သံၿဖဴဇရပ္ၿမိဳ ့မွ စစ္သခၤ်ဳိင္း
သံၿဖဴဇရပ္ မဟာမိတ္စစ္သခၤ်ဳိင္းသည္ သံၿဖဴဇရပ္-က်ဳိက္ခမီသြားကားလမ္းေဘးတြင္ တည္ရွိပါသည္။
အက်ယ္အ၀န္းမွာ ၁၀ ဧက ခန္ ့ၿဖစ္သည္။ အုတ္ဂူငယ္ေပါင္း ၃၇၇၁ ခုပါ၀င္ၿပီး ၁၉၄၆ ခု ဒီဇင္ဘာ ၁၈ ရက္ေန ့တြင္
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကိုယ္တိုင္တက္ေရာက္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး သက္ဆိုင္ရာ စစ္သခၤ်ဳိင္းေကာ္မရွင္၏
ေထာက္ပံ့ထိန္းသိမ္းမႈၿဖင့္ သက္တမ္းအႏွစ္(၆၀)ေက်ာ္ရွိၿပီၿဖစ္ေသာ္လည္း အပန္းေၿဖ စခန္းအၿဖစ္
ထိန္းသိမ္းထားရွိမႈေႀကာင့္ က်ဆံုးခဲ့ေသာ ရဲေဘာ္မ်ား၏ သားသမီးေဆြမ်ဳိးမ်ား ႏိုင္ငံၿခားဧည္သည္ ၃၀၀ ေက်ာ္ခန္ ့
ႏွစ္စဥ္ လာေရာက္ ဂါရ၀ၿပဳေလ့ရွိေႀကာင္းသိရပါသည္။
စစ္သခၤ်ဳိင္းအတြင္းသို ့ႏိုင္ငံၿခားသားမ်ားသာ ၀င္ေရာက္ခြင့္ၿပဳေႀကာင္း သိရပါသည္။
ၿမန္မာၿပည္မွ ကမာၻ ့အၿမင့္ဆံုး ၿမင္းခံုတံတား(ဂုတ္ထိပ္ တံတား)
ဂုတ္ထိပ္တံတား(Goteik viaduct) အမည္ရ ေတာင္ႀကားၿဖတ္ မီးရထားသံလမ္း
တံတားရဲ့တည္ေနရာကေတာ့ ရွမ္းၿပည္နယ္ အေနာက္ပိုင္း ေနာင္ခ်ဳိၿမိဳ ့အနီးမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။
အတိအက်အားၿဖင့္ မႏၱေလး-လာရႈိးလမ္း၊ေနာင္ခ်ဳိဘူတာအလြန္ ၇ မိုင္အကြာမွာ တည္ရွိပါတယ္။
ၿပင္ဦးလြင္ နဲ ့လာရႈိး ၿမိဳ ့ႏွစ္ၿမိဳ ့ႀကားက တံတားလို ့လည္း ႏိုင္ငံၿခားသားမ်ားက အလြယ္မွတ္ထားႀကပါတယ္။
The World Largest Trestle လို ့အသိအမွတ္ၿပဳထားတဲ့ တံတားၿဖစ္ၿပီး Trestle ဆိုတာ
စတီး၊သံမဏိ၊သံေခ်ာင္းမ်ားၿဖင့္ ေထာက္ခံထားေသာ တံတားလို ့လြယ္လြယ္ကူကူ ဘာသာၿပန္ႏိုင္ပါတယ္။
ၿမန္မာအေခၚကေတာ့ ၿမင္းခံု တံတားၿဖစ္ပါတယ္။
ဒုတိယ ကမာၻစစ္အတြင္းက သမိုင္း၀င္ လီဒိုလမ္းမႀကီး
ဒုတိယ ကမာၻစစ္အတြင္းက မဟာဗ်ဳဟာက်တဲ့ လီဒိုလမ္းမႀကီးကို တည္ေဆာက္ခဲ့ရာမွာ လူေပါင္း ၆၃,၀၀၀ နဲ ့ေငြေႀကးအေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၁၅၀ သံုးစြဲခဲ့တယ္လို ့ သမိုင္းအေထာက္အထားမ်ားအရ သိရွိရပါတယ္။ဒီလမ္းမႀကီးကိုတရုတ္၊အိႏၵိယ၊ၿဗိတိသွ် တပ္မ်ား စစ္လက္နက္၊ရိကၡာသယ္ယူပို ့ေဆာင္ေရးအတြက္ အသံုးၿပဳခဲ့ေႀကာင္းေဖာ္ၿပထားပါတယ္။ လီဒိုလမ္းမ တည္ေဆာက္မႈမွာ အေမရိကန္စစ္သား ၁၁၀၀ေက်ာ္ ေသဆံုးခဲ့တယ္လို ့မွတ္တမ္းတင္ထားပါတယ္။၁၉၄၅ ခုႏွစ္ အေစာပိုင္းမွာ ဒီလမ္းမႀကီးကို တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ အေမရိကန္ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Vinegar Joe Stilwell ကိုဂုဏ္ၿပဳတဲ့အေနနဲ ့ တရုတ္ေခါင္းေဆာင္ ခ်န္ေကရွိတ္က Stiwell Road လို ့ေၿပာင္းလဲေခၚေ၀ၚခဲ့ပါတယ္။မဟာမိတ္တို ့ စစ္ဗ်ဳဟာအရ ေဖာက္ခဲ့ေသာလမ္း၊စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး စတီး၀ဲလ္၊စစ္အင္ဂ်င္နီယာ ဟပ္ခ်္ဖီးတို ့စြန္ ့စြန္ ့
