!-kp-3နည္းပညာ-http:>
Wednesday, October 3, 2012
ဘေလာ့မွာPopularPostsကိုSlideပံုစံေျပာင္းနည္း...
သင္က်န္းမာခ်င္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒီအခ်ိန္ေတြကိုဂရုစုိက္ပါ
က်န္းမာေရး အတြက္ ဂရုစိုက္ရမည့္နာရီမ်ား သုေတသနျပဳခ်က္အရ ညဆိုင္းအလုပ္လုပ္သူမ်ားသည္ က်န္းမာေရးအေျခအေန ကေမာက္ကမျဖစ္တတ္သည္။
အမ်ိဳးသမီးမ်ားဆိုလွ်င္ရာသီမမွန္ျခင္း၊အရိုးပြေရာဂါျဖစ္ျခင္း၊ ရင္သားကင္ဆာျဖစ္ျခင္း၊ ကိုယ္၀န္မရရွိႏိုင္ျခင္း စသည့္ ေရာဂါမ်ားပိုမိုျဖစ္တတ္သည္။
ညသန္းေခါင္ ည ၁၂-နာရီ ၁၀-မိနစ္အထိ မအိပ္ေသးသူမ်ားတြင္ ခႏၶာကိုယ္၏
ဇီ၀ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲျဖစ္စဥ္မ်ားသည္ ကိုယ္တြင္းအရည္ေလာင္ကၽြမ္းမႈကိုသာ
အားကိုးရသည္။ ကိုယ္တြင္းအရည္ေလင္ကၽြမ္းမႈသည္ အဆိပ္အေတာက္ျဖစ္ေပၚမႈမ်ားတတ္သည္။
ခႏၶကုိယ္၏ ‘သက္ေစာင့္ရည္’ မ်ားကို အက္ဆစ္ဓါတ္ျဖစ္ေစႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ခဏခဏ
အိပ္ေရးပ်က္ခံသူမ်ားသည္ ေဆးလိပ္ေသာက္၊ အရက္ေသာက္သူမ်ားျဖစ္ႏိုင္သည့္ေရာဂါမ်ိဳးမ်ား ငါးဆပိုျဖစ္ႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေန႔စဥ္အတတ္ႏိုင္ဆံုး ည ၁၁-နာရီ မတိုင္မီ အိပ္ရမည္္။ မျဖစ္မေန
ညအလုပ္လုပ္ရန္ရွိသည္ဆိုလွ်င္လဲ (အသားမပါေသာ) ညလယ္စာစားလွ်င္ ခံသာေသးသည္။
နံနက္အခါ ေနထြက္သည္။ ညေနေရာက္လွ်င္ ေန၀င္သည္။ ေဆာင္းရာသီၿပီးလွ်င္
ေႏြရာသီေရာက္ေလသည္။ သဘာ၀ေလာကႀကီးသည္ အခ်ိန္မွန္မွန္၊စည္းခ်က္က်က်ျဖစ္ပ်က္ေနသည္။
လူ႔ခႏၶာကိုယ္လဲ သဘာ၀ ေလာကႀကီးတြင္ တည္ရွိၿပီး အခ်ိန္မွန္မွန္၊စည္းခ်က္က်က်
လႈပ္ရွားမွသာ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္မည္။
ည ၉-နာရီ မွ နံနက္၃-နာရီ = ခႏၶာကို္ယ္အားျဖည့္ခ်ိန္
ည ၉-နာရီ မွ ည ၁၁-နာရီ = ေရာဂါခုခံကာကြယ္စနစ္အခ်ိိန္
(အလယ္တန္းေအာက္ကေလးသူငယ္မ်ားသည္ ေရာဂါခုခံကာကြယ္စနစ္တည္ေဆာက္မႈမျပည့္စံုေသးသျဖင ့္ ည ၉-နာရီတြင္ အိပ္ႏိုင္လွ်င္ေကာင္း၏)
ည ၁၁-နာရိ မွ နံနက္ ၁-နာရီ = ရိုးတြင္းခ်ဥ္ဆီမွ ေသြးနီဥ တည္ေဆာက္ခ်ိန္
နံနက္ ၁-နာရီ မွ နံနက္ ၃-နာရီ= အသည္း၏အခ်ိန္
နံနက ၃-နာရီ မွ နံနက္ ၅-နာရီ= အသက္ရႈစနစ္အတြက္အခ်ိန္
နံနက္ ၄-နာရီ = ခႏၶာကိုယ္၏ ေသြးခုန္အားအေပ်ာ့ဆံုး၊ ႏွလံုးခုန္ႏႈန္း အေႏွးဆံုးအခ်ိန္
(ေဆးပညာတြင္ ‘အႏၱရာယ္မ်ားသည့္ေလးနာရီ’ ဟုေျပာစမွတ္ျပဳၾကသည္။
လက္ေတြ႔တြင္ ဤအခ်ိန္၌ ရင္ၾကပ္၊ႏွလံုး၊ေလျဖတ္၊ဦးေႏွာက္ေသြးေၾကာေရာဂါ၊
ေသြးတိုးေရာဂါ စသည္တို႔ ေရာဂါေဖာက္ျပန္ေသာ အခ်ိန္ျဖစ္တတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္
အဘိုးအဘြားမ်ား နံနက္ ၅-နာရီေက်ာ္မွကိုယ္လက္လႈပ္ရွားလမ္းေလွ်ာက္ထြက္သင့္သည္။ )
နံနက္ ၅-နာရီ မွ နံနက္ ၇-နာရီ = အူမႀကီးအလႈပ္ရွားဆံုးအခ်ိန္
နံနက္ ၇-နာရီ မွ နံနက္ ၉-နာရီ = အစာအိမ္အလႈပ္ရွားဆံုးအခ်ိန္
(ထို႔ေၾကာင့္ နံနက္ ၇-နာရီ မတိုင္ခင္ နံနက္စာစားသင့္သည္)
နံနက္ ၉-နာရီ မွ နံနက္ ၁၁-နာရီ = သရက္ရြက္အလႈပ္ရွားဆံုးအခ်ိန္
နံနက္ ၁၁-နာရီ မွ ေန႔လယ္ ၁-နာရီ = ရိုးတြင္းခ်ဥ္ဆီ ေသြးတည္ေဆာက္ခ်ိန္
(ေကာင္းစြာအနားယူႏိုင္ပါက ေသြးအားနည္းေရာဂါမျဖစ္ေတာ့ေပ)
ေန႔လယ္ ၁-နာရီ မွ ညေန ၃-နာရီ = အူသိမ္အလႈပ္ရွားဆံုးအခ်ိန္
(ေန႔လယ္ ၁-နာရီ မတိုင္ခင္ေန႔လည္စာစားလွ်င္ေကာင္း၏ – သို႔မဟုတ္က အစာအိမ္ေရာဂါ
ေလထိုးေလေအာင့္ေရာဂါျဖစ္တတ္သည္။)
ညေန ၃-နာရီ မွ ညေန ၅-နာရီ = ဆီးအိမ္အလႈပ္ရွားဆံုးအခ်ိန္
(ဤအခ်ိန္တြင္ေရမ်ားမ်ားေသာက္ရန္အေရးႀကီးသည္။)
ညေန ၅-နာရီ မွ ည ၇-နာရီ = ေက်ာက္ကပ္အလႈပ္ရွားဆံုးအခ်ိန္
ည ၇-နာရီမွ ည ၉-နာရီ = ႏွလံုးႏွင့္ဦးေႏွာက္အာရံုေၾကာစနစ္၏အလႈပ္ရွားဆံုးအခ် ိန္
(ဤသည္မွာ ေရွးတရုတ္တိုင္းရင္းေဆးပညာရွင္တို႔၏ အဆိုျဖစ္သည္။)
အကိုး။ ။ လင္ကြမ္ခ်န္၏က်န္းမာေရးစာအုပ္မွ
အေပါင္းအသင္းသူငယ္ခ်င္းမ်ားကုိယ့္က်န္းမာေရးအတြက္ အခ်ိန္ေတြကုိေလးစားျခင္းျဖင့္အနာေရာဂါကင္း
လွ်က္ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ေသာဘဝကုိပုိင္ဆုိင္ႏုိင္ၾကပါေစဗ်ာ...
