“ ❤ ဤဘေလာ့ရဲ႕ Post မ်ားကို အၿမဲ Update ျပဳလုပ္ေပးလွ်က္ရွိပါသည္ ❤ ”

Tuesday, June 4, 2013

တစ္ဘဝစာအပယ္လြတ္ရန္ နည္းလမ္းေကာင္း

ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္း
ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာ၀တၳိ ျပည္အနီး ၀ိသာခါေက်ာင္းအမႀကီး လွဴဒါန္းထားေသာ ပုဗၺာ႐ံုေက်ာင္းေတာ္
ႀကီး၌ သီတင္း သံုးေတာ္မူစဥ္ ဥပုသ္ေန႔တစ္ေန႔တြင္ ၀ါသာခါေက်ာင္းအမႀကီးသည္ ပန္းမ်ားႏွင့္ အျခားလွဴ
ဖြယ္ပစၥည္းမ်ားကို ယူေဆာင္၍ ျမတ္စြာဘုရား ထံေတာ္သို႔ လာေရာက္ကာ ႐ိုေသစြာ ရွိခုိးလ်က္ထိုင္ေန၏။
ျမတ္စြာဘုရားက “၀ိသာခါ - ေနျမင့္မွ ဘာကိစၥလာသလဲ” ဟု ေမးေတာ္မူ၏။ ၀ိသာခါက “ယေန႔ဥပုသ္ေန႔
ျဖစ္၍ တပည့္ေတာ္မ ဥပုသ္ေစာင့္လာပါသည္ဘုရား” ဟုေလွ်ာက္ထား၏။
ျမတ္စြာဘုရားက “၀ိသာခါ - ဥပုသ္သံုးမ်ိဳး ရွိသည္” ဟု အစခ်ီကာ ဥပုသ္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ရွင္းျပေဟာၾကား
ေတာ္မူ၏။

၁။ နိဂဏၭဥပုသ္ (တိတၳိတကၠတြန္းတို႔ ေစာင့္ေသာသပုသ္)
၂။ ေဂါပါလဥပုသ္ (ႏြားေက်ာင္းသားဥပုသ္)
၃။ အရိယဥပုသ္ (ျမတ္ေသာဥပုသ္)

နိဂဏၭဥပုသ္ - တိတၳိတို႔ ညႊန္ၾကားဆံုးမသည့္အတိုင္း ေစာင့္ထိန္းေသာ ဥပုသ္သည္ နိဂဏၭဥပုသ္ မည္
၏။ေဂါပါလဥပုသ္ - ႏြားေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ညအခါ၌ “ဒီေန႔ ဘယ္စားက်က္မွာ ႏြားမ်ား အစာစားခဲ့
ၾကတယ္။ ဘယ္ကန္၊ ဘယ္ေခ်ာင္းမွာ ေရေသာက္ခဲ့ၾကတယ္။ မနက္ျဖန္ ဘယ္စားက်က္မွာ ေက်ာင္းမွ၊
ဘယ္ကန္၊ ဘယ္ေခ်ာင္းမွာ ေရေသာက္ေစမွျဖစ္မယ္” ဟု ႏြားတို႔အတြက္ အစာႏွင့္ ေရကို ေၾကာင့္ၾက
ခိုက္ စဥ္းစားသက့ဲသို႔ ဥပုသ္သည္လည္း “ဒီေန႔ဘာဟင္းနဲ႔ ထမင္းစားခဲ့ၾကတယ္။ မနက္ျဖန္ ဘာဟင္းနဲ႔
ထမင္းစားၾကမယ္” စသည့္ျဖင့္ စားေရး၊ ေသာက္ေရး၊ ၀တ္ေရး၊ ဆင္ေရး၊ သားေရး၊ သမီးေရး၊ စီးပြားေရး
အစရွိေသာ ေလာကီေရးေတြကိုသာ စဥ္းစားစိတ္ကူးရင္း ဥပုသ္ေစာင့္လွ်င္ ထိုသူ၏ ဥပုသ္သည္ ႏြား
ေက်ာင္းသားဥပုသ္ ေဂါပါလဥပုသ္ မည္၏။

အရိယဥပုသ္ - ဥပုသ္ေစာင့္ရင္း ရတနာသံုးပါး၏ ဂုဏ္ေတာ္ကို ဆင္ျခင္ေအာက္ေမ့ျခင္း၊ ေမတၱာပြားမ်ား
ျခင္း၊ ၀ိပႆနာပြားျခင္း စသည့္ျဖင့္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ စေသာစိတ္အညစ္အေၾကးမ်ား စင္ၾကယ္
ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနလွ်င္ ထိုသူ၏ ဥပုသ္သည္ ျမတ္ေသာဥပုသ္ အရိယဥပုသ္ မည္၏။ ဤအရိ
ယဥပုသ္သည္ ျဗဟၼာ့ဥပုသ္၊ ဓမၼဥပုသ္၊ သံဃဥပုသ္၊ သီလဥပုသ္၊ ေဒ၀တာဥပုသ္၊ အ႒ဂႌကဥပုသ္ ဟူ၍
(၆) မ်ိဳးရွိ၏။