စားစား ေဖာက္ခဲ့ရေသာလမ္း၊ရိုင္ဖယ္လြယ္ရင္း စစ္တိုက္ရင္း ခက္ခဲစြာ ေဖာက္ခဲ့ရေသာလမ္း၊ထိုလမ္းကို တိုက္ရင္းေဖာက္၊ ေဖာက္ရင္းတိုက္ရသၿဖင့္ တစ္ေန ့၁ မိုင္မွ်ေပါက္ေအာင္ မနည္းေဖာက္ခဲ့ႀကရသည္။ ဖ်ားနာရင္းေသႀက၊စစ္တိုက္ရင္း က်ဆံုးႀကႏွင့္ ေတာေတာင္ထူထပ္ မတ္ေဆာက္ေတာင္ႏွင့္ ေခ်ာက္ကမ္းပါးတို ့အႀကား ေဖာက္ခဲ့ရေသာလမ္းသည္ သမိုင္း၀င္လမ္း ၿဖစ္ခဲ့ရသည္။ သို ့ေပမဲ့ လမ္းေဖာက္ပံုစနစ္က်သည္ဟု ဆိုရမည္။ ေခ်ာင္းရိုးတစ္ေလွ်ာက္ကိုရွာေဖြၿပီး ေတာင္နံရံေဘးတြင္ ၿဖတ္ေဖာက္ထားသၿဖင့္ စစ္ယာဥ္တန္းမ်ား ေရၿဖည့္ရန္ လြယ္ကူ၏။ ေရွးယခင္ကလမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ အေရးေပၚစက္သံုးဆီ အလြယ္တကူၿဖည့္ရန္ သံပိုက္လိုင္းမ်ား ေတာက္ေလွ်ာက္သြယ္တန္းခဲ့
သည္ဟု ဆို၏။ ယခုအခါ အဆိုပါ သံပိုက္လံုးမ်ားပ်က္စီး ကုန္ေသာ္လည္း နာဂရိုးရာအိမ္အခ်ဳိ ့တြင္ အိမ္တိုင္လုပ္ထားသည္ကို ေတြ ့ရ၏။ ေတာေတာင္သဘာ၀မွာ အၿမဲစိမ့္ေအးေနၿပီး အဖိုးတန္သစ္ ေပါက္ေရာက္ၿခင္းမရွိေသာႀကိဳးၿပင္သစ္ေတာမ်ားၿဖစ္သည္။
ကခ်င္ၿပည္နယ္ တႏိုင္းမွရွင္ေဘြယန္ အထိ ကားလမ္းသည္ အတက္အဆင္းတခ်ဳိ ့ေခ်ာင္းတစ္ခ်ဳိ ့ရွိေသာ္လည္း လမ္းမွာလြန္စြာ ေၿဖာင့္ၿဖဴးေနသည္ကို ေတြ ့ရသၿဖင့္ တပ္မေတာ္အင္ဂ်င္နီယာ ဗိုလ္ႀကီးႀကည္ေမာင္ကို ေမးၿမန္းႀကည့္ရာ "မဟာမိတ္ေတြက ေလယာဥ္နဲ ့လမ္းအူေႀကာင္းရွာတယ္ဗ်၊ ဒီဘက္လမ္းေႀကာဆိုတာ ႀကိမ္၀ါးပဲ အမ်ားဆံုးေပါက္တာဆိုေတာ့ေလယာဥ္ ေပၚကေနၿပီးေတာ့ ေလာင္စာဆီေတြ တန္းတန္းႀကီး သြန္ခ်ၿပီး မီးရိႈ ့လိုက္တာပဲ၊ဒါေႀကာင့္ လမ္းဟာၿဖဴးေနတာေပါ့" တဲ့။
လီဒိုလမ္းမ၏ မတ္ေဆာက္ေသာအတက္လမ္းမွာ ကခ်င္ၿပည္နယ္ တႏိုင္းၿမိဳ ့နယ္ ရွင္ေဘြယန္မွ စတင္သည္။
ထိုမွ (၁၈)မိုင္ စခန္းအထိ အတက္ခ်ည္းသာ ၿဖစ္သၿဖင့္ ကုန္တင္ယာဥ္၊ရိကၡာပို ့ယာဥ္တန္းမ်ား ငယ္သံပါေအာင္
ေအာ္ဟစ္ရုန္းကန္ တက္ႀကရသည္။
ေလေဗာက္အိုးရဲ- စတီး၀ဲလမ္း (လီဒိုလမ္း) ခရီးသည္
(နာဂေၿမ နန္းယြန္း-ပန္ေဆာင္သြား ေတာလားမွ)ကူးယူ ေဖာ္ၿပပါသည္။
(www.facebook.com/pages/ၿမန္မာ-တို ့-ရဲ့-ယဥ္္ေက်းမႈ-အေမြ-အႏွစ္မ်ား/182039631890567?ref=stream)
http://www.mmcfamily.org/profiles/blog/show?id=3003595%3ABlogPost%3A1757256&xgs=1&xg_source=msg_share_post
No comments:
Post a Comment