********************************************
အမ်ိဳးသမီးမ်ားဆိုလွ်င္ရာသီမမွန္ျခင္း၊အရိုးပြေရာဂါျဖစ္ျခင္း၊ ရင္သားကင္ဆာျဖစ္ျခင္း၊ ကိုယ္၀န္မရရွိႏိုင္ျခင္း စသည့္ ေရာဂါမ်ားပိုမိုျဖစ္တတ္သည္။
ညသန္းေခါင္ ည ၁၂-နာရီ ၁၀-မိနစ္အထိ မအိပ္ေသးသူမ်ားတြင္ ခႏၶာကိုယ္၏
ဇီ၀ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲျဖစ္စဥ္မ်ားသည္ ကိုယ္တြင္းအရည္ေလာင္ကၽြမ္းမႈကိုသာ
အားကိုးရသည္။ ကိုယ္တြင္းအရည္ေလင္ကၽြမ္းမႈသည္ အဆိပ္အေတာက္ျဖစ္ေပၚမႈမ်ားတတ္သည္။
ခႏၶကုိယ္၏ ‘သက္ေစာင့္ရည္’ မ်ားကို အက္ဆစ္ဓါတ္ျဖစ္ေစႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ခဏခဏ
အိပ္ေရးပ်က္ခံသူမ်ားသည္ ေဆးလိပ္ေသာက္၊ အရက္ေသာက္သူမ်ားျဖစ္ႏိုင္သည့္ေရာဂါမ်ိဳးမ်ား ငါးဆပိုျဖစ္ႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေန႔စဥ္အတတ္ႏိုင္ဆံုး ည ၁၁-နာရီ မတိုင္မီ အိပ္ရမည္္။ မျဖစ္မေန
ညအလုပ္လုပ္ရန္ရွိသည္ဆိုလွ်င္လဲ (အသားမပါေသာ) ညလယ္စာစားလွ်င္ ခံသာေသးသည္။
နံနက္အခါ ေနထြက္သည္။ ညေနေရာက္လွ်င္ ေန၀င္သည္။ ေဆာင္းရာသီၿပီးလွ်င္
ေႏြရာသီေရာက္ေလသည္။ သဘာ၀ေလာကႀကီးသည္ အခ်ိန္မွန္မွန္၊စည္းခ်က္က်က်ျဖစ္ပ်က္ေနသည္။
လူ႔ခႏၶာကိုယ္လဲ သဘာ၀ ေလာကႀကီးတြင္ တည္ရွိၿပီး အခ်ိန္မွန္မွန္၊စည္းခ်က္က်က်
လႈပ္ရွားမွသာ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္မည္။
ည ၉-နာရီ မွ နံနက္၃-နာရီ = ခႏၶာကို္ယ္အားျဖည့္ခ်ိန္
ည ၉-နာရီ မွ ည ၁၁-နာရီ = ေရာဂါခုခံကာကြယ္စနစ္အခ်ိိန္
(အလယ္တန္းေအာက္ကေလးသူငယ္မ်ားသည္ ေရာဂါခုခံကာကြယ္စနစ္တည္ေဆာက္မႈမျပည့္စံုေသးသျဖင ့္ ည ၉-နာရီတြင္ အိပ္ႏိုင္လွ်င္ေကာင္း၏)
ည ၁၁-နာရိ မွ နံနက္ ၁-နာရီ = ရိုးတြင္းခ်ဥ္ဆီမွ ေသြးနီဥ တည္ေဆာက္ခ်ိန္
နံနက္ ၁-နာရီ မွ နံနက္ ၃-နာရီ= အသည္း၏အခ်ိန္
နံနက ၃-နာရီ မွ နံနက္ ၅-နာရီ= အသက္ရႈစနစ္အတြက္အခ်ိန္
နံနက္ ၄-နာရီ = ခႏၶာကိုယ္၏ ေသြးခုန္အားအေပ်ာ့ဆံုး၊ ႏွလံုးခုန္ႏႈန္း အေႏွးဆံုးအခ်ိန္
(ေဆးပညာတြင္ ‘အႏၱရာယ္မ်ားသည့္ေလးနာရီ’ ဟုေျပာစမွတ္ျပဳၾကသည္။
လက္ေတြ႔တြင္ ဤအခ်ိန္၌ ရင္ၾကပ္၊ႏွလံုး၊ေလျဖတ္၊ဦးေႏွာက္ေသြးေၾကာေရာဂါ၊
ေသြးတိုးေရာဂါ စသည္တို႔ ေရာဂါေဖာက္ျပန္ေသာ အခ်ိန္ျဖစ္တတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္
အဘိုးအဘြားမ်ား နံနက္ ၅-နာရီေက်ာ္မွကိုယ္လက္လႈပ္ရွားလမ္းေလွ်ာက္ထြက္သင့္သည္။ )
နံနက္ ၅-နာရီ မွ နံနက္ ၇-နာရီ = အူမႀကီးအလႈပ္ရွားဆံုးအခ်ိန္
နံနက္ ၇-နာရီ မွ နံနက္ ၉-နာရီ = အစာအိမ္အလႈပ္ရွားဆံုးအခ်ိန္
(ထို႔ေၾကာင့္ နံနက္ ၇-နာရီ မတိုင္ခင္ နံနက္စာစားသင့္သည္)
နံနက္ ၉-နာရီ မွ နံနက္ ၁၁-နာရီ = သရက္ရြက္အလႈပ္ရွားဆံုးအခ်ိန္
နံနက္ ၁၁-နာရီ မွ ေန႔လယ္ ၁-နာရီ = ရိုးတြင္းခ်ဥ္ဆီ ေသြးတည္ေဆာက္ခ်ိန္
(ေကာင္းစြာအနားယူႏိုင္ပါက ေသြးအားနည္းေရာဂါမျဖစ္ေတာ့ေပ)
ေန႔လယ္ ၁-နာရီ မွ ညေန ၃-နာရီ = အူသိမ္အလႈပ္ရွားဆံုးအခ်ိန္
(ေန႔လယ္ ၁-နာရီ မတိုင္ခင္ေန႔လည္စာစားလွ်င္ေကာင္း၏ – သို႔မဟုတ္က အစာအိမ္ေရာဂါ
ေလထိုးေလေအာင့္ေရာဂါျဖစ္တတ္သည္။)
ညေန ၃-နာရီ မွ ညေန ၅-နာရီ = ဆီးအိမ္အလႈပ္ရွားဆံုးအခ်ိန္
(ဤအခ်ိန္တြင္ေရမ်ားမ်ားေသာက္ရန္အေရးႀကီးသည္။)
ညေန ၅-နာရီ မွ ည ၇-နာရီ = ေက်ာက္ကပ္အလႈပ္ရွားဆံုးအခ်ိန္
ည ၇-နာရီမွ ည ၉-နာရီ = ႏွလံုးႏွင့္ဦးေႏွာက္အာရံုေၾကာစနစ္၏အလႈပ္ရွားဆံုးအခ် ိန္
(ဤသည္မွာ ေရွးတရုတ္တိုင္းရင္းေဆးပညာရွင္တို႔၏ အဆိုျဖစ္သည္။)
အကိုး။ ။ လင္ကြမ္ခ်န္၏က်န္းမာေရးစာအုပ္မွ
အေပါင္းအသင္းသူငယ္ခ်င္းမ်ားကုိယ့္က်န္းမာေရးအတြက္ အခ်ိန္ေတြကုိေလးစားျခင္းျဖင့္အနာေရာဂါကင္း
လွ်က္ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ေသာဘဝကုိပုိင္ဆုိင္ႏုိင္ၾကပါေစဗ်ာ...