(၁) ျဗဟၼာ့ဥပုသ္ - ျမတ္စြာဘုရားတည္းဟူေသာ ျဗဟၼာ၏အရဟံစေသာဂုဏ္ေတာ္တို႔ကိုဆင္ျခင္ႏွလံုး
သြင္းလ်က္ ေစာင့္သံုးေသာဥပုသ္သည္ ျဗဟၼာ့ဥပုသ္ မည္၏။

(၂) ဓမၼဥပုသ္ - ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူေသာ တရားေတာ္တို႔၏ သြာကၡာတ စေသာ ဂုဏ္ေတာ္
တို႔ကို ဆင္ျခင္ႏွလံုးသြင္းလ်က္ ေစာင့္သံုးေသာဥပုသ္သည္ ဓမၼဥပုသ္ မည္၏။

(၃) သံဃဥပုသ္ - သံဃာေတာ္တို႔၏ သုပၸဋိပႏၷစေသာ ဂုဏ္ေတာ္တို႔ကို ဆင္ျခင္ႏွလံုးသြင္းလ်က္ ေစာင့္
သံုးေသာ ဥပုသ္သည္ သံဃဥပုသ္ မည္၏။

(၄) သီလဥပုသ္ - အကြက္မထင္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေသာ သီလကို ဆင္ျခင္ႏွလံုးသြင္းလ်က္ ေစာင့္သံုး
ေသာ ဥပုသ္သည္ သီလဥပုသ္ မည္၏။

(၅) ေဒ၀တာဥပုသ္ - နတ္တို႔သည္ သဒၶါ၊ သီလ၊ သုတ၊ စာဂ၊ ဟီရိ၊ ၾသတၱပၸ၊ ပညာ ဟူေသာ ကုသိုလ္တ
ရားတို႔ေၾကာင့္ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ၾကရ၏။ မိမိ၌လည္း ထိုသဒၶါစေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔ ရွိေပသည္ဟု
ဆင္ျခင္ႏွလံုးသြင္းလ်က္ ေစာင့္သံုးေသာ ဥပုသ္သည္ ေဒ၀တာဥပုသ္ မည္၏။

(၆) အ႒ဂႌကဥပုသ္ - “ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္တို႔သည္ အသက္ထက္ဆံုး သတၱ၀ါတို႔၏ အသက္ကို မသတ္ျဖတ္
သကဲ့သို႔ မိမိလည္း မသတ္ျဖတ္အံ့” စသည္ျဖင့္ ရဟႏၲာတို႔ကို အတုယူ၍ သိကၡာပုဒ္ (၈) ပါးကို ေစာင့္ထိန္း
လွ်င္ အ႒ဂႌကဥပုသ္ မည္၏။ေဖာ္ျပပါအတိုင္း ဆင္ျခင္ႏွလံုးသြင္း၍ ျဖစ္ေစ၊ အျခားေသာ နည္းမွန္လမ္းမွန္
ျဖင့္ ဆင္ျခင္ႏွလံုးသြင္း၍ျဖစ္ေစ၊ ဥပုသ္ေစာင့္သံုး လွ်င္ ကိေလသာကို စင္ၾကယ္ေစသျဖင့္ အရိယဥပုသ္
ျဖစ္၏။

ဥေပါသထ - ပါ႒ိဘာသာ ဥေပါသထကို ျမန္မာလို ဥပုသ္ဟုေခၚသည္။ အဓိပၸာယ္မွာ ဥေပါသထ = ဥပုသ္ =
သီလႏွင့္ ျပည့္စံုလ်က္ေနျခင္းဟုဆိုလိုသည္။ ေဆာက္တည္ထားေသာရွစ္ပါးသီလႏွင့္ ျပည့္စံုေအာင္ကိုယ္
ႏွင့္ ႏႈတ္ကို ေစာင့္စည္းလတက္ ေနျခင္းကို ဥပုသ္ေစာင့္သည္ဟု ေခၚသည္။ဤဥပုသ္သီလကို အခ်ိန္မကန္႔
သတ္ဘဲျဖစ္ေစ၊ ႏွစ္၊ လ၊ ရက္၊ နာရီ စသည့္ မိမိစြမ္းႏိုင္သေလာက္ အခ်ိန္ကန္႔သတ္၍ျဖစ္ေစ ေစာင့္ထိန္းႏိုင္
သည္။ အခ်ိန္မကန္႔သတ္ဘဲ တစ္သက္လံုးေစာင့္ထိန္းလွ်င္ အာပါဏေကာဋိကသီလ ဟုေခၚသည္။ အခ်ိန္
ကန္႔သတ္၍ ေစာင့္ထိန္းလွ်င္ ကာလပရိယႏၲသီလ ဟုေခၚသည္။

