္ငံ  Mecca ၿမိဳ႕မွာတည္ရွိပါတယ္။ 601 m (သို႕)
1,971 ေပျမင့္ပါတယ္။ ၁၂၀ ထပ္ ရွိပါတယ္။ ၂၀၀၄ မွာ စတင္ခဲ့ၿပီး
၂၀၁၂ မွာ တည္ေဆာက္ၿပီးခဲ့ပါတယ္။ ဒီအေဆာက္အဦး ဟာ ကမာၻ႕အျမင့္ဆံုး
နာရီစင္ အျဖစ္မွတ္တမ္း၀င္ထားပါတယ္။ ကမာၻ႕အႀကီးဆံုး နာရီမ်က္ႏွာျပင္
တည္ရွိရာျဖစ္ၿပီး ကမာၻ႕အက်ယ္ဆံုး ေအာက္ေျခ ဧရီယာ တည္ရွိရာ အေဆာက္အဦး
တစ္ခုလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ေဟာ္တယ္အျဖစ္ ေပါင္းစပ္တည္ေဆာက္ထားပါတယ္။

( ၃ ) One World Trade Center

အေမရိကန္နိုင္ငံ နယူးေယာက္မွာတည္ရွိပါတယ္။ 541 m (သို႕) 1,776 ေပျမင့္ပါတယ္။
၂၀၀၆ ထဲက ေဆာက္ေနၿပီး ၂၀၁၃ မွာ ဖြင့္နိုင္ဖို႔ျပင္ဆင္ေနပါတယ္။
၁၀၄ ထပ္ရွိပါတယ္။

(၄) Taipei 101

ထိုင္၀မ္မွာ တညရွိတာပါ။ 509 m (သို႔) 1,670 ေပ ျမင့္ပါတယ္။
အထပ္ေပါင္း ၁၀၁ ထပ္ရွိပါတယ္။ ဒီအေဆာက္အဦးဟာ ၁၉၉၉ မွာ စတင္
ခဲ႔ၿပီး ၂၀၀၄ မွာၿပီးစီးခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္မွ စကာ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္အထိ ကမာၻ႕
အျမင့္ဆံုးအျဖစ္ မွတ္တမ္း၀င္ထားပါတယ္။

(၅) Shanghai World Financial Center

တရုတ္နိုင္ငံ မွာတည္ရွိၿပီး ၁၀၁ ထပ္ျမင့္ပါတယ္။
492 m (သို႔) 1,614 ေပ ျမင့္ပါတယ္။ ၁၉၉၇ မွာ စေဆာက္ၿပီး
၂၀၀၈ မွာ ၿပီးစီးခဲ့ပါတယ္။

(၆) International Commerce Centre

ေဟာင္ေကာင္မွာတည္ရွိၿပီး ၁၁၈ ထပ္ျမင့္ပါတယ္။
484 m (သို႔) 1,588 ေပျမင့္ပါတယ္။ ၂၀၀၂ မွာ စၿပီး ၂၀၁၀ မွာ
ၿပီးစီးခဲ့ပါတယ္။

(၇) Petronas Tower(၁) ႏွင့္ (၂)

အမွန္ဆို အမွတ္စဥ္ ၇ ႏွင့္ ၈ ထားရမွာပါ။ ေမွ်ာ္စင္ညီေနာင္မို႔
လို႔ ၿပီးေတာ့ အတူတူတည္ေဆာက္တာမို႔ ဒီအတိုင္ပဲတင္လိုက္ပါတယ္။
မေလးရွားနိုင္ငံမွာ တည္ရွိၿပီး တစ္ခုစီအျမင့္ဟာ 452 m (သို႔) 1,483 ေပ
ျမင့္ပါတယ္။ ၈၈ ထပ္စီ ရွိပါတယ္။  Taipei 101 မရွိခင္ ၂၀၀၄ အထိ ကမာၻ႕
အျမင့္ဆံုး ျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။

(၈) Zifeng Tower

တရုတ္နိုင္ငံ မွာပဲတည္ရွိတာပါ။ 450-metre (1,480ေပ) ျမင့္ပါတယ္။
၈၉ ထပ္ရွိပါတယ္။ ၂၀၀၅ မွ ၂၀၀၉ ထိတည္ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။

(၉) Willis Tower

အေမရိကန္ ၊ ခ်ီကာဂို မွာတည္ရွိပါတယ္။ 442 m (သို႔) 1,450 ေပျမင့္ပါတယ္။
ဒီစာရင္ထဲမွာေတာ့ သက္တမ္းအရင့္ဆံုးပါပဲ။ ၁၉၇၀ မွစတင္ခဲ့ၿပီး ၁၉၇၃ မွာ
ၿပီးစီးခဲ့ပါတယ္။ ၁၀၈ ထပ္ရွိပါတယ္။

(၁၁) Kingkey 100

တရုတ္နိုင္ငံ မွာ တည္ရွိၿပီးေတာ့ 442 m (သို႔) 1,449 ေပ ျမင့္ပါတယ္။
အထပ္ေပါင္း ၁၀၀ ရွိၿပီး ၂၀၀၇ မွစတင္တည္ေဆာက္ကာ ၂၀၁၁ မွာ
ၿပီးစီးဖြင့္လွစ္နိုင္ခဲ့ပါတယ္။

သူငယ္ခ်င္းတို႕ ဒီေလာက္ဆိုရင္ ေက်နပ္ေလာက္မွာပါ။ ဒီစာရင္းထဲမွာ
အထိမ္းအမွတ္အတြက္ တည္ေဆာက္ေလ့ရွိၾကတဲ့ ေမွ်ာ္စင္ေတြကို မထည့္ထားပါဘူး။
ရႈပ္သြားမွာ စိုးလို႔ပါ။ ေနာင္စိတ္၀င္စားၾကရင္ ထပ္တင္ေပးပါ့မယ္။ ျမန္မာျပည္က
အေဆာက္အဦးေတြကေတာ့ မပါဘူးဗ်။ wiki မွာလည္း အထပ္ ၅၀ ေက်ာ္မွ စာရင္း
သြင္းတယ္နဲ႔တူပါတယ္။ ေနာက္ဆိုရင္ေတာ့ ပါလာမွာပါ......
သူငယ္ခ်င္းတို႔ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစ................ေနခရမ္း

မူရင္း ။     ။ ေနခရမ္း(ထူးဆန္းေထြလာ)