********************************************
http://forverfriends.ning.com/profiles/blog/show?id=2863689%3ABlogPost%3A7984535&xgs=1&xg_source=msg_share_post
အုန္းသီးတစ္လံုးရဲ႕ လွ်ိဳ႔၀ွက္ခ်က္
အုန္းသီးဟာ လူေတြအတြက္ ေကာင္းမြန္ထူးျခားတဲ႔ အစာတစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္.. အထူးျခားဆုံးက လူ႔အသက္ကိုေတာင္ ကယ္တင္ႏိုင္စြမ္းရွိတဲ႕ အသီးျဖစ္ပါတယ္.. အုန္းသီးဟာ ေသြးတြင္း သၾကားဓာတ္ကို တည္ျငိမ္ေစႏိုင္စြမ္းရွိျခင္း၊ ကိုလက္စေရာကို ေလ်ာ႔ခ်ေပးႏုိင္စြမ္းရွိျခင္း၊ ေရဓာတ္ကို ထိန္းသိမ္းေပးျခင္းနဲ႔ အေရးေပၚ ေသြးေရၾကည္သြင္းဖို႔ လိုအပ္ေနသူမ်ားကိုေတာင္မွ အုန္းရည္ျဖင္႔ အစားသြင္းကုသေပးႏိုင္ျခင္းစတဲ႔ အုန္းသီးရဲ႔ အသံုး၀င္အေရးပါပံုကို သိရွိသူမွာ လူအနည္းစုေလာက္သာ ရွိပါတယ္.. ေခတ္ေပၚ ေဆးသုေတသနျပဳသူမ်ားကလည္း အုန္းသီးဟာ က်န္းမာေရးအတြက္ အလြန္အက်ိဳးျပဳေစႏိုင္ေသာ အသီးျဖစ္ေၾကာင္း ေလ႔လာေတြ႔ရွိရပါတယ္..
အုန္းရည္
အုန္းသီးထဲမွ အုန္းရည္ဟာ လူ႕အသက္ကို ကယ္တင္ေပးႏိုင္စြမ္း ရွိပံုနဲ႔ပတ္သက္ျပီး အေကာင္းဆံုး သက္ေသတစ္ခုကို ေျပာျပရမယ္ဆိုရင္ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းက ပစိဖိတ္ေဒသစစ္ပြဲေတြမွာ စစ္သားေတြ အမ်ားအျပား ဒဏ္ရာရၾကတဲ႔အခါ အေရးေပၚ ေသြးသြင္းဖို႔ လိုအပ္ေနေပမဲ႔ စစ္ေျမျပင္ျဖစ္တာေၾကာင္႔ ေသြးရည္ၾကည္ပုလင္းေတြကို အခ်ိန္မွီ ရရွိဖို႔ အခက္အခဲ ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ ဆရာ၀န္ေတြဟာ အုန္းသီး ႏုႏုထဲက သန္႔စင္တဲ႕ အုန္းရည္ကို ေသြးရည္ၾကည္အစား ထိုးသြင္းကုသျပီး အသက္ကယ္ခဲ႕ရတဲ႔ ျဖစ္ရပ္ေတြ ရွိခဲ႕ပါတယ္.. အုန္းရည္ဟာ လူခႏၶာကိုယ္ရွိ ေသြးရည္ၾကည္နဲ႔ ထပ္တူနီးပါး တူညီျပီး ေသြးအမ်ိဳးအစား အားလံုးနဲ႔ သင္႔ေတာ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္..
အုန္းရည္ဟာ ဓါတ္တိုးပစၥည္းပါ၀င္မႈ မ်ားျပားျပီး လူေတြကို အထူးအက်ိဳးျပဳေၾကာင္း ေလ႔လာေတြ႔ရွိရပါတယ္..
ကိုလက္စေရာကို က်ဆင္းေစျခင္း
အစာေျခႏိုင္စြမ္း ျမင္႔မားေစျခင္း
အေရျပားတြန္႔ျခင္းကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္ျခင္း
ေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္ကို ထိန္းညွိေပးျခင္း
ဗိုင္းရပ္စ္ပိုးမ်ားကို ကာကြယ္တိုက္ဖ်က္ျခင္း
ဆဲလ္အသစ္မ်ားကို တိုးပြားေစျခင္း
ဟိုမုန္းကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးျခင္း
ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို ေလ်ာ႔ခ်ေပးႏိုင္ျခင္း
အဟာရဓာတ္ႏွင္႔ ေအာက္ဆီဂ်င္ကို ဆဲလ္မ်ားအတြင္း ပို႔ေဆာင္ေပးႏိုင္ျခင္း
ဇီ၀ရုပ္ျဖစ္ပ်က္ျခင္းကို တိုးတက္ေစျခင္း
ေရာဂါမ်ားကို ခုခံကာကြယ္ေပးျခင္း
မွတ္ဥာဏ္ခ်ဳိ႔ယြင္းမႈကို ကာကြယ္ေပးျခင္း
ဘက္တီးရီးယားမ်ားကို ေသေစႏိုင္ျခင္း
စတဲ႔ အက်ိဳးဆက္မ်ားစြာကို ေပးႏိုင္တဲ႕အတြက္ေၾကာင္႔ က်န္းမာေရးအတြက္ အဖိုးတန္တဲ႔ အုန္းသီးျဖစ္ပါတယ္.. အုန္းသီးအႏုတြင္ သန္႔စင္ေကာင္းမြန္ေသာ မျပည္႔၀ဆီမ်ား ပါ၀င္တဲ႔အတြက္ အုန္းသီးအရင္႔ထက္စာရင္ အဆီပါ၀င္မႈနႈန္း နည္းပါးပါတယ္.. ထို႔ေၾကာင္႔လည္း က်န္းမာေရးအတြက္ စဥ္းစားျပီး အုန္းသီးတစ္လံုးကို ၀ယ္ယူမယ္ဆိုရင္ အုန္းသီးအႏုကို ရွာေဖြ ၀ယ္ယူသင္႔တယ္လို႕ သိရပါတယ္.. အုန္းသီး အႏုအရင္႔ ေရြးခ်ယ္ပံုမွာ အုန္းသီးအႏုသည္ ခပ္စိမ္းစိမ္းအေရာင္ရွိျပီး အုန္းသီးအရင္႔မွာ အစိမ္းေရာင္ နည္းပါးျပီး အညိဳခပ္ေဖ်ာ႕ေဖ်ာ႔အေရာင္ ရွိတတ္ပါတယ္..
အုန္းဆီ
အုန္းသီးကေန ရရွိတဲ႔ အုန္းဆီဟာလည္း အလြန္အက်ိဳးမ်ားတဲ႔ ေဆးကုသမႈဆိုင္ရာ ပစၥည္းအျဖစ္ သံုးစြဲႏိုင္ပါေသးတယ္.. အုန္းဆီဟာ အားလံုးသိၾကတဲ႕အတိုင္း ဆံပင္သန္စြမ္းနက္ေမွာင္ဖို႔ အလြန္ေကာင္းမြန္တဲ႔ သဘာ၀ အားျဖည္႔ေဆး ျဖစ္ပါတယ္.. အုန္းဆီျဖင္႔ ဦးေခါင္းကို မွန္မွန္ ႏွိပ္နယ္ေပးပါက ဦးေရျပားတြင္ျဖစ္တတ္ေသာ ေဘာက္ႏွင္႕ ဦးေရျပားေျခာက္ေသြ႔ျခင္းတို႔ကို ကာကြယ္ႏိုင္ပါတယ္။ ပ်က္စီးေနေသာ ဆံပင္မ်ားကို ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းဖို႔ အတြက္လည္း အုန္းဆီမွာ အလြန္ေကာင္းမြန္ အဆင္ေျပပါသည္။ ထို႔ေၾကာင္႕လည္း အုန္းဆီကို ဆံပင္ျပဳျပင္ေရး ပစၥည္း၊ ေဗာက္မ်ား ကာကြယ္ေသာပစၥည္းအျဖစ္ နည္းမ်ိဳးစံုျဖင္႔ ထုတ္လုပ္ၾကပါတယ္.. ေနာက္ထပ္ အသံုး၀င္ေသာအခ်က္မွာ အုန္းဆီသည္ သြားပိုးစားျခင္း၊ သြားေရာဂါမ်ားျဖစ္ျခင္းကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္တယ္လို႕ သိရပါတယ္.. အုန္းဆီအနည္းငယ္ကို သြားဖံုးႏွင္႕ သြားတို႔တြင္ အျမဲတမ္း ပြတ္တိုက္ေပးပါက သြားမ်ားကို ပိုမိုခိုင္မာေစႏိုင္ပါတယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္.…
အုန္းဆီရဲ႕ အျခားအသံုး၀င္ပံုမွာ ေျခာက္ေသြ႕ေသာ အေရျပားမ်ားအတြက္ အေကာင္းဆံုး moisturizer ျဖစ္ပါတယ္.. အုန္းဆီကို အေရျပားေပၚလိမ္းျပီး ႏွိပ္နယ္ေပးပါက အသားပတ္ျခင္း၊ ေျခာက္ေသြ႕ျခင္း၊ အက္ကြဲျခင္းမ်ား မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္.. အေရျပားတြန္႔ျခင္းကိုလည္း ေႏွာင္႕ေႏွးေစတယ္လို႕ သိရပါတယ္. အုန္းဆီပါ၀င္တဲ႕ အေရျပားေစာင္႕ေရွာက္ ပစၥည္းမ်ားျဖစ္တဲ႕ ဆပ္ျပာ၊ အသားလွလိမ္းေဆး၊ လူးေဆးခရမ္စသျဖင္႔ အမ်ားအျပားကို ထုတ္လုပ္ၾကပါတယ္.. ထိခိုက္ရွနာမ်ားအတြက္လည္း အုန္းဆီဟာ ေဆး၀ါးတစ္လက္အျဖစ္ အေထာက္အကူျပဳႏိုင္ပါေသးတယ္.. ဒဏ္ရာေပၚမွာ အုန္းဆီကို လိမ္းေပးျခင္းအားျဖင္႕ ျပင္ပမွ ဖုန္မ်ား ၊ ဘက္တီးရီးယားမ်ားနဲ႕ ဗိုင္းရပ္စ္မ်ား မ၀င္ေရာက္ႏိုင္ေအာင္ အလႊာပါးေလးအျဖစ္ ဖံုးအုပ္ထားေစပါတယ္.. အုန္းဆီဟာ ဒဏ္ရာေပၚမွ ပ်က္စီးသြားေသာ တစ္ရွဴးမ်ားကို အျမန္ဆံုး ျပန္လည္ ေကာင္းမြန္ေစႏိုင္စြမ္းရွိေၾကာင္း သိရပါတယ္.. အုန္းဆီဟာ ဘက္တီးရီးယားမ်ား၊ ဗိုင္းရပ္စ္မ်ား၊ အေရျပားေပၚ ျဖစ္တတ္ေသာမိႈမ်ား၊ စသည္တို႕ကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ကာကြယ္ေပးႏိုင္စြမ္း ရွိပါတယ္..
အုန္းသီးထြက္ပစၥည္းမ်ား
အုန္းသီးကေန ထုတ္လုပ္တဲ႔ အုန္းႏို႔၊ အုန္းမႈန္႔၊ အုန္းသီးဖတ္ စသည္တို႔သည္လည္း အစားအေသာက္မ်ား၊ ဟင္းလ်ာမ်ား၊ မုန္႔မ်ား ခ်က္ျပဳတ္ရာတြင္ အသံုးျပဳၾကပါတယ္.. အခ်ိဳ႕ေသာႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အုန္းႏို႔မွာ ဟင္းလ်ာအေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ မပါမျပီး အသံုးျပဳၾကတဲ႔ အရာသာထူးကဲ ေကာင္းမြန္ေစေသာ ဟင္းခ်က္ဖြယ္ တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္.. ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ေတာ႔ ဟင္းခ်က္ရာတြင္ အသံုးျပဳမႈ နည္းပါးေသာ္လည္း ျမန္မာမုန္႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ အုန္းႏို႔ပါ၀င္တတ္ပါတယ္.. အုန္းရည္မွာ က်န္းမာေရးအတြက္ အေထာက္အကူမ်ားစြာ ျဖစ္ေစႏိုင္ေသာ္လည္း အုန္းႏုိ႔ႏွင္႔ျပဳလုပ္ေသာ အစားအေသာက္မ်ား အလြန္အကၽြံစားသံုးပါက ေသြးတိုးေရာဂါသမားမ်ားအတြက္ အလြန္အႏၱရာယ္ၾကီးပါတယ္..
က်န္းမာေရးအတြက္ အုန္းရည္မ်ားမ်ားေသာက္ျပီး အုန္းဆီ မ်ားမ်ားလိမ္းလို႔ အုန္းႏို႔ကိုေတာ႔ သင္႕တင္႔ရံုသာ စားၾကပါစို႔ေနာ္…. :)
Kiran Patil ရဲ႕ Health Benefits of Coconut Oil, Coconut Water Health Benefits ႏွင္႔ Funzug.com မွ အခ်က္အလက္မ်ားကို မွီျငမ္းကိုးကားပါသည္။
ဤပိုစ္႔ပါ အခ်က္အလက္မ်ားကို အတည္ျပဳေပးျပီး အခ်က္အလက္အသစ္မ်ား ထပ္မံရွာေဖြ ကူညီေပးေသာ ေဒါက္တာဇီ၀က(ေဆး-၂) အား အထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။
http://futurestars-myanmar.ning.com/profiles/blog/show?id=6405389%3ABlogPost%3A474485&xgs=1&xg_source=msg_share_post
barbie အရုပ္ကေလးနဲ႔တူေအာင္ ခြဲစိတ္ခဲ႔ေသာ မိန္းကေလး
ယခုလည္း သာမန္မိန္းကေလးတစ္ေယာက္မွ barbie အ၇ုပ္ကေလး ႏွင့္ခြ်တ္စြတ္ တူေစ၇န္ အသားအနာခံ ပိုက္ဆံအကုန္ခံ ျပီး ျပ ုလုပ္ထားပုံကုိတင္ျပ ခ်င္ပါသည္...
ယူက၇ိန္းႏိုင္ငံမွ Valeria Lukyanova အမည္၇အမ်ိ ုးသမီးတစ္ဦး သည္ ေဒၚလာ ၈၀၀၀၀၀ ၇ွစ္သိန္းအကုန္ခံျပီး ခြဲစိတ္မူကိုခံယူ ခဲ ့သည္ ထိုအမ်ိ ုးသမီးသည္ အ၇ုပ္မ နွင့္တူေစ၇န္ နံ၇ုိးႏွစ္ေခ်ာင္းမွ် မိမိကိုယ္ မွ ထုတ္ပယ္ခဲ ့၇သည္ ထိုမွသာ အ၇ုပ္ကဲ ့သုိ ့ခါးေသး ၇င္ခ်ီျဖစ္ေစမည္........နွာေခါင္းမွာလည္းအလြန္အမင္း
ေသးငယ္ေစ၇န္အတြက္ အစစ္ကိုျဖတ္ထုတ္ကာ silicon နွာေခါင္းအတုကိုအစား
ထုိးေပးထားရသည္။
http://alinkabar.ning.com/profiles/blog/show?id=6320079%3ABlogPost%3A1035795&xgs=1&xg_source=msg_share_post
ေခတ္ဆန္ျခင္း နဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ
ေရးသားသူ ..လုထုေဒၚအမာ
လူထုေဒၚအမာ က ကလ်ာမဂၢဇင္း မွာ ေျပာထားတာေလးကို ျမန္မာမိန္းခေလးမ်ား သတိျပဳမိေစဖို႕ ျပန္လည္ေရးသားေပးလိုက္ပါတယ္။
အေမေျပာခဲ့တာက ဒီလိုပါ ျမန္မာမေတြရဲ႕ အမ်ိဳသား၀တ္စံုဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ အမ်ိဳးသား၀တ္စံုရယ္လို႕ ရွိခ်င္ေသးလား။ မရွိရင္လည္း ရတာပါပဲလို႕ ေအာက္ေမ့ေနၾကသလား။ ရွိခ်င္ေသးတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေအာက္ထစ္ဆံုး ထဘီေတာ့ ၀တ္စံုအျဖစ္သတ္မွတ္ရဦးမွာပါပဲ။ ဟိႏၵဴအမ်ိဳးသမီးမ်ားကို ၾကည့္လိုက္ရင္ ဆာရီဟာ သူတို႕အမ်ိဳးသား၀တ္စံုပါပဲ။ ဒါဟာ အခုျပသနာလုပ္ေနရတယ္။ အမ်ိဳးသား၀တ္စံုရွိေနခ်င္ေသးလား၊ မရွိခ်င္ေတာ့ဘူးလားဆိုတာကို ျငင္းခုန္ေနရတယ္။ ဘာျပဳလို႕လဲဆိုေတာ့ ဒီေခတ္ တက္လူမိန္းကေလးေတြက ခါးမွာထမီမ၀တ္ၾကေတာ့ဘဲနဲ႕ စကတ္ တို႕ ၊ ေဘာင္းဘီ တို႕ ၀တ္ေနၾကလို႔ပါ။ စကတ္ဆိုတာ ထဘီ မဟုတ္ပဲနဲ႕ ထဘီေယာင္ေဆာင္ထားတဲ့ အ၀တ္တမ်ိဳးပါ။ သူက ခါးေပၚမွာေတာ့၀တ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ထဘီလို လံုလံုျခံဳျခံဳ ခ်ီထားဖံုးထားတဲ့ အ၀တ္အထည္မ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။ ေပါင္ရင္းေလာက္တိုတဲ့စကပ္ရွိတယ္ ၊ ဒူးေအာက္ေရာက္တဲ့စကပ္ရွိတယ္ ၊ စကပ္ကို ေပါင္ရင္းအထိခြဲထားတဲ့ စကပ္ရွိတယ္ ၊ အခုေနာက္တည့္တည့္ကခြဲတဲ့စကပ္ေတာင္ရွိေသးတယ္။ အခုျမန္မာမေလးေတြ ၀တ္တဲ့စကပ္က ေပါင္ေလာက္ထိတိုတဲ့ စကပ္ေတာင္ ရွိေနပါျပီ။ ၀တ္ရဲတဲ့သူေတြက ၀တ္ေနၾကျပီ။ ႏို႕ေပမယ့္ ေဘးခြဲ ၊ ေနာက္ခြဲ နဲ႕ စကပ္ရွည္ရွည္ေတြကေတာ့ ျမန္မာမိန္းကေလးတိုင္းလိုလို ၀တ္၀ံ့တာျမင္ေနရျပီ။ အခုေတာ့ အေမလဲ မရွိေတာ့ပါဘူး… အေမ မျမင္ရေတာ့ဘူးေပါ့…
အေပၚပိုင္းက်ျပန္ေတာ့လည္း ရင္ညြန္႔အထက္ ဘာမွ မရွိဘူး။ အေမတို႕ေရွးတုန္းက အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ ရင္လ်ားၾကီးနဲ႕ လူထဲမထြက္ရဲၾကပါဘူး။ ခုေတာ့ရင္လ်ားထားတဲ့အတိုင္း အေပၚပိုင္းဗလာနဲ႕ လက္သန္းတျခမ္းေလာက္ ၾကိဳးေလးေတြသာ ပခံုးမွာခ်ိတ္လို႕ လူျမင္ကြင္းမွာ သြားေနလာေနၾကတာ မသင့္ေလွ်ာ္လြန္းပါဘူးကြယ္။ ဟိုး ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ကတည္းက “အရွက္ကို အသက္နဲ႕လဲမယ္ ´´ ဆိုျပီး အေမတို႕ျမန္မာမိန္းမေတြ ေၾကြးေက်ာ္ခဲ့တဲ့စကားရွိပါတယ္။ အရွက္ကို အသက္ထက္ပိုျပီး တန္ဖိုးထားတဲ့စကားပါ။ ဒါေၾကာင့္ သမီးေလးတို႕ကေရာ သမီးေလးတို႕ရဲ႕ အုပ္ထိန္းသူေတြကပါ ၀ိုင္း၀န္းတည့္မတ္ေပးၾကပါ။ ျပီးေတာ့ ထဘီ နဲ႕ စကပ္ ရဲ႕ ကြာျခားမႈကို အေမနည္းနည္းေျပာျပခ်င္တယ္။ ထဘီက ၀တ္ရင္း ၊ ထိုင္ရင္းကေန တေနရာမွာ တခုခုစြန္းသြားေပသြားလိုကရွိရင္ အဲ့ဒီအစြန္းအေပကို လြယ္လြယ္လွည့္၀တ္လို႕ရတယ္။ ဖံုးကြယ္လို႕ရတာေပါ့။ စကပ္ကေတာ့ ေဘာင္းဘီလိုပဲ ဘယ္ေနရာေပေပ ဒီအေပကို လွည့္လို႕လည္းမရဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဖံုးလို႕ကြယ္လို႕မရဘူးေပါ့။
ေနာက္တခုက ျမန္မာမိန္းကေလးေတြ ေဘာင္းဘီ၀တ္တာကိုလည္းေျပာခ်င္ေသးတယ္။ ေတာထဲေတာင္ထဲ ခရီးၾကမ္းသြားလို႕ ထိုင္ထေကာင္းတဲ့ေဘာင္းဘီမို႕ ၀တ္တာမ်ိဳးကို အေမမေျပာလိုေပမယ့္ အခုေခတ္ျမိဳ႕ေပၚက ျမန္မာမိန္းကေလးေတြ၀တ္တဲ့ ေဘာင္းဘီမ်ိဳးကိုေတာ့ အေမအေတာ္အံ့ၾသမိတယ္။ ခ်က္ေပၚေအာင္၀တ္တယ္။ အေပၚအက်ၤ ီ တိုနံ႕နံ႕နဲ႕မို႕ ေဘာင္းဘီနဲ႕ ကုန္းကြေနရင္ အမ်ိဳးသမီးေအာက္ခံ ဘာေရာင္၀တ္တယ္ဆိုတာေတာင္ ေမာင္နဲ႕ႏွမ သားနဲ႕အမိ အျမင္မေတာ္တာေတြေတြေနၾကရျပီ။ အေမတို႕ျမန္မာဓေလံထံုးစံက မိန္းကေလး၀တ္တဲ့ အ၀တ္အစားဟာ “ဣေျႏၵရတယ္´´ ဆိုတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ပါရတယ္။ အ၀တ္အစားကိုက လွ်ပ္ေပၚတယ္ ၊ ေလာ္လီတယ္ ဆိုတာမ်ိဳးမျဖစ္ေစရဘူး။ အခုေတာ့တမင္ပဲ လွ်ပ္ေပၚေလာ္လီတဲ့ အဆင္အျပင္ကိုေရြး၀တ္ေနၾကတယ္။ အေမတို႕ျမန္မာမိန္းမေတြမွာ ဖံုးကြယ္အပ္တဲ့အရာဆိုတာရွိတယ္။ ေဖာ္လွစ္သင့္တဲ့အရာဆိုတာရွိတယ္။ ဘယ္ဟာကဘာလဲလို႕မသဲကြဲရင္ အေမ႕ကိုတိုးတိုးေမး။ အခုေတာ့ တခ်ိဳ႕မိန္းကေလးေတြက ဖံုးကြယ္အပ္တဲ့အရာကို အလြန္တရာ ေဖာ္ခ်င္လွစ္ခ်င္ျဖစ္ေနၾကတယ္။ ဒါဟာ ေခတ္မီတာ ေခတ္ဆန္တာလို႕ ထင္ေနသလား။
အဲ့ဒီေနရာမွာ တို႕အေရွ႕နဲ႕ အေနာက္ကေျပာင္းျပန္ပါ။ အေနာက္ကမိန္းကေလးေတြက ဘာနဲ႕မဆို စြဲေဆာင္ႏိုင္တယ္လို႕ ခံယူတယ္။ တို႕အေရွ႕တိုင္းကအဲ့ဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ တို႕အေရွ႕တိုင္းသူမိန္းမေတြဟာ အေနာက္တိုင္းသူမိန္းမေတြနဲ႕မတူတာတခ်က္ရွိတယ္။ တို႕အေရွ႕တိုင္းသူေတြက ကိုယ္မွာရွိတဲ့ အရည္အခ်င္းအစစ္ေတြနဲ႕ လုပ္စရာရွိတာကို လုပ္ႏိုင္တယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ တို႕အေရွ႕တိုင္းသူေတြက အေနာက္တိုင္းမိန္းမေတြထက္သာပါတယ္။ သမီးမိန္းကေလးတို႕ ျပိဳင္ခ်င္သပဆိုရင္ေျပာတာပါ။ ခုေခတ္မိန္းကေလးေတြရဲ႕အျမင္က အေမတို႕နဲ႕ ေတာ္ေတာ္ကို ကြာဟေနတယ္။ ဥပမာဆိုပါေတာ့ အေမတို႕တသက္လံုးလက္ခံလာတာက `ခ်က္´ဆိုတာ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေဖာ္လွစ္အပ္တဲ့အရာမဟုတ္ဘူး။ လံုလံုျခံဳျခံဳ ဖံုးကြယ္ထားရမဲ့အရာမ်ိဳး။ အခုေခတ္မိန္းကေလးေတြက ဒီခ်က္ၾကီးကို ေဖာ္ရံုလွစ္ရံုမကဘူး ေရႊေငြရတနာမ်ား ဆင္ယင္ေသးသတဲ့။ အံ့ၾသလို႕မဆံုးဘူး။ သူတို႕အေဖေတြကလည္း ဒါကိုၾကည့္ေနၾကသတဲ့။ အဲ့ဒီေတာ့ေခတ္ၾကီးကိုပဲ အျပစ္တင္ရမလား လူေတြကဲလာရဲလာတာကိုပဲ အျပစ္တင္ရမလား ၊ အေမအသက္၇ွည္ေနေသးတာကိုပဲအျပစ္တင္ရမလား မေျပာတတ္ေတာ့ဘူး။
လူထုေဒၚအမာ .(ျမန္မာပီသႏိုင္ၾကပါေစ)..................................၊
(ဆူးရဲသကၠရာဇ္)
http://crazybag.ning.com/profiles/blog/show?id=4800960%3ABlogPost%3A1457999&xgs=1&xg_source=msg_share_post
ေမာင္ရင္ေလာင္းကုိ နတ္ျပဖုိ႔လုိသလား?
ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ေရာက္လာၿပီဆုိရင္ ၿမိဳ႕လည္းၿမိဳ႕အေလ်ာက္
ေတာလည္းေတာအေလ်ာက္
ရွင္ေလာင္းလွည့္ပဲြေတြနဲ႔
စည္ကားေနေလ့ ရွိပါတယ္။ ကားနဲ႔တစ္မ်ိဳး၊ ဆင္ေတြျမင္းေတြနဲ႔တစ္ဖုံ၊
လွည္းနဲ႔တစ္လွည့္၊ လူနဲ႔တစ္ထမ္း စီတန္းကာ လွည့္လည္ေလ့ရွိၾကတဲ့
ရွင္ေလာင္းလွည့္ပဲြမွာ ဘုရားေက်ာင္းကန္အနားသြားၿပီး ဘုရားကုိပတ္လုိ႔
နတ္စဥ္ရွာကာ ေမာင္ရင္ေလာင္းကုိ နတ္ျပၾကတဲ့ အလုပ္ကလည္း အဟုတ္ကုိျဖစ္ၿပီး
အ႐ႈတ္ေတြနဲ႔ ညစ္ေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ကဘယ္လုိ စလုိက္တယ္မသိတဲ့
ဒီရွင္ေလာင္း နတ္ျပတဲ့ ကိစၥဟာ အေတာ့္ကုိအ႐ုိးစဲြေနၿပီး ကန္ေတာ့ပဲြကုိစီနဲ႔
မျပမျဖစ္ဘဲ တန္းတန္းစဲြကာ အလဲြႀကီး လဲြေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္ျပရတာလဲလုိ႔ေမးရင္ မေသခ်ာတဲ့ အေျဖေတြနဲ႔ နတ္ကုိင္မွာဆုိးလုိ႔ပါလုိ႔လည္း ေျပာတတ္ၾကပါေသးတယ္။ ဘယ္နတ္က ဘယ္ဟာကုိ ကုိင္မွာလဲလုိ႔ ေမးေတာ့ အရွင္ဘုရားကလည္း ရွာရွာေဖြေဖြ ေမးေနျပန္ပါၿပီဆုိၿပီး မသိမသာ ေရွာင္ထြက္သြားတာေတြလည္း ခဏခဏႀကဳံေနရတတ္ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လဲြေနတာကေတာ့ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ရွင္ျပဳရဟန္းခံေတြကုိ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ရဟန္းေလာင္း ကုိရင္ေလာင္းေတြကုိ ရွင္ဘုရင္လုိ၊ အိမ္ေရွ႕မင္းသားေလးေတြလုိ ျပင္ဆင္ၿပီး ျမင္းေတြဆင္းေတြ၊ ၿမိဳ႕ေတြမွာဆုိ ကားေတြနဲ႔ လွည့္လည္တဲ့ အစဥ္အလာေတြဟာ ဘုရားအေလာင္း ေတာထြက္တဲ့ ပုံစံကုိ အတုယူၿပီး လုိက္လုပ္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေျဖမယ္ဆုိရင္ ေျဖလုိ႔ရပါေသးတယ္။ ဒါလည္းပဲ မလုိအပ္လွတဲ့ အပုိအလုပ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ရွင္ျပဳရဟန္းခံတဲ့ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္က ရွင္ရဟန္းအျဖစ္ကုိ အမွန္အကန္ ရရွိဖုိ႔အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ပါ။ က်န္တာေတြက ပကာသနနဲ႔ ခ်ဲ႕ထြင္မႈေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ခက္တာက အဲဒီလုိပဲြေတြမွာ ဘာမဆုိင္ညာမဆုိင္ ကန္ေတာ့ပဲြကုိင္ၿပီး ရဟန္းေလာင္း၊ ကုိရင္ေလာင္းေတြကုိ နတ္စဥ္ေရွ႕သြားၿပီး ျပတာကေတာ့ တကယ့္ကုိ သဘာဝမက်တဲ့ လဲြေခ်ာ္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ နတ္ကုိင္မွာဆုိလုိး နတ္ကုိမကုိင္ေအာင္ သြားျပရေအာင္လည္း မေကာင္းတာ လုပ္တာမွမဟုတ္ဘဲ
ေကာင္းတာလုပ္တဲ့အေပၚမွာ ဘာမ်ားေၾကာက္စရာ လုိေသးလုိ႔လဲေပါ့။ ဒါမွနတ္ကုိင္တယ္ဆုိရင္ ဒီနတ္ဟာ နတ္အစစ္မဟုတ္တဲ့ နတ္ဆုိးနတ္ညစ္ပဲ ျဖစ္မွာပါ။ တကယ္ေတာ့ ေၾကာက္တယ္ဆုိတာ မဟုတ္တာလုပ္တဲ့သူမွ အရာရာကုိ ေၾကာက္ေနရၿပီး ဟုိအားကုိးဒီအားကုိးလုပ္ရတာပါ။ ေကာင္းတာလုပ္တဲ့ သူေတြအတြက္ ဒါေတြက မလုိပါဘူး။ ေကာင္းမႈက ေစာင့္ေရွာက္ၿပီးသားပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။ နတ္ျပလုိ႔ နတ္ကေစာင့္ေရွာက္ေပးႏုိင္မွာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ေတာင္မွ သူမ်ားကုိ အမွီျပဳၿပီး ဟိုအပင္မီွေနရ၊ ဒီအပင္မွာမွီေနရ စသျဖင့္ ေနေနရတာ ဘယ္လုိလုပ္ ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္မွာလည္းေပါ့။
တကယ္ေတာ့ ကိစၥတစ္ခုဟာ အေၾကာင္းမရွိဘဲ ဘာအက်ိဳးမွ ျဖစ္လာစရာ မရွိပါဘူး။ နတ္ကုိင္မွာ တကယ္ေၾကာက္ရင္ ကုိယ့္အလုပ္ကုိယ္ ေကာင္းေအာင္လုပ္ဖုိ႔ပဲ လုိပါတယ္။ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ နယ္ဘက္က အျဖစ္အပ်က္ေလးတစ္ခုကုိ သတိရမိပါတယ္။ နယ္က ရွင္ျပဳပဲြတစ္ခုမွာ အဲဒီလုိ ေမာင္းရင္ေလာင္းလွည့္ၿပီး နတ္ကုိင္မွာဆုိးလုိ႔ နတ္ကုိသြားျပကာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ေရာက္ခါနီး ရွင္းေလာင္းဖြက္ၾကတုန္း အဖြက္ခံရတဲ့ ေမာင္ရင္ေလာင္းေလး တစ္ေယာက္ ေသသြားခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္နဲ႔ ႀကဳံခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ျဖစ္ပုံက နတ္ျပၿပီးအျပန္မွာ ခပ္ငယ္ငယ္ ေမာင္ရင္ေလာင္းကုိ ထမ္းလာတဲ့ လူငယ္တစ္ခ်ိဳ႕က အဲဒီရွင္ေလာင္းကုိ ထမ္းၿပီး အိမ္တစ္အိမ္ရဲ႕ ရာဝင္အုိးႀကီးထဲမွာ ထည့္ကာ အေပၚက အေလးအပန္ေတြနဲ႔ပိတ္ၿပီး အလွဴရွင္ေတြဆီ မုန္႔ဖုိးေတာင္းဖုိ႔ သြားရာက အျပန္မွာ စင္းအုိးႀကီးကုိ ဖြင့္ၾကည့္ေတာ့ ကေလးက အသက္မြန္းၿပီး ေသေနတာကုိ ေတြ႕ရေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ မိဘေတြေရာ အလွဴရွင္ေတြပါ ယူႀကဳံးမရ ျဖစ္ၾကတဲ့ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခု လက္ေတြ႕ႀကဳံခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကေလးေသရတာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ေပမယ့္ ကပ္ၿပီးေျပာေၾကးဆုိရင္ နတ္ေတြကုိေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔ နတ္ျပၿပီးမွ ဒီကိစၥ ျဖစ္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ နတ္ကဘာလုိ႔ မေစာင့္ေရွာက္တာလဲေပါ့။ မကုိင္ေအာင္၊ မေႏွာက္ယွက္ေအာင္ သူ႔ကုိ ျပထားေပးရဲ႕သားနဲ႔ ဘာလုိ႔ မကာကြယ္တာလဲေပါ့။ ေမးမယ္ဆုိရင္ ေမးစရာေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။
ေျပာခ်င္တာကာ ရွင္ေလာင္းနတ္ျပတဲ့ ကိစၥက ရဟန္းခံ ရွင္ျပဳပဲြနဲ႔ ဘာမွမသက္ဆုိင္တဲ့ ကိစၥဆုိတာကုိ ေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားလက္ထက္ သားေတာ္ရာဟုလာကုိ ကုိရင္ဝတ္ေပးတုန္းက၊ ရွင္သာရိပုတၱရာရဲ႕ ညီေတာ္ ရွင္ေရဝတေလးကုိ ကုိရင္ဝတ္ေပးတုန္းက ဘာမွရွင္ေလာင္းလွည့္တာ၊ နတ္ျပတာေတြ မရွိခဲ့ပါဘူး။ ေက်ာင္းေတာ္ကုိ ေခၚသြားၿပီး ဆံခ်သကၤန္းေတာင္းေစၿပီး ဥပဇၥ်ာယ္ယူေစကာ ရွင္သာမေဏ သီလေတြကုိေပးလုိ႔ ရွင္အျဖစ္ ခ်ီးေျမႇာက္ခဲ့တာေတြပဲ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ရွင္ျပဳရျခင္းရဲ႕ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္က ရွင္ျဖစ္ဖုိ႔၊ ကုသုိလ္ရဖုိ႔စတာေတြက အဓိကပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ က်န္တာေတြက အပုိေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကုိ ဒီေန႔ေခတ္ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာေတြက ပုံႀကီးခ်ဲ႕ၿပီး ရွင္ျပဳအလွဴလုပ္မွာကုိပဲ ဟုိဆရာ၊ ဒီဆရာဆီသြားၿပီး ဟုိရက္ဒီရက္ ေရြးရတာနဲ႔၊ ဟုိျပဒီျပ လုပ္ရတာနဲ႔ မလုိအပ္တာေတြမွာ ေငြကုန္လူပန္းေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိက တရားနာရမယ့္အခ်ိန္က်ေတာ့ ပင္ပန္းၿပီး တရားမနာႏုိင္ဘဲ တရားပဲြမွာ ငုိက္ကုန္ၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ တစ္လဲြဆံပင္ေကာင္းၿပီး မလုိအပ္တာေတြမွာ ခ်ဲ႕ထြင္ၾကတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာေတြရဲ႕ လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြေတြထဲမွာ ရဟန္းေလာင္း၊ ရွင္ေလာင္းေတြကုိ နတ္ျပတဲ့ ကိစၥဟာလည္း မလုိအပ္တဲ့၊ အဓိပၸါယ္မရွိတဲ့ အလဲြတစ္ခုလုိ ေပၚေပၚထင္ထင္ ျဖစ္လာေနတဲ့အတြက္ ဒီလုိအလဲြမ်ိဳးေတြကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး ရဟန္းခံရျခင္း၊ ရွင္ျပဳရျခင္းရဲ႕ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ေလာက္ပဲ အႏွစ္သာရရွိရွိ လုပ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း မလုိအပ္တဲ့ ကန္ေတာ့ပဲြထုိးတာတုိ႔၊ နတ္ျပတာတုိ႔ စတာေတြကုိ မလုပ္မိေအာင္ သတိျပဳဆင္ျခင္ၾကဖုိ႔ လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြတစ္ခုအျဖစ္ တင္ျပရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိအလဲြေတြကုိ ဆင္ျခင္ၿပီး ေနာက္ေနာင္ မိမိတုိ႔ရဲ႕ သားသမီးေတြကုိ သာသနာ့ေဘာင္ကုိ သြပ္သြင္းတဲ့အခါမွာ ရွင္သာမေဏျဖစ္ဖုိ႔၊ ရဟန္းျဖစ္ဖုိ႔ အဓိကနဲ႔ အဲဒီရွင္သာမေဏဘဝ၊ ရဟန္းဘဝမွာ အမွန္တကယ္ ကုသုိလ္ရေစဖုိ႔ စတာေတြကုိသာ ေရွး႐ႈေဆာင္ရြက္ၾကဖုိ႔ မလုိအပ္တဲ့အရာေတြမွာ မေရာင္ရာဆီမလူးၾကဖုိ႔ ေစတနာစကား ေမတၱာအားနဲ႔ ထပ္မံၿပီး အသိေပးတုိက္တြန္း လုိက္ရပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္ျပရတာလဲလုိ႔ေမးရင္ မေသခ်ာတဲ့ အေျဖေတြနဲ႔ နတ္ကုိင္မွာဆုိးလုိ႔ပါလုိ႔လည္း ေျပာတတ္ၾကပါေသးတယ္။ ဘယ္နတ္က ဘယ္ဟာကုိ ကုိင္မွာလဲလုိ႔ ေမးေတာ့ အရွင္ဘုရားကလည္း ရွာရွာေဖြေဖြ ေမးေနျပန္ပါၿပီဆုိၿပီး မသိမသာ ေရွာင္ထြက္သြားတာေတြလည္း ခဏခဏႀကဳံေနရတတ္ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လဲြေနတာကေတာ့ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ရွင္ျပဳရဟန္းခံေတြကုိ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ရဟန္းေလာင္း ကုိရင္ေလာင္းေတြကုိ ရွင္ဘုရင္လုိ၊ အိမ္ေရွ႕မင္းသားေလးေတြလုိ ျပင္ဆင္ၿပီး ျမင္းေတြဆင္းေတြ၊ ၿမိဳ႕ေတြမွာဆုိ ကားေတြနဲ႔ လွည့္လည္တဲ့ အစဥ္အလာေတြဟာ ဘုရားအေလာင္း ေတာထြက္တဲ့ ပုံစံကုိ အတုယူၿပီး လုိက္လုပ္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေျဖမယ္ဆုိရင္ ေျဖလုိ႔ရပါေသးတယ္။ ဒါလည္းပဲ မလုိအပ္လွတဲ့ အပုိအလုပ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ရွင္ျပဳရဟန္းခံတဲ့ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္က ရွင္ရဟန္းအျဖစ္ကုိ အမွန္အကန္ ရရွိဖုိ႔အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ပါ။ က်န္တာေတြက ပကာသနနဲ႔ ခ်ဲ႕ထြင္မႈေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ခက္တာက အဲဒီလုိပဲြေတြမွာ ဘာမဆုိင္ညာမဆုိင္ ကန္ေတာ့ပဲြကုိင္ၿပီး ရဟန္းေလာင္း၊ ကုိရင္ေလာင္းေတြကုိ နတ္စဥ္ေရွ႕သြားၿပီး ျပတာကေတာ့ တကယ့္ကုိ သဘာဝမက်တဲ့ လဲြေခ်ာ္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ နတ္ကုိင္မွာဆုိလုိး နတ္ကုိမကုိင္ေအာင္ သြားျပရေအာင္လည္း မေကာင္းတာ လုပ္တာမွမဟုတ္ဘဲ
ေကာင္းတာလုပ္တဲ့အေပၚမွာ ဘာမ်ားေၾကာက္စရာ လုိေသးလုိ႔လဲေပါ့။ ဒါမွနတ္ကုိင္တယ္ဆုိရင္ ဒီနတ္ဟာ နတ္အစစ္မဟုတ္တဲ့ နတ္ဆုိးနတ္ညစ္ပဲ ျဖစ္မွာပါ။ တကယ္ေတာ့ ေၾကာက္တယ္ဆုိတာ မဟုတ္တာလုပ္တဲ့သူမွ အရာရာကုိ ေၾကာက္ေနရၿပီး ဟုိအားကုိးဒီအားကုိးလုပ္ရတာပါ။ ေကာင္းတာလုပ္တဲ့ သူေတြအတြက္ ဒါေတြက မလုိပါဘူး။ ေကာင္းမႈက ေစာင့္ေရွာက္ၿပီးသားပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။ နတ္ျပလုိ႔ နတ္ကေစာင့္ေရွာက္ေပးႏုိင္မွာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ေတာင္မွ သူမ်ားကုိ အမွီျပဳၿပီး ဟိုအပင္မီွေနရ၊ ဒီအပင္မွာမွီေနရ စသျဖင့္ ေနေနရတာ ဘယ္လုိလုပ္ ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္မွာလည္းေပါ့။
တကယ္ေတာ့ ကိစၥတစ္ခုဟာ အေၾကာင္းမရွိဘဲ ဘာအက်ိဳးမွ ျဖစ္လာစရာ မရွိပါဘူး။ နတ္ကုိင္မွာ တကယ္ေၾကာက္ရင္ ကုိယ့္အလုပ္ကုိယ္ ေကာင္းေအာင္လုပ္ဖုိ႔ပဲ လုိပါတယ္။ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ နယ္ဘက္က အျဖစ္အပ်က္ေလးတစ္ခုကုိ သတိရမိပါတယ္။ နယ္က ရွင္ျပဳပဲြတစ္ခုမွာ အဲဒီလုိ ေမာင္းရင္ေလာင္းလွည့္ၿပီး နတ္ကုိင္မွာဆုိးလုိ႔ နတ္ကုိသြားျပကာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ေရာက္ခါနီး ရွင္းေလာင္းဖြက္ၾကတုန္း အဖြက္ခံရတဲ့ ေမာင္ရင္ေလာင္းေလး တစ္ေယာက္ ေသသြားခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္နဲ႔ ႀကဳံခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ျဖစ္ပုံက နတ္ျပၿပီးအျပန္မွာ ခပ္ငယ္ငယ္ ေမာင္ရင္ေလာင္းကုိ ထမ္းလာတဲ့ လူငယ္တစ္ခ်ိဳ႕က အဲဒီရွင္ေလာင္းကုိ ထမ္းၿပီး အိမ္တစ္အိမ္ရဲ႕ ရာဝင္အုိးႀကီးထဲမွာ ထည့္ကာ အေပၚက အေလးအပန္ေတြနဲ႔ပိတ္ၿပီး အလွဴရွင္ေတြဆီ မုန္႔ဖုိးေတာင္းဖုိ႔ သြားရာက အျပန္မွာ စင္းအုိးႀကီးကုိ ဖြင့္ၾကည့္ေတာ့ ကေလးက အသက္မြန္းၿပီး ေသေနတာကုိ ေတြ႕ရေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ မိဘေတြေရာ အလွဴရွင္ေတြပါ ယူႀကဳံးမရ ျဖစ္ၾကတဲ့ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခု လက္ေတြ႕ႀကဳံခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကေလးေသရတာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ေပမယ့္ ကပ္ၿပီးေျပာေၾကးဆုိရင္ နတ္ေတြကုိေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔ နတ္ျပၿပီးမွ ဒီကိစၥ ျဖစ္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ နတ္ကဘာလုိ႔ မေစာင့္ေရွာက္တာလဲေပါ့။ မကုိင္ေအာင္၊ မေႏွာက္ယွက္ေအာင္ သူ႔ကုိ ျပထားေပးရဲ႕သားနဲ႔ ဘာလုိ႔ မကာကြယ္တာလဲေပါ့။ ေမးမယ္ဆုိရင္ ေမးစရာေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။
ေျပာခ်င္တာကာ ရွင္ေလာင္းနတ္ျပတဲ့ ကိစၥက ရဟန္းခံ ရွင္ျပဳပဲြနဲ႔ ဘာမွမသက္ဆုိင္တဲ့ ကိစၥဆုိတာကုိ ေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားလက္ထက္ သားေတာ္ရာဟုလာကုိ ကုိရင္ဝတ္ေပးတုန္းက၊ ရွင္သာရိပုတၱရာရဲ႕ ညီေတာ္ ရွင္ေရဝတေလးကုိ ကုိရင္ဝတ္ေပးတုန္းက ဘာမွရွင္ေလာင္းလွည့္တာ၊ နတ္ျပတာေတြ မရွိခဲ့ပါဘူး။ ေက်ာင္းေတာ္ကုိ ေခၚသြားၿပီး ဆံခ်သကၤန္းေတာင္းေစၿပီး ဥပဇၥ်ာယ္ယူေစကာ ရွင္သာမေဏ သီလေတြကုိေပးလုိ႔ ရွင္အျဖစ္ ခ်ီးေျမႇာက္ခဲ့တာေတြပဲ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ရွင္ျပဳရျခင္းရဲ႕ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္က ရွင္ျဖစ္ဖုိ႔၊ ကုသုိလ္ရဖုိ႔စတာေတြက အဓိကပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ က်န္တာေတြက အပုိေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကုိ ဒီေန႔ေခတ္ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာေတြက ပုံႀကီးခ်ဲ႕ၿပီး ရွင္ျပဳအလွဴလုပ္မွာကုိပဲ ဟုိဆရာ၊ ဒီဆရာဆီသြားၿပီး ဟုိရက္ဒီရက္ ေရြးရတာနဲ႔၊ ဟုိျပဒီျပ လုပ္ရတာနဲ႔ မလုိအပ္တာေတြမွာ ေငြကုန္လူပန္းေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိက တရားနာရမယ့္အခ်ိန္က်ေတာ့ ပင္ပန္းၿပီး တရားမနာႏုိင္ဘဲ တရားပဲြမွာ ငုိက္ကုန္ၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ တစ္လဲြဆံပင္ေကာင္းၿပီး မလုိအပ္တာေတြမွာ ခ်ဲ႕ထြင္ၾကတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာေတြရဲ႕ လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြေတြထဲမွာ ရဟန္းေလာင္း၊ ရွင္ေလာင္းေတြကုိ နတ္ျပတဲ့ ကိစၥဟာလည္း မလုိအပ္တဲ့၊ အဓိပၸါယ္မရွိတဲ့ အလဲြတစ္ခုလုိ ေပၚေပၚထင္ထင္ ျဖစ္လာေနတဲ့အတြက္ ဒီလုိအလဲြမ်ိဳးေတြကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး ရဟန္းခံရျခင္း၊ ရွင္ျပဳရျခင္းရဲ႕ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ေလာက္ပဲ အႏွစ္သာရရွိရွိ လုပ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း မလုိအပ္တဲ့ ကန္ေတာ့ပဲြထုိးတာတုိ႔၊ နတ္ျပတာတုိ႔ စတာေတြကုိ မလုပ္မိေအာင္ သတိျပဳဆင္ျခင္ၾကဖုိ႔ လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြတစ္ခုအျဖစ္ တင္ျပရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိအလဲြေတြကုိ ဆင္ျခင္ၿပီး ေနာက္ေနာင္ မိမိတုိ႔ရဲ႕ သားသမီးေတြကုိ သာသနာ့ေဘာင္ကုိ သြပ္သြင္းတဲ့အခါမွာ ရွင္သာမေဏျဖစ္ဖုိ႔၊ ရဟန္းျဖစ္ဖုိ႔ အဓိကနဲ႔ အဲဒီရွင္သာမေဏဘဝ၊ ရဟန္းဘဝမွာ အမွန္တကယ္ ကုသုိလ္ရေစဖုိ႔ စတာေတြကုိသာ ေရွး႐ႈေဆာင္ရြက္ၾကဖုိ႔ မလုိအပ္တဲ့အရာေတြမွာ မေရာင္ရာဆီမလူးၾကဖုိ႔ ေစတနာစကား ေမတၱာအားနဲ႔ ထပ္မံၿပီး အသိေပးတုိက္တြန္း လုိက္ရပါတယ္။
{ စာေရးသူ = အရွင္၀ိစိတၱ (မနာပ ဒါယီ) }
http://heartcity.ning.com/profiles/blog/show?id=6515581%3ABlogPost%3A73526&xgs=1&xg_source=msg_share_post
Subscribe to:
Posts (Atom)