စင္ၾကယ္ေသာဥပုသ္ ဥပုသ္ေစာင့္မည္ဆိုလွ်င္ အလ်င္တစ္ေန႔ကပင္ ဥပုသ္ေန႔၌ မလုပ္မျဖစ္သည့္ကိစ
ၥမ်ိဳးမရွိရေအာင္ ႀကိဳတင္၍ အၿပီးအစီးေဆာင္ရြက္ထားရသည္။ ဥပုသ္ေန႔ေရာက္လာ၍ ဥပုသ္ခံယူေဆာက္
တည္ထားေသာအခါ ဘုရားဂုဏ္၊ တရားဂုဏ္၊ သံဃဂုဏ္၊ မိမိေဆာက္တည္ထားေသာ သီလဂုဏ္စသည္
တို႔ကို ဆင္ျခင္ႏွလံုးသြင္းလ်က္ ေနရမည္။ သားေရး၊ သမီးေရး၊ စီးပြားေရး၊ စားေရး၊ ေသာက္ေရး၊ အ၀တ္
အထည္ေရးတို႔ကို ႀကံစည္ေတြးေတာရင္း ဥပုသ္ေန႔ကို မကုန္လြန္ေစရန္ ျမတ္စြာဘုရား ဆံုးမညႊန္ၾကား
ေတာ္မူသည္။အခ်ိဳ႕မွာ က်က်နန ၿဖီးလိမ္းျပင္ဆင္ျခယသလ်က္ ဥပုသ္ေစာင့္ရန္ လာတတ္ၾက၏။ ထိုသို႔
လာၿပီးလွ်င္ ဥပုသ္ခံယူေဆာက္တည္ ခါနီး၌ မိမိ၏မ်က္ႏွာမွ အလိမ္းအျခယ္မ်ားအား ေျပာင္စင္ေအာင္
ေဆးေၾကာသုတ္သင္ သန္႔ရွင္းသင့္ပါသည္။ “မေဆာက္တည္မီက လိမ္းျခယ္ထားျခင္းသည္ (ေဆာက္
တည္ၿပီးမွ လိမ္းျခယ္ျခင္းမဟုတ္၍) သီလကို မပ်က္စီးေစပါ” ဟူေသာ အယူအဆသည္ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္း
ဟူေသာ သေဘာႏွင့္လည္း အံမ၀င္၊ ဘုရားရွင္၏ အဆိုေတာ္ႏွင့္လည္း ခြင္မက်ပါ။ ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္းရန္
မိမိရည္မွန္း ပိုင္းျခားထားသည့္ အခ်ိန္ကာလအတြင္း၌ ပန္းပန္ျခင္း၊ လိမ္းက်ံျခယ္သျခင္း စသည္တို႔ကို
မျပဳလုပ္ပါဟု ေဆာက္တည္ထားေသာ သိကၡာပုဒ္၏ သေဘာကို ပင္လွ်င္ ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္းေနဆဲ၌မည္
သည့္အလိမ္းအက်ံ အျခယ္အသမွ် မရွိရ။ ရွိေနလွ်င္လည္း ေဆးေၾကာ သုတ္သင္ပစ္ရမည္ဟူေသာ သ
ေဘာကို ေဖာ္ျပလ်က္ရွိ၏။

ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ စသည္တို႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အဂုၤတၳိဳရ္ပါ႒ိေတာ္ န၀ကနိပါတ္ ေ၀လာမသုတ္၌ ပါရွိ
သည္မွာ -

(၁) ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ထမင္းရည္ေခ်ာင္းစီး လွဴဒါန္းအပ္ေသာ ေ၀လာမပုဏၰား၏ အလွဴထက္ ေသာတာ
ပန္ တစ္ေယာက္အား တစ္ခုေသာဆြမ္းကို လွဴရျခင္းက ပို၍ အက်ိဳးႀကီး၏။

(၂) ထိုမွတစ္ဖန္ ေသာတာပန္ဦးေပါင္း (၁၀၀) ကို ဆြမ္းလုပ္ေကၽြးရေသာ အလွဴထက္ သကဒါဂါမ္ တစ္
ေယာက္အား ဆြမ္းလွဴဒါန္းရာေသာ အလွဴက ပို၍အက်ိဳးႀကီး၏၊

(၃) ထိုမွတစ္ဖန္ သကဒါဂါမ္ဦးေပါင္း (၁၀၀) ကို ဆြမ္းလုပ္ေကၽြးရေသာ အလွဴထက္ အနာဂါမ္ တစ္ေယာက္
အား ဆြမ္းလွဴဒါန္းရေသာ အလွဴက ပို၍ အက်ိဳးႀကီး၏။

(၄) ထိုမွတစ္ဖန္ အနာဂါမ္ဦးေပါင္း (၁၀၀) ကို ဆြမ္းလုပ္ေကၽြးရေသာ အလွဴထက္ ရဟႏၲာ တစ္ပါးအား
ဆြမ္းလွဴဒါန္းရေသာ အလွဴက ပိုမိုအက်ိဳးႀကီး၏။

(၅) ထိုမွတစ္ဖန္ ရဟႏၲာေပါင္း (၁၀၀) ကို ဆြမ္းလုပ္ေကၽြးရေသာ အလွဴထက္ အရွင္ပေစၥကဗုဒၶါ တစ္ပါး
အား ဆြမ္းလွဴဒါန္း ရေသာအလွဴက ပိုမိုအက်ိဳးႀကီး၏။

(၆) ထိုမွတစ္ဖန္ အရွင္ပေစၥကဗုဒၶါ (၁၀၀) တို႔အား ဆြမ္းလုပ္ေကၽြးရေသာ အလွဴထက္ သေဗၺညဳတဘုရား
ရွင္ အား ဆြမ္းလွဴဒါန္းရေသာ အလွဴက ပိုမိုအက်ိဳးႀကီး၏။

(၇) ထိုမွတစ္ဖန္ ဘုရားရွင္တစ္ပါးတည္းကို ဆြမ္းလုပ္ေကၽြးရေသာ အလွဴထက္ ဘုရားအမွဴးရွိေသာ သံဃာ
ေတာ္ တို႔အား ဆြမ္းလွဴဒါန္းရေသာ အလွဴက ပိုမိုအက်ိဳးႀကီး၏။

(၈) ထိုမွတစ္ဖန္ ဘုရားရွင္ႏွင့္တကြ သံဃာေတာ္တို႔ကို ဆြမ္းလွဴရေသာ အလွဴထက္ သံဃာအမ်ားသံုး
စြဲႏိုင္ေသာ သံဃိက ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း ကို ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းရေသာအလွဴက ပိုမိုအက်ိဳးႀကီး၏။

(၉) ထိုမွတစ္ဖန္ သံဃိကေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းကို ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းရသည္ထက္ သရဏဂံုသံုးပါး
ကို ေဆာက္တည္ရ ေသာ ကုသိုလ္က ပိုမိုအက်ိဳးႀကီး၏။

(၁၀) သရဏဂံုသံုးပါးကို ေဆာက္တည္ရျခင္းထက္ သရဏဂံုသံုးပါးႏွင့္တကြ ငါးပါးသီလ ကို ေဆာက္တည္
ရျခင္းက ပိုမိုအက်ိဳးႀကီး၏။

(၁၁) သရဏဂံုသံုးပါးႏွင့္တကြ ငါးပါးသီလကို ေဆာက္တည္ရျခင္းထက္ ႏြားႏို႔တစ္ညႇစ္ခန္႔ေသာ အခ်ိန္ကာ
လမွ်ပင္ ေမတၱာဘာ၀နာ ကို ပြားမ်ားရျခင္းက ပိုမိုအက်ိဳး ႀကီး၏။

(၁၂) ေမတၱာဘာ၀နာကို ပြားမ်ားရသျဖင့္ ရရွိအပ္ေသာအက်ိဳးထက္ အနိစၥသညာ ၀ိပႆနာ ကို ပြားမ်ား
ရျခင္းကုသိုလ္သည္ ပိုမိုအက်ိဳးႀကီးဟု ဘုရားရွင္က ထင္ရွားစြာ ေဟာခဲ့ေလၿပီ။

အထက္ပါတရားေတာ္ကို စစ္ေဆးေလ့လာသည္ရွိေသာ္ ဒါနထက္ သီလက ျမတ္ေၾကာင္း၊ သီလထက္ ဘာ
၀နာက ျမတ္ေၾကာင္း ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႕ျမင္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။၀ိဇၨာစရဏသမၸေတာ....၊


ဦးတင္ဟန္(ရွမ္းတဲၾကီး)၏အထက္ေနပါအုန္းေအာက္လံုေအာင္ဖုန္း မွထုတ္ႏႈတ္တင္ျပသည္။

(မူၾကိဳ)
http://www.mmcfamily.org/

No comments:

Post a